ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Çizgi Film ve AnimasyonSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60213METOZ-CFA0384 Dijital İllüstrasyon 2 Bahar 1 2 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü:
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi ORKUN YÖNTEM
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin, Adobe Photoshop’un dijital çizim ve boyama araçlarını tanımaları; dijital mecrada görsel olarak hikaye anlatmanın yöntemlerini kullanabilmeleri; kompozisyon, ışıklandırma, tonlama gibi illüstrasyonun alt yapısını oluşturan kavramları tanıyıp, etkili bir şekilde uygulayabilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler dijital boyama araçlarını, kompozisyon, tonlama, ışık ve gölge, temel perspektif ve farklı renklendirme tekniklerini tanıyacaklar ve illüstrasyon sektörünün farklı branşlarını ayırt edebilecekler. Öğrenciler, ders içinde yapacakları projelerini belli aşamalardan geçerek hazırlarlar: fikir, araştırma, referans araştırma ve toplama, taslak hazırlama ve boyama. Süreç ve uygulama odaklı olan bu ders yaratıcı düşünme, tasarım aşamaları, hikâye odaklı görsel tasarlama, odaklı kompozisyonlar geliştirme gibi konular ile öğrencilerin bireysel projelerini dijital ortamda, illüstrasyon yaratmalarına ve kendilerini ifade edebilecekleri resimler tasarlayabilmelerine yardımcı olur.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) ● Desen ve resim tekniklerini disiplin bağlamında adlandırır. ● İllüstrasyon yaratım sürecinde karşılaşılan problemleri saptar. ● İllüstrasyon uygun içerik yaratmayı tanımlar
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) ● Kendi tasarım fikirlerini metodolojik olarak tasarlar, yönetir ve kendi projesinde uygular. ● Dijital illüstrasyonu fikirlerini ifade etmek için kullanır. ● Temel tasarım öğelerini etkili bir şekilde kullanır.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1)
    2.1) ● Fikir ve konseptleri anlaşılır biçimde görsel olarak ilişkilendirme ve yorumlama. ● Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. ● Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) İllüstrasyona giriş: Nedir, nerelerde kullanılır? İllüstrasyon tarihine kısa bir bakış.
2) Photoshop’un bir illüstrasyon aracı olarak kullanımı.
3) Kompozisyon oluşturma ve hikaye anlatımı. Görsel hikaye anlatımında dikkat edilmesi gereken konular.
4) İllüstrasyon ve görsel hikaye anlatımında tonlama ve şekillerin kullanımı.
5) İllüstrasyon ve görsel hikaye anlatımında ışık ve renklerin kullanımı.
6) Farklı çizim stillerinin incelenmesi. Farklı sanatçı ve sektörleri inceleyerek, farklı çizim tarzlarının nasıl kullanıldığını görmek. Ders içinde uygulamalı çalışma.
7) Vize haftası
8) Editoryal illüstrasyon ve çocuk kitaplarına bakış. Ders içinde dijital boyama pratiği.
9) Konsept tasarım ve karakter tasarımına bakış. Ders içinde dijital boyama pratiği (devam).
10) Konsept tasarım ve mekan tasarımına bakış. Ders içinde dijital boyama: Materyal ve Doku boyama pratiği.
11) Görsel Geliştirmeye (visual development) bakış. Ders içinde dijital boyama: Materyal ve Doku boyama pratiği (devam).
12) Öğrencilerin araştırma sunumları.
13) Öğrenciyle bire bir çalışma ve geri bildirim.
14) Portfolyo oluşturma, oluştururken dikkat edilmesi gerekenler ve online portfolyo sitelerinin incelenmesi.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Zorunlu kaynak:
● Berger, John. Görme Biçimleri.
● Kelley, Tom; Kelley, David. Yaratıcı Özgüven.

Önerilen kaynaklar:
(Aşağıdaki liste genel anlamda yardımcı kaynaklardır. Her öğrencinin bireysel proje gereksinimlerine göre kaynak önerilecektir)
● Hampton, Michael. Figure Drawing: Design and Invention.
● Goldfinger, Eliot. Human Anatomy for Artists: The Elements of Form.
● Mattesi, Mike. FORCE: Dynamic Life Drawing.
Diğer Kaynaklar:

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 7 8 1 2 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. 5
2) Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser.
3) Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. 3
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 3
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır 3

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 10.00
Ara Sınavlar 1 % 40.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 0 0 0
Ödevler 2 2 4
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 46
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 52
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4