Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Marka ve Marka Deneyimine ait tüm tanımları, kuramsal ve kavramsal çerçevesini bilir,
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Marka konumlandırması ve marka algı yönetimini yapabilir.
|
2) Ulusal, Uluslararası ve Global Marka olma süreçlerini yönetebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Marka Hedef Kitlesine uygun, marka deneyimleri oluşturabilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, ders ve ders işleyişi hakkında bilgi verme. |
ppt sunum
|
|
2) |
Kavramsal boyutlarıyla marka ve marka deneyimi, |
ppt sunumu
|
|
3) |
Global, Uluslararası, Lokal ve Glokal Markalar |
ppt sunum
|
|
4) |
Marka Konumlandırma ve Algı Haritaları |
ppt sunum
|
|
5) |
Global pazarlarda marka konumlandırma ve tanıtım stratejileri, |
ppt sunum
|
|
6) |
Tanıtım Karması ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
ppt sunum
|
|
7) |
Deneyim Ekonomisi |
ppt sunum
|
|
8) |
Ara sınav |
Ders Notları
|
|
9) |
Duyusal Marka Deneyimleri |
ppt sunum
|
|
10) |
Duygusal Marka Deneyimleri |
ppt sunum
|
|
11) |
Davranışsal Marka Deneyimleri |
ppt sunum
|
|
12) |
Bilişsel Marka Deneyimleri |
ppt sunum
|
|
13) |
Marka hikayeleri ve ağızdan ağıza iletişim |
ppt sunum
|
|
14) |
Marka sadakati ve marka savunuculuğu |
ppt sunum
|
|
15) |
Marka iletişimi sonucu gelişen marka savunuculuk davranışı ve boyutları |
ppt sunum
|
|
16) |
Final Sınavı |
Ders Notları
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili kuramsal, teknolojik ve uygulamalı bilgileri öğrenir. |
5 |
|
1.1 Fotoğraf tasarımı, film ve video hazırlık süreçleri, post prodüksiyon ve iletişim süreçleri, üç boyutlu tasarım alanında temel teorik bilgilere sahiptir. |
|
|
1.2 Alan özgü teknolojik ekipmanları, kamera, fotoğraf makinesi ve sayısal programlarını temel düzeyde nasıl kullanacağını öğrenir. |
|
|
1.3 İş hayatında kullanacağı görse sanat, video, sinema, reklamcılık ve medya alanında teorik bilgileri bilir. |
|
|
1.4 Medya ve iletişim alanındaki projeler planlayıp yürütecek ve değerlendirmesini yapacak bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
Medya ve iletişim alanında edindiği bilgileri yaratıcı tasarımlar ve süreçler içerisinde geliştirir. |
3 |
|
2.1 Fotoğraf makinesi ve kamera kullanır. |
|
|
2.2 Fotoğraf ve video tasarımlarını, kurgusunu yapar. |
|
|
2.3 Bilgisayar ortamında iki ve üç boyutlu görsel tasarımlar yapar. |
|
|
2.4 Televizyon yayınlarının tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
|
|
2.5 Reklam filmlerinin tasarım ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
|
|
2.6 Her türlü haber ortamında, haberi yazma, görsel tasarımı ve yapım aşamalarında faaliyet gösterecek beceriye sahiptir. |
3 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
3.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
3.2 Medya ve iletişim alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili projelerde aktif yer alır. |
4 |
|
3.3 Teorik bilgiler ile uygulamaları ile karşılaştırır. |
5 |
|
3.4 Medya ve iletişim alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
4) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
1 |
|
4.1 Temel düzeyde iş yapma ve problem çözme yetkinliği kazanır. |
1 |
|
4.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
|
4.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
1 |
|
4.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
5 |
|
4.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
4.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
4.7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
1 |
|
4.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
5 |
|
4.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
1 |
6 |
6 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
58 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
35 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
93 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |