Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlama çevresi kavramı kapsamında havacılık ve havayolları pazarlama çevresini değerlendirir.
|
2) Hizmet pazarlaması çerçevesinde havacılık sektörünü değerlendirir.
|
3) Havacılık sektöründe pazar araştırması hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
|
4) Havacılık sektöründe ürün ve marka kavramlarının pazarlamaya etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
|
5) Havacılık sektöründe işletmenin fiyat politikasının belirlenmesi faaliyetlerini öğrenir.
|
6) Havacılık sektöründe pazarlama iletişimi faaliyetlerinin uygulanmasında bilgi sahibi olur.
|
7) Havacılık sektöründe pazarlama karmasının dağıtım fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Havacılık sektöründe pazar bölümlendirme çalışmaları yapar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Temel Pazarlama Kavramları |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
2) |
Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
3) |
Pazarlama araştırma süreci, pazarlama araştırma yöntemleri, Kalitatif ve Kantitatif araştırma, pazarlama bilgi sistemi |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
4) |
Pazar bölümlendirme, Pazar hedefleme, Pazar konumlandırma, hava yolcuları pazarı |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
5) |
Ürün, Ürün sınıflandırmaları, Yeni ürün geliştirme süreci |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
6) |
Havayolları ve Pazarlama Stratejileri, Porter'ın 'Beş Güç' Modeli ve Stratejik Aileler |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
7) |
Havayollarında Farklılaştırma Stratejisi, Odaklanma Stratejileri, Havayolları Pazarlamasında Yapılan Yanlışlıklar |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Havayollarında Farklılaştırma Stratejisi, Odaklanma Stratejileri, Havayolları Pazarlamasında Yapılan Yanlışlıklar |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
10) |
Havayolu Pazarlamasında Ürün Analizi |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
11) |
Havayollarında Fiyatlandırma ve Gelir Yönetimi |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
12) |
Ürünün Dağıtımı |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
13) |
Havayolu Pazarlamasında Marka Yönetimi |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
14) |
İlişkisel Pazarlama |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
15) |
Havayollarında satış, Reklam ve Tutundurma Unsurları |
1. Airline Marketing and Management Ders Kitabı
2. Principles of Marketing Ders Kitabı
3. Ders Notları
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Stephen Shaw, Airline Marketing and Management, Oxfordshire, Routhledge, 2016
|
Diğer Kaynaklar: |
Kotler, P., Principles of marketing, Harlow : Pearson Prentice Hall, 2008
Cam, A. C., Havayolu pazarlamasına giriş/ Pegem Akademi, 2019
Grumbridge, J. J. , Marketing management in air transport, London : Routledge, 2015.
Kotler, P., Armstrong, G., Principles of Marketing, Pearson Prentence Hall, 2010
Shaw, Stephen, Airline Marketing and Management, AshGate E- Book, 6th Edition, 2007
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
3 |
|
1.1 Temel havacılık bilgisine ve havacılık terminolojisine sahiptir. |
3 |
|
1.2 Uçağın temel elemanlarını ve fonksiyonlarını açıklar. |
|
|
1.3 Havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerinin planlanmasına katkı sağlar. |
2 |
|
1.4 Hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreç planlamasını yapar. |
|
|
1.5 Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemlerin çözümünü sağlar. |
4 |
|
1.6 Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemelerini uygular. |
|
|
1.7 Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygular. |
|
|
1.8 Uçak kazalarının önlenmesinde ekibin bir parçası olarak tedbirler alır. |
|
|
1.9 Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapar. |
|
|
1.10 Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklar. |
|
|
1.11 Acil durumlara karşı alınan önlemleri inceler. |
|
|
|
|
2) |
İşletme yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
2.1 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygular. |
5 |
|
2.2 Dünyadaki ve ülkemizdeki mikro ve makro ekonomik gelişmeleri analiz eder. |
4 |
|
2.3 Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygular. |
4 |
|
2.4 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde uygular. |
5 |
3) |
Havacılık yönetimi ile ilgili işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
5 |
|
3.1 Bir havayolu şirketini yönetmek için etkin tüm kavramları kullanır. |
5 |
|
3.2 Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını planlar. |
|
|
3.3 Havacılık pazarlaması için gerekli çalışmaları yapar. |
5 |
|
3.4 Uçuş planlamalarının, kayıtların, pazarlamanın etkin bir şekilde yapılabilmesi için bilgisayar yazılımlarının faal ve güncel olmasını takip eder. |
3 |
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
4 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanıyla ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|