DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60213METOZ-CFA0415 | 3D Animasyon Atölyesi I | 3 | Güz | 1 | 4 | 3 | 8 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN AYDIN |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: | Mesleki Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin, 3 boyutlu dünyanın terminolojisine hakim olmaları, kendilerinden istenilen ya da yapmak istedikleri objeleri analiz ederek modelleme yöntemlerini analiz edebilmeleri ve dinamik animasyonları yapabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin sonucunda öğrenciler; İki boyutlu nesneleri üç boyutlu düzlemde oluşturabilme kabiliyeti, objeleri analiz edebilme ve sanal düzlemde oluşturabilme yeteneği, Düşündüklerini üç boyutlu olarak ifade edebilme becerisi, Temel sanat ve tasarım becerilerini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma ve bu becerilerle özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerilerini geliştirirler. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi |
||
2) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi |
||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Ders oryantasyonu, ders içeriği tanıtımı ve tanışma. | ||
2) | 3 Boyut kavramı, koordinat sistemi, epür çizim sistemi. | ||
3) | Yazılım arayüzü, temel nesneler kullanımı ve hareket ettirme. | ||
4) | Ekran ayarları ve perspektif kullanım araçları, gelişmiş temel nesneler, iki boyutlu nesneler. | ||
5) | İki boyutlu nesneleri üç boyutlu yapan değiştiriciler ve Loft Modelleme. | ||
6) | Screw ile silindirik obje yapımı ve Spline Modelleme. | ||
7) | Bezier çizgilerle oluşturulan modelleri polygon objelere dönüştürme ve detaylandırma. | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Geometry Nodes | ||
10) | Animation Nodes | ||
11) | Rigidbody Animations | ||
12) | Material Editor | ||
13) | Işık ve Render Ayarları | ||
14) | Işık ve Render Ayarları II |
Ders Notları / Kitaplar: | The Complete Guide to Blender Graphics: Computer Modeling & Animation 7th Edition, John M. Blain, A K Peters Ltd, 2022 Learning Blender 3rd Edition, Oliver Villar, Addison-Wesley Professional 3rd Edition, 2021 Beginner’s Guide to Creating Characters in Blender, 3dtotal Publishing, 3DTotal Publishing, 2021 Introduction to Blender 3.0: Learn Organic and Architectural Modeling, Lighting, Materials, Painting, Rendering, and Compositing with Blender, Gianpiero Moioli, Apress, 2022 Blender 2D Animation: The Complete Guide to the Grease Pencil, John M. Blain, A K Peters/CRC Press, 2021 Lighting for Animation: The Art of Visual Storytelling, Jasmine Katatikarn, Michael Tanzillo, Routledge, 2016 Light for Visual Artists Second Edition: Understanding and Using Light in Art & Design 2nd Edition, Richard Yot, Laurence King Publishing, 2019 Digital Lighting And Rendering 2nd Edition, Jeremy Birn, New Riders Pub, 2006 |
Diğer Kaynaklar: | 3D Photorealistic Rendering: Interiors & Exteriors with V-Ray and 3ds Max, Jamie Cardoso, A K Peters/CRC Press, 2016 Deconstructing the Elements with 3ds Max: Create Natural Fire, Earth, Air and Water without Plug-ins 3rd Edition, Pete Draper, Routledge, 2008 Game Engine Architecture 3rd Edition, Jason Gregory, A K Peters/CRC Press, 2018 3D Graphics Rendering Cookbook: A comprehensive guide to exploring rendering algorithms in modern OpenGL and Vulkan, Sergey Kosarevsky, Packt Publishing, 2021 Real Time Visual Effects for the Technical Artist, Chris Roda, CRC Press, 2022 Real-Time Rendering 4th Edition, Tomas Akenine-Möller, Eric Haines, Naty Hoffman, A K Peters/CRC Press, 2018 Fundamentals of Computer Graphics 5th Edition, Steve Marschner, Peter Shirley, A K Peters/CRC Press, 2021 Production Pipeline Fundamentals for Film and Games, Renee Dunlop, Routledge, 2014 The Complete Guide to Photorealism for Visual Effects, Visualization and Games, Eran Dinur, Routledge, 2021 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. | |
2) | Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. | |
3) | Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. | |
4) | Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. | |
5) | Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. | |
6) | Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. | |
7) | Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. | |
8) | Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. | |
9) | Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. | |
10) | Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. | |
11) | Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. | |
12) | Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. | |
13) | Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. | |
14) | Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. | |
15) | Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Kısa Sınavlar | 1 | % 10.00 |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 12 | 3 | 36 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 3 | 36 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 3 | 15 | 45 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 147 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 45 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 192 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 8 |