Dersin Amacı: |
Temel düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuduğunu ve dinlediğini anlama becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği: |
Dilbilgisi ve Okuma:
Dilbilgisi konuları arasında karşılaştırma, üstünlük, şimdiki zaman, gitmek gibi konular yer alıyor. Okuma ve kelime bilgisi açısından ise seyahat sıfatları, yerler, sosyal ağ siteleri, görünüm, film türleri gibi birçok farklı konu ele alınıyor.
Yazma:
Yazma bölümünde tatil bilgilerinin kontrol edilip düzeltilmesi, tatil beldelerinin karşılaştırılması, zamir kullanımının geliştirilmesi için bir fotoğrafa yorum yazılması gibi çeşitli görevler bulunmaktadır. Ayrıca, farklı seyahat seçeneklerinin karşılaştırılması, bağlaçların kullanılarak hikaye yazılması gibi yazma aktiviteleri de yer almaktadır.
Dinleme ve Konuşma:
Dinleme ve konuşma aktiviteleri arasında seyahat tercihleri hakkında konuşmak, bir şehrin bölümlerini tarif etmek, bir seyahat programı hakkında video izlemek gibi seyahat odaklı konular bulunmaktadır. Ayrıca, aktörler hakkında konuşmak, insanların görünüşlerini tarif etmek, gelecek planları hakkında konuşmak gibi farklı konular da ele alınmaktadır. Bunun yanı sıra, olağandışı hava durumu hakkında konuşmak, hastalıklar ve sağlık hakkında bilgi alışverişi yapmak gibi konular da dinleme ve konuşma pratiği için önerilmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce dilinde kendilerini ve ailelerini tanıtabilir, yaşadıkları yerden, hobilerinden, yeteneklerinden, sevdikleri ve sevmedikleri şeylerden bahsedebilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, geçmişte yaşadıklarını anlatabilir, hedef dilde sorular sorabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, A1 düzeyinde bir İngilizce parçayı okuduklarında anlayabilir ve parça ile ilgili fikir yürütebilirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, bir oyun ya da sporda verilen basit sözlü komutları ve temel genel-geçer doğruları anlayabilir.
|
5) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit şekilde yazılmış yol tariflerini (X noktasından Y noktasına gibi) anlayabilir, yazılı kısa bildirimleri, işaretleri ve talimatları görseller yardımıyla anlayabilirler.
|
6) Bu dersi alan öğrenciler sözlü olarak; yiyecek ve içecekler hakkında soru sorabilir, taşıma araçlarını sayabilir, telefon numarası isteyip verebilir,kendi yaşlarını söyleyebilir ve başkasına yaşını sorabilir, işleri hakkında soru sorabilir ve basit sosyal diyaloglar kurabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, kısa ve basit mesajları, kartpostalları, elektronik postaları ve sosyal medya mesajlarını anlayabilirler.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, ara verilerek, yavaş ve dikkatli bir şekilde yapılan konuşmaları ve günlük işlere dair diyalogları (alışveriş, dışarıda yemek vs.) takip edebilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
talk about activities you like
talk about books, TV and music
say what you like doing and prefer
Like+ing / Present Continous: I'm and are you…?
Words for activities
Country adjectives
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook |
2) |
talk about people and things from other countries
talk about clothes you want to buy
ask and give opinions
this-these / me too / I prefer this/these, one/ones
Buying clothes
Are you a big reader?
Writing about activities you like
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook |
3) |
talk about what people are doing
explain why someone isn't there
Present Continous: All forms
Collocations - maybe
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook |
4) |
talk about houses and rooms
ask about things you can't find
talk about working at home
Personal pronouns
In the house
Verbs and people
Homeworkers
Sending messages
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook |
5) |
Unit 7-8 Revision and review for unit 7-8
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
6) |
Exam week |
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
7) |
Official holiday |
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
8) |
talk about health and problems
ask people if they are better
talk about what's important in a country or society
Time phrases for the past
Bad health and accidents
Country and society
Write about things you want and don't want in life
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
9) |
talk about small and large quantities
talk about how you know people
ask about places people have been to
Quantity Meeting and moving
Iceland: Possibly the best country in the world
Write about health and problems ,
How you know people
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
10) |
talk about the weather & tell people about future plans and predictions
make plans with other people.
talk about some simple news stories.
ask questions about the news
Future: am are is going
Summer and winter
Writing about the weather
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
11) |
say what's happening near you
Past forms review Enteraintment / National and international news ,
A year of fun in one weekend
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
12) |
talk about celebrations and events
invite people and reply.
talk about dates and when things happen
Questions review
Explaining when: time phrases
Months
A Changed Life: John Bird
Writing about future events and inviting people
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
13) |
talk about your life
take part in a guided tour
ask questions about people and places
Explaining why: Because and So
Life events
History
A very short history of Suwon Hwaseong
Asking a tour guide for instructions
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
14) |
Overall revision
|
National Geographic Outcomes Beginner Student's Book
|
National Geographic Outcomes Beginner Online Workbook
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. |
|
2) |
Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. |
|
3) |
Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. |
|
4) |
Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. |
|
5) |
Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. |
|
6) |
Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. |
|
7) |
Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
8) |
Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. |
|
9) |
Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. |
|
10) |
Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. |
|
11) |
Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. |
|
13) |
Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. |
|
14) |
Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. |
|
15) |
Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
|