Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Students will know the difference between safety and security
|
2) Students will learn about threats to safety in civil aviation
|
3) Students will gain knowledge of regulatory framework of safety in civil aviation
|
4) Students will learn about safety related issues happened in the past
|
5) Students will gain the knowledge of different security&safety threat levels.
|
6) Students will know about the applied procedures during a safety issue
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Difference between safety and security terms |
|
|
2) |
Overview of a Safety Management System and what is needed to develop and maintain one |
|
|
3) |
The SMS regulatory framework – International Civil Aviation Organisation (ICAO), European Aviation Safety Agency (EASA) and UK Civil Aviation Authority (UK CAA) |
|
|
4) |
The SMS regulatory framework – International Civil Aviation Organisation (ICAO), European Aviation Safety Agency (EASA) and UK Civil Aviation Authority (UK CAA) |
|
|
5) |
Safety threats in civil aviation |
|
|
6) |
Safety threats in civil aviation |
|
|
7) |
Mesures taken to cope with safety threats |
|
|
8) |
Midterm exam |
|
|
9) |
Safety issues happened in civil aviation history |
|
|
10) |
Examining the factors affecting human performance: Shift work order, Alcohol and drug use, Drug use, Attention, Perception, Memory, Emotion and Excitement, Cognitive fatigue, Motivation, Stress, Workload, Time pressure, Attitude and culture. |
|
|
11) |
Examining the factors affecting human performance: Shift work order, Alcohol and drug use, Drug use, Attention, Perception, Memory, Emotion and Excitement, Cognitive fatigue, Motivation, Stress, Workload, Time pressure, Attitude and culture. |
|
|
12) |
Risk management in aviation safety |
|
|
13) |
Risk management in aviation safety |
|
|
14) |
Approval and Implementation of Corrective Actions, Assurance of Safety |
|
|
15) |
Promotion of Safety, Crisis Management, Case Study |
|
|
16) |
Final exam |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Temel havacılık bilgisine ve havacılık terminolojisine sahiptir. |
|
|
1.2 Uçağın temel elemanlarını ve fonksiyonlarını açıklar. |
|
|
1.3 Havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerinin planlanmasına katkı sağlar. |
|
|
1.4 Hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreç planlamasını yapar. |
|
|
1.5 Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemlerin çözümünü sağlar. |
|
|
1.6 Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemelerini uygular. |
|
|
1.7 Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygular. |
5 |
|
1.8 Uçak kazalarının önlenmesinde ekibin bir parçası olarak tedbirler alır. |
|
|
1.9 Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapar. |
|
|
1.10 Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklar. |
|
|
1.11 Acil durumlara karşı alınan önlemleri inceler. |
|
|
|
|
2) |
İşletme yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
2.1 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygular. |
|
|
2.2 Dünyadaki ve ülkemizdeki mikro ve makro ekonomik gelişmeleri analiz eder. |
|
|
2.3 Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygular. |
|
|
2.4 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde uygular. |
|
3) |
Havacılık yönetimi ile ilgili işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
|
|
3.1 Bir havayolu şirketini yönetmek için etkin tüm kavramları kullanır. |
|
|
3.2 Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını planlar. |
|
|
3.3 Havacılık pazarlaması için gerekli çalışmaları yapar. |
|
|
3.4 Uçuş planlamalarının, kayıtların, pazarlamanın etkin bir şekilde yapılabilmesi için bilgisayar yazılımlarının faal ve güncel olmasını takip eder. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanıyla ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|