Dersin Amacı: |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin, Adobe Photoshop’un dijital çizim ve boyama araçlarını tanımaları; dijital mecrada görsel olarak hikaye anlatmanın yöntemlerini kullanabilmeleri; kompozisyon, ışıklandırma, tonlama gibi illüstrasyonun alt yapısını oluşturan kavramları tanıyıp, etkili bir şekilde uygulayabilmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste öğrenciler dijital boyama araçlarını, kompozisyon, tonlama, ışık ve gölge, temel perspektif ve farklı renklendirme tekniklerini tanıyacaklar ve illüstrasyon sektörünün farklı branşlarını ayırt edebilecekler. Öğrenciler, ders içinde yapacakları projelerini belli aşamalardan geçerek hazırlarlar: fikir, araştırma, referans araştırma ve toplama, taslak hazırlama ve boyama. Süreç ve uygulama odaklı olan bu ders yaratıcı düşünme, tasarım aşamaları, hikâye odaklı görsel tasarlama, odaklı kompozisyonlar geliştirme gibi konular ile öğrencilerin bireysel projelerini dijital ortamda, illüstrasyon yaratmalarına ve kendilerini ifade edebilecekleri resimler tasarlayabilmelerine yardımcı olur. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Desen ve resim tekniklerini disiplin bağlamında adlandırır.
● İllüstrasyon yaratım sürecinde karşılaşılan problemleri saptar.
● İllüstrasyon uygun içerik yaratmayı tanımlar
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Kendi tasarım fikirlerini metodolojik olarak tasarlar, yönetir ve kendi projesinde uygular.
● Dijital illüstrasyonu fikirlerini ifade etmek için kullanır.
● Temel tasarım öğelerini etkili bir şekilde kullanır.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) ● Fikir ve konseptleri anlaşılır biçimde görsel olarak ilişkilendirme ve yorumlama.
● Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir.
● Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
İllüstrasyona giriş: Nedir, nerelerde kullanılır? İllüstrasyon tarihine kısa bir bakış. |
|
|
2) |
Photoshop’un bir illüstrasyon aracı olarak kullanımı. |
|
|
3) |
Kompozisyon oluşturma ve hikaye anlatımı. Görsel hikaye anlatımında dikkat edilmesi gereken konular. |
|
|
4) |
İllüstrasyon ve görsel hikaye anlatımında tonlama ve şekillerin kullanımı. |
|
|
5) |
İllüstrasyon ve görsel hikaye anlatımında ışık ve renklerin kullanımı. |
|
|
6) |
Farklı çizim stillerinin incelenmesi. Farklı sanatçı ve sektörleri inceleyerek, farklı çizim tarzlarının nasıl kullanıldığını görmek. Ders içinde uygulamalı çalışma. |
|
|
7) |
Vize haftası |
|
|
8) |
Editoryal illüstrasyon ve çocuk kitaplarına bakış. Ders içinde dijital boyama pratiği. |
|
|
9) |
Konsept tasarım ve karakter tasarımına bakış. Ders içinde dijital boyama pratiği (devam). |
|
|
10) |
Konsept tasarım ve mekan tasarımına bakış. Ders içinde dijital boyama: Materyal ve Doku boyama pratiği. |
|
|
11) |
Görsel Geliştirmeye (visual development) bakış. Ders içinde dijital boyama: Materyal ve Doku boyama pratiği (devam). |
|
|
12) |
Öğrencilerin araştırma sunumları. |
|
|
13) |
Öğrenciyle bire bir çalışma ve geri bildirim. |
|
|
14) |
Portfolyo oluşturma, oluştururken dikkat edilmesi gerekenler ve online portfolyo sitelerinin incelenmesi. |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. |
5 |
|
1.1 Animasyonda tasarımın ve görsel iletişimin gerekliliklerini kazanır. |
5 |
|
1.2 Özgün ve yaratıcı filmler üretir. |
3 |
|
1.3 Verilmek istenilen mesajı, hedef kitleye uygun olarak tasarlar ve sunar. |
3 |
|
1.4 Tasarım yaparken bağımsız karar almayı benimser. |
5 |
|
1.5 Çizgi Film ve Animasyonun prensiplerini uygular. |
|
|
1.6 Alanındaki teknolojileri takip eder ve uygular. |
3 |
|
1.7 Tasarım ilkelerini benimser. |
5 |
|
1.8 Animasyon sektöründe profesyonel bilgi ve becerisini ortaya koyabileceği ve geliştirebileceği donanımı kavrar. |
|
2) |
Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. |
|
|
2.1 Diğer sanatçı veya tasarımcılara ait eserlerin telif haklarını korur. |
|
|
2.2 Çalışma üreteceği alanları analiz ederek hedef kitleye ulaşır. |
|
3) |
Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. |
3 |
|
3.1 Toplumsal olaylar, tarih ve sanata ilişkin sentez yapar. |
3 |
|
3.2 Eserlerini ülkesinde yada dünyanın farklı ülkelerinde çalıştaylarda, festivallerde, sergilerde sunar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede, eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilinci kazanır. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
3 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam Boyu öğrenme bilinci ile kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilinç oluşturur ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç kazanır. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
13 |
3 |
39 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
1 |
3 |
3 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
2 |
2 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
46 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
3 |
3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
6 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
52 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |