Dersin Amacı: |
Klinik optik, refraksiyon, rehabilitasyon, göz muayene uygulamaları hakkında teorik bilgileri kavramak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, Emetropizasyon, Optik düzensizlikler, Dinlendirici gözlük, İnsan gözünün optiği, Yaşa göre düzenleme, Binoküler anomaliler, Subjektif muayene yöntemleri, Çocuklarda refraksiyon ve reçetelendirme, Görsel imajın yapılandırılması, Objektif muayene yöntemleri, Refraktif cerrahide optik değerlendirme, Renk körlügü, Yasal körlük, konularını içermektedir.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Optik olaylar arasındaki klinik ve teknik ilişkiyi açıklar.
|
2) İnsan gözünün optik modelini tanımlar.
|
3) Fiziksel optik ve geometrik optik karşılaştırmasını tanımlar.
|
4) Objektif muayene yöntemlerini listeler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Hastalara görsel rehabilitasyon hakkında bilgilendirme yapar.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Az görenin rehabilitasyonundaki yenilikleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Emetropizasyon |
|
|
2) |
Optik Düzensizlikler, Dinlendirici gözlük |
|
|
3) |
İnsan gözünün Optiği |
|
|
4) |
Yaşa göre düzenleme |
|
|
5) |
Binoküler anomaliler |
|
|
6) |
Anamnese, Yanlış reçetelendirme |
|
|
7) |
Subjektif Muayene Yöntemleri |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Çocuklarda Refraksiyon ve Reçetelendirme |
|
|
10) |
Görsel imajın yapılandırılması |
|
|
11) |
Objektif Muayene Yöntemleri |
|
|
12) |
Refraktif Cerrahide Optik Değerlendirme |
|
|
13) |
Renk körlügü |
|
|
14) |
Görsel rehabilitasyon |
|
|
15) |
Az görenlerin rehabilitasyonu |
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Optisyenlik alanındaki teorik ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
3 |
|
1.1 Göz anatomisi ve fizyolojisi alanındaki temel bilgileri açıklar. |
|
|
1.2 Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri tanımlar. |
|
|
1.3 Temel fizik ve fiziğin geometrik optik alanı bilgilerini açıklar. |
3 |
|
1.4 Görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgileri açıklar. |
3 |
|
1.5 Mesleki görev ve sorumluluklarını, Türkiye'deki güncel optisyenlik mevzuatını tanımlar. |
|
|
1.6 Gözlük çerçeveleri ve gözlük camları hakkında bilgileri açıklar. |
|
|
1.7 İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Temel görme cihazların kullanımını ve uygulama sürecini açıklar. |
4 |
|
2.1 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimini yapması için gerekli basamakları listeler. |
4 |
|
2.2 Numaralı gözlük ve kontakt lens ölçümleri hakkında bilgileri açıklar. |
|
|
2.3 Temel görme cihazlarının satış sürecini ve kullanıcıya adaptasyonu açıklar. |
5 |
|
2.4 Alanında kullandığı ekipmanların dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini listeler. |
|
|
2.5 Genel ve mesleki yazılım program bilgilerini açıklar. |
|
|
|
|
3) |
Çalışma alanında mesleki ve sosyal sorumluluklarını açıklar. |
3 |
|
3.1 Birey, halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma kurallarını açıklar. |
3 |
|
3.2 Temel ilk yardım ve sağlık tedbirlerinin uygulama basamaklarını listeler. |
|
|
3.3 Çalışma alanındaki ve hizmet verdiği kişilerle meslek etiğine uygun şekilde iletişim kurar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
2 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
5 |
5 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
33 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
50 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
83 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
3 |