DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60413TATOZ-ISL0185 | Örgütsel Davranış | 3 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CİHAN TINAZTEPE ÇAĞLAR |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Dr. Öğr. Üyesi BURCU GÜVEN Dr. Öğr. Üyesi NESLİ ÇANKIRI KIRAN Doçent Dr. NİGAR ÇAĞLA MUTLUCAN Dr. Öğr. Üyesi CİHAN TINAZTEPE ÇAĞLAR |
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin örgütlerdeki insan davranışlarının altında yatan nedenleri kavramalarını sağlamak ve bu davranışların çeşitli açılardan analiz edebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Örgütsel davranışa giriş; kişilik ve değerler; duygular, tutumlar ve iş tatmini; algı ve karar alma; örgütlerde motivasyon süreci ve kuramları; örgütlerde gruplar ve grup dinamikleri; örgütlerde çalışma takımları; örgüt kültürü; liderlik; iletişim; çatışma yönetimi; örgütlerde güç ve politika; örgütsel değişim; stres yönetimi. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Örgütsel Davranışın içeriğini anlamak |
||
2) Duygular, tutumlar ve iş tatminini analiz etmek |
||
3) Motivasyon sürecini anlamak |
||
4) Örgütlerde gruplar ve grup dinamiklerini anlamak |
||
5) Örgütlerde çalışma takımlarını anlamak |
||
6) Örgütsel kültürün bileşenlerini anlamak |
||
7) Örgütlerde liderliğin önemini kavramak |
||
8) Çatışma yönetimi metotlarını öğrenmek |
||
9) Örgütlerde güç ve politika mekanizmalarını kavramak |
||
10) Stres yönetimi tekniklerini öğrenmek |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kişilik ve değerleri anlamak |
||
2) Algı ve karar alma süreçlerini analiz etmek |
||
3) Örgütsel değişim yöntemlerini öğrenmek |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İletişim yöntemlerini öğrenmek |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Örgütsel Davranışa Giriş | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
2) | Kişilik ve Değerler | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
3) | Duygular, tutumlar ve iş tatmini | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
4) | Algı ve karar alma | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
5) | Örgütlerde motivasyon süreci ve kuramları | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
6) | Örgütlerde gruplar ve grup dinamikleri | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
7) | Örgütlerde çalışma takımları | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
8) | Ara sınav | ||
9) | Örgüt kültürü | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
10) | Liderlik | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
11) | İletişim | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
12) | Çatışma yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
13) | Örgütlerde güç ve politika | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
14) | Örgütsel değişim | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması | |
15) | Stres yönetimi | Ders kitabında ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Robbins S.P. & Judge, T. A. (2015). "Örgütsel Davranış", Nobel Akademik Yayıncılık Nigar Çağla Mutlucan. (2019). "Örnek Olaylarla Örgütsel Davranış", Beta Yayınları. Binali Doğan (2012). "Örgüt Kültürü", Beta Yayınları. Celaleddin Serinkan. (2012). "Liderlik ve Motivasyon -Geleneksel ve Güncel Yaklaşımlar". Nobel Akademik Yayıncılık Patrick Forsyth; çev. Derya Demiray. (2006). "Yaratıcı motivasyon teknikleri" Nobel Akademik Yayıncılık Beril Akıncı Vural , Gül Çoşkun. (2007) "Örgüt kültürü". Nobel Yayıncılık Erol Eren. (2017). "Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi" Beta Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | - Özkalp, E., Varoğlu, A., Varoğlu, D., & Acar, P. (2015). Örgütsel Davranış 3. Baskı, Anadolu Üniversitesi Yayınları. - Sığrı, Ü. & Gürbüz, S. (2017). Örgütsel Davranış 4. Baskı, Beta Yayınları. - Şenturan, Ş. (2014). Örnek Olaylarla Örgütsel Davranış 1. Baskı, Beta Yayınları. - Harvard Business Review Robbins S.P. & Judge, T. A. (2015). "Örgütsel Davranış", Nobel Akademik Yayıncılık Nigar Çağla Mutlucan. (2019). "Örnek Olaylarla Örgütsel Davranış", Beta Yayınları. Binali Doğan (2012). "Örgüt Kültürü", Beta Yayınları. Celaleddin Serinkan. (2012). "Liderlik ve Motivasyon -Geleneksel ve Güncel Yaklaşımlar". Nobel Akademik Yayıncılık Patrick Forsyth; çev. Derya Demiray. (2006). "Yaratıcı motivasyon teknikleri" Nobel Akademik Yayıncılık Beril Akıncı Vural , Gül Çoşkun. (2007) "Örgüt kültürü". Nobel Yayıncılık Erol Eren. (2017). "Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi" Beta Yayınları. |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | KPÖÇ 5 | |||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
DÖÇ1 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ4 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ5 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ6 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ7 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ8 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ9 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ10 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ11 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ12 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ13 | ||||||||||||||||||||||||
DÖÇ14 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | ||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | DÖÇ4 | DÖÇ5 | DÖÇ6 | DÖÇ7 | DÖÇ8 | DÖÇ9 | DÖÇ10 | DÖÇ11 | DÖÇ12 | DÖÇ13 | DÖÇ14 | ||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | ||||||||||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | ||||||||||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | ||||||||||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | ||||||||||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | ||||||||||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | ||||||||||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | ||||||||||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | ||||||||||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | ||||||||||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | ||||||||||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | ||||||||||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | ||||||||||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | ||||||||||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | |||||||||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | |||||||||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | |||||||||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | |||||||||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | |||||||||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |||||||||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | |||||||||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 55 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 67 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 122 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |