Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı akademik alanlarda geniş bir kelime hazinesine sahip olurlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
2.2) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
2) Sosyoloji, tarih, siyaset bilimi gibi farklı akademik disiplinler üzerine konularda eleştirisel olarak tartışabilirler.
3.3) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
3.4) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
3) Tarama ve gözden geçirme gibi farklı okuma teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar ve okuma yaparken bu teknikleri uygulayabilirler.
4.5) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
4.6) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
4)
5.7) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
5.8) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
5.9) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler farklı akademik disiplinlerdeki konular üzerine konuşabilir ve tartışabilirler.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Bölüm "İş Dünyasına Giriş" - Birinci Okuma: "Hayalperestler ve Yapanlar" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
2) |
Bölüm 3 "İş dünyasına giriş" - Birinciyi okuma: "Hareket halindeki bir dil" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
3) |
Ünite 2 Bölüm 6 "Sağlık Önemlidir" - Birinci okuma: “Plasebo etkisine ne sebep olur?” |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
4) |
Ünite 2 Bölüm 8 "Sağlık Önemlidir" - Birinci Okuma: "Dokunma Gücü" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
5) |
Ünite 3 Bölüm 9 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Zamanı söylemenin tarihi" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
6) |
Ünite 3 Bölüm 911 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Uygun teknolojiler" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
7) |
Arasınav |
|
|
8) |
Ünite 4 Bölüm 13 "Çevre" - Birinci okuma: "Küçük yolculuk ve büyük bela''' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
9) |
Ünite 4 Bölüm 15 "Teknolojiyi Keşfetmek" - Birinci okuma: "Dünyayı kurtarmak için böcek yer miydiniz?" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
10) |
Ünite 4 Bölüm 16 "Çevre" - Birinci okuma: “Büyük bir işi olan küçük bir yaratık” |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
11) |
Ünite 5 Bölüm 17 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Ekonomi-Neyle ilgili?'' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
12) |
Ünite 5 Bölüm 18 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Arz ve talep'' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
13) |
Ünite 5 Bölüm 19 "Ekonomi" - Birinci okuma: “Davranışsal Ekonomi'' |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
14) |
Ünite 5 Bölüm 20 "Ekonomi" - Birinci okuma: "Mutluluğun Ekonomisi" |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
15) |
Genel Tekrar |
Password 4 Third Edition by Pearson
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Temel havacılık bilgisine ve havacılık terminolojisine sahiptir. |
|
|
1.2 Uçağın temel elemanlarını ve fonksiyonlarını açıklar. |
|
|
1.3 Havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerinin planlanmasına katkı sağlar. |
|
|
1.4 Hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreç planlamasını yapar. |
|
|
1.5 Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemlerin çözümünü sağlar. |
|
|
1.6 Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemelerini uygular. |
|
|
1.7 Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygular. |
|
|
1.8 Uçak kazalarının önlenmesinde ekibin bir parçası olarak tedbirler alır. |
|
|
1.9 Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapar. |
|
|
1.10 Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklar. |
|
|
1.11 Acil durumlara karşı alınan önlemleri inceler. |
|
|
|
|
2) |
İşletme yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
2.1 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygular. |
|
|
2.2 Dünyadaki ve ülkemizdeki mikro ve makro ekonomik gelişmeleri analiz eder. |
|
|
2.3 Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygular. |
|
|
2.4 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde uygular. |
|
3) |
Havacılık yönetimi ile ilgili işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
|
|
3.1 Bir havayolu şirketini yönetmek için etkin tüm kavramları kullanır. |
|
|
3.2 Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını planlar. |
|
|
3.3 Havacılık pazarlaması için gerekli çalışmaları yapar. |
|
|
3.4 Uçuş planlamalarının, kayıtların, pazarlamanın etkin bir şekilde yapılabilmesi için bilgisayar yazılımlarının faal ve güncel olmasını takip eder. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanıyla ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
5 |