ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İşletmeSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60311TATOZ-ECO2102 Makro İktisat 1 Bahar 3 0 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. KERİM SİNAN ALÇIN
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere makroekonomi kavramlarının tanıtılması ve ekonominin bütün olarak nasıl işlediğinin öğretilmesidir. Dersin işleyişinde milli gelir, ekonomik büyüme, enflasyon, devlet harcamaları, borçlanma gibi konular ile aralarındaki ilişkiler incelenir. Ayrıca, para sistemi, para politikalarının ve mali politikaların makroekonomik değişkenleri nasıl etkilediği işlenir.
Dersin İçeriği: Ulusal gelir ve hesaplama yöntemleri, işsizlik ve enflasyonun hesaplama yöntemleri, ekonomik büyüme, Keynesyen iktisat, klasik iktisat gibi makroekonomik düşünce ekollerini içermektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Makro ekonomiyi oluşturan temel kavramları ve unsurları tanımlar.
  2) Toplam talep, toplam arz modelleriyle birlikte ekonominin denge seviyesini açıklar.
  3) Ülkeler arasında neden ticaret yapıldığını analiz eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Genişletici, daraltıcı politikalar ve mali politikaları karşılaştırır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Milli gelir, para, büyüme, enflasyon ve faiz gibi değişkenler arasındaki ilişkiyi yorumlar.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Genel Çerçeve Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
1) İktisadi Büyüme ve kalkınma; iktisadi kalkınma teorileri ve politikası Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
1) Genel Tekrar Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
1) İktisadi Büyüme ve kalkınma; iktisadi kalkınma teorileri ve politikası Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
2) Klasik Model ve Keynes’in Eleştirileri Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
3) Milli Gelir ve İstihdam I Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
4) Milli Gelir ve İstihdam II Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
5) Harcama Fonksiyonları Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
6) Çarpan Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
7) Ara Sınav Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
8) Para Teorisi; Paranın fonksiyonları, para talebi ve para arzı, denge faiz oranı Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
9) Bayram Tatili
10) Para Politikası; Miktar Teorisi, Aktarım mekanizmaları, para politikası amaç ve araçları Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
11) Enflasyon Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
12) Uluslararası Makro İktisat; dış ticaret teorileri Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
13) Uluslararası Makro İktisat; dış ticaret politikası, ödemeler dengesi ve döviz piyasaları Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
14) İktisadi Büyüme ve Kalkınma; makroekonomik büyüme teorileri Sinan Alçın, İktisada Giriş, Temel Mikro ve Makro İktisat, Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sinan Alçın, İktisada Giriş Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024
Diğer Kaynaklar: Sinan Alçın, İktisada Giriş Ders Kitabı, 2. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2024

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahip olabilme. 4
2) İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri gibi tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibi olabilme.
3) Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahip olabilme. 1
4) Bölgesel ve küresel konulara/sorunlara, bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme.
6) Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme. 1
7) Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme. 1
8) Problemleri analiz edebilme, çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alma, gerektiğinde liderlik yapabilme, çatışmaları ve değişimi yönetebilme yetkinliği kazanabilme. 3
9) İşletme alanındaki uygulamalarda etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme. 1
10) Alanı ile ilgili dünyadaki değişen yönelimleri yorumlayabilme, yeniliği ve yenilikçi çalışma prensiplerini uygulamaya koyabilme.
11) Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). 1

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Okuma
Ödev

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 12 12
Proje 0 0 0
Ödevler 1 22 22
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 76
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 1 6 6
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 26 26
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 52
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 128
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5