ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60011TAEOZ-POL0154 Quantitative Research Methods 2 Bahar 3 0 3 3
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doçent Dr. MÜGE İRFANOĞLU
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Doçent Dr. MÜGE İRFANOĞLU
Dersin Kategorisi: Temel Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Ölçülebilir ve gözlemlenebilir nitelikteki toplumsal olgularla ilgili bilgi toplamaya odaklanmış araştırma yöntemleri ve bağlantılı metodolojik meselelerin katılımcılarla tartışılması.
Dersin İçeriği: Anket ve nicel içerik analizi gibi nicel araştırma yöntemlerinin tasarım, uygulama ve analiz safhaları.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Katılımcılar nicel araştırma yöntemleri ve bunların işlevsel oldukları araştırma alanları hakkında bilgi sahibi olur.
  2) Katılımcılar nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin araştırma sürecinde nasıl birlikte kullanılabileceğini öğrenirler.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Katılımcılar nicel yöntemlerle araştırılabilecek toplumsal olguları tanıma becerisi kazanırlar.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Katılımcılar herhangi bir nicel araştırma sürecinin tasarlama, uygulama ve analiz aşamalarını yürütebilecek gerekli zihinsel donanımı kazanacaklardır.
  2)
    3.1) Katılımcılar nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel metodolojik meselelere hakim olacak ve alandaki yenilikleri kolaylıkla benimseyebileceklerdir.
  3) Katılımcılar araştırma alanının özgünlükleri doğrultusunda nicel araştırma yöntemlerini yaratıcı bir biçimde uygulama becerisini kazanacaklardır.
  4) Katılımcılar nicel araştırma yöntemlerinin uygulanması ile ilgili asgari saha deneyimi kazanırlar.
  5) Katılımcılar nicel araştırma yöntemlerinin uygulanması sürecinde temas edilen kişilerle alanın hassasiyetleri doğrultusunda iletişim kurma becerisini kazanacaklardır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Temel Metodolojik Tartışmalar Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
2) Toplumsalı Ölçmek Mümkün mü? Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
3) Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
4) Anket Uygulamasına Giriş Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
5) Anket ve Geçerlilik Sorunsalı Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
6) Örnekleri Teknikleri Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
7) Sahada Anket Uygulaması Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
8) Anket Bulgularının Yorumlanması Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
9) Data Kontrolü İçin İstatistik Yöntemler Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
10) Katılımcımlar İçin Anket Uygulaması Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
11) İçerik Analizi Nedir? Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
12) Nicel İçerik Analizi İçin Uygulama Örnekleri Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
13) Nicel İçerik Analizi Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
14) Tartışma: Toplumsalı Ölçmek Mümkün mü? Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge. Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage. Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Paul Wogt. 2011. Quantitative Research Methods. London: Sage.
Mark Balnaves, Peter Caputi. 2001. Introduction to Quantitative Research Methods an Investigative Approach. London: Sage
Diğer Kaynaklar: Russel Keat, John Urry, 2011. Social Theory as Science. London and Boston: Routledge.
Daniel Riffe, Stephen Lacy, Frederick Fico. 2005. Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. New York and London: Taylor and Francis Group.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7
DÖÇ8

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır, 1
2) Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır, 1
3) Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar, 1
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7 DÖÇ8
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Toplam İş Yükü
Ders 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması 1 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 3 3
Proje
Ödevler
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - 75
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Toplam İş Yükü
Kısa Sınav
Ara Sınavlar 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 77
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3