ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İşletmeSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60412METOZ-ISL0165 İşletme Finansı 3 Güz 3 0 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. KAAN EVREN BOLGÜN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Profesör Dr. KAAN EVREN BOLGÜN
Doçent Dr. MEHMET YEŞİLYAPRAK
Dr. Öğr. Üyesi BURCU GÜVEN
Öğretim Görevlisi STAFF
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencilere, işletmelerin finansal varlıklara ne şekilde yatırım yapabileceklerini ve bu yatırımlarını nasıl finanse edecekleri konularını teorik temelde ve uygulama örnekleri ile birlikte açıklamaktır. Bunu sağlamak için finansman ile ilgili temel kavramları, finansal yönetimi, finansal piyasaları, finansal tabloları ve bu tabloların analizini, işletme sermayesi yönetimini, paranın zaman değerini, faiz oranlarını, sermaye maliyetini, sermaye bütçelemesini, finansal varlıklardaki risk ve getiri kavramlarını, işletmelerde finansal başarısızlık durumlarını, vadeli işlem piyasalarını, portföy kuramını ve tüm bu kavramları içeren analizleri öğrencilere sistematik bir çerçevede öğreterek teorik altyapının ve pratik düşünmenin sağlanması hedeflenmektedir. Öğrencilere verilecek olan seminer ödevleri ile birlikte konularla ilgili detaylı problemlerin çözülmesi ve birlikte paylaşılması sureti ile öğrencilerin işletme finansı, finansman yönetimi alanlarında kendilerini geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: İşletme finansmanının temel kavramları, finasal piyasalar, finansal atablolar ve analizi, işletme sermayesi yönetimi, piyasa faiz oranları, kısa vadeli finansal planlama, paranın zaman değeri, sermaye maliyeti, sermaye bütçelemesi, varlık değerlerinin hesaplanması, işletmelerde finansal başarısızlık durumu, uzun vadeli finansal planlama, vadeli işlem piyasaları, alternatif finansman yöntemleri, portföy yönetimi

Derse Özgü Kurallar

.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) işletme finansı ile ilgili teorik ve uygulama örnek bilgilerini edinmek ve işletme finansmanı konusunda karşılaşabileceği tüm sorunlara çözüm üretebilecek bir donanıma sahip olmak.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) işletme finansmanı ile ilgili olarak teorik bilgileri kullanarak gerekli tüm hesaplamaları uygulamalı olarak yapabilmek
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Finans yöneticisinin işletme finansmanı alanında sahip olması gereken tüm özellikleri anlamak ve finansal yönetim alanında gereken yetkinliğe sahibi olmak
  2) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
  3) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) İşletmelerde Finansman Fonksiyonu ve Finansal Yönetim
2) Finansal Piyasalar
3) Finansal Tablolar ve Finansal Tablo Analizleri
4) İşletme Sermayesi Yönetimi
5) Faiz Hesaplamaları ve Piyasa Faizlerinin İncelenmesi
6) İşletmelerde Kısa Vadeli Finansal Planlama
7) Paranın Zaman Değeri
8) Sermaye Maliyeti
9) Sermaye Bütçelemesi
10) Finansal Varlık Değerlerinin Hesaplanması
11) İşletmelerde Finansal Başarısızlık Durumu
12) Uzun Vadeli Finansal Planlama
13) Vadeli Türev Piyasaları ve Uygulamaları
14) Portföy Yönetimi
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof.Dr.Güven Sayılgan; İşletme Finansmanı Siyasal Kitapevi, 8. Baskı, 2019

Prof.Dr.Ramazan Aktaş, Prof.Dr.Mete Doğanay,Doç.Dr.Yunus Gökmen, Yrd.Doç.Dr.Kartal Somuncu; Finansal Yönetim; Beta Yayınevi, 2017.

Serdar Kaya; Excel Anlatımlı Finansal Modelleme, Ciniun Yayınları, 2020.

Sait Y.Kaygusuz; Finansal Tabloların Okunması ve Yorumlanması, Dora Yayınevi, 2018

Literatür araştırması yapılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Prof.Dr.Nurhan Aydın; Finans Matematiği, Detay Yayıncılık, 3.Baskı, 2016

Doç.Dr. Metin Çoşkun; Finansal Modelleme, Detay Yayıncılık, 2016

Ahmet Tokaç; İşletmelerde Finansal Yönetim Becerileri, Derin Yayınları, 2018

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletme biliminin temel ve destekleyici alt alanlarına ilişkin bilgi, kavram ve teorileri kavrar ve kullanır. 5
2) Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahiptir. 3
3) Çağdaş iş yaşamının beklentilerini karşılayacak şekilde sürekli öğrenmeye istekli, yenilik ve değişimlere kolay uyum sağlayabilen çalışan/yönetici profiline uygun yetkinliklere sahiptir. 3
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 3
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. 5

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 42
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1.5 1.5
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 4.5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 46.5
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5