Dersin Amacı: |
Günümüzde Dördüncü Endüstriyel Devrim olarak da nitelendirilen dönüşüm, çok sayıda fiziksel ve dijital teknolojinin bir araya gelmesi ile gerçekleşmektedir. Tetikleyici teknolojik araçlar ne olursa olsun endüstriyel dönüşümlerin temel amacı kaynak etkinliği ve verimliliği arttırmak, şirketlerin rekabet gücünü daha üst seviyeye taşımaktır. Yaşadığımız bu dönüşümün diğerlerinden farkı, sadece temel iş süreçlerinde değişimi sağlamakla kalmayıp, akıllı ve bağlantılı ürün kavramlarını ortaya çıkarıp gelir yaratıcı, hizmet temelli yeni iş modellerini iş dünyasına sunmasıdır. Bu dersin amacı Endüstri 4.0 tasarım ilkelerini ve kavramsal çerçevesini öğretmek, Endüstri 4.0’ın temel yapı taşlarını oluşturan otonom robotlar, yapay zekâ, büyük veri, artırılmış gerçeklik, katmanlı üretim, nesnelerin interneti, bulut bilişim, siber güvenlik teknolojilerini anlatmaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Endüstrinin Gelişimi; Endüstri 4.0 ve Bileşenleri, Akıllı Fabrikalar; Sanayide Dijital Dönüşüm; Karanlık Fabrikalar ile Karanlık Üretim; Büyük Veri ve Analitikler; Otonom Robotlar; Artırılmış Gerçeklik; Siber Fiziksel Sistemler ve Simülasyon; Siber Güvenlik; Endüstri 4.0 ve Sistem Entegrasyonu; Nesnelerin İnterneti (IoT), Endüstriyel Internet (IIoT); Katmanlı Üretim ve 3B Yazıcılar; Endüstri 4.0 ile Birlikte Gelecek Yeni Meslekler, Otomasyona Yenik Düşecek Meslekler; Yapay Zekâ. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Endüstrinin Gelişimi |
|
|
2) |
Endüstri 4.0 ve Bileşenleri |
|
|
3) |
Akıllı Fabrikalar |
|
|
4) |
Sanayide Dijital Dönüşüm |
|
|
5) |
Karanlık Fabrikalar ile Karanlık Üretim |
|
|
6) |
Büyük Veri ve Analitikler |
|
|
7) |
Otonom Robotlar |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Artırılmış Gerçeklik |
|
|
10) |
Siber Fiziksel Sistemler ve Simülasyon, Siber Güvenlik |
|
|
11) |
Endüstri 4.0 ve Sistem Entegrasyonu |
|
|
12) |
Nesnelerin İnterneti (IoT), Endüstriyel Internet (IIoT) |
|
|
13) |
Katmanlı Üretim ve 3B Yazıcılar |
|
|
14) |
Endüstri 4.0 ile Birlikte Gelecek Yeni Meslekler, Otomasyona Yenik Düşecek Meslekler |
|
|
15) |
Yapay Zekâ |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
|
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
|
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
|
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
|
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
|
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
|
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
|
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
|
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
|
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
|
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
|
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
|
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
|
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
2 |
28 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
56 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
3 |
3 |
9 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
12 |
12 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
27 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
83 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |