Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital Tasarım Araçları dersi, reklam tasarımı, dijital illüstrasyon ve foto manipülasyon teknikleri üzerinden program öğrenme çıktılarının sağlanmasında önemli bir rol oynar. Dijital Tasarım Araçları dersini başarıyla tamamlayan öğrenciler, alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi birikimleriyle global ajans ve profesyonel illüstratörlük seviyesinde projeler gerçekleştirebilirler.
|
2) • Dijital boyama ve grafik tasarım alanındaki teknolojik gelişmeleri kavrayabilir.
• Öğrenci sektör bazında aldığı bir projeyi uygulayıp yönetebilecek yetkinlikte bir illüstratör ve tasarımcı olması amaçlanır.
• Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulamalarını kullanır.
|
3) • Foto manipülasyon ve dijital illüstrasyon tekniklerini etkin kullanabilir.
• Öğrenci farklı tarz ve disiplinlerdeki tasarım sorunsallarını analiz edip uygulayabilir..
• Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır.
• Photoshop programını ve içeriklerini etkin bir şekilde sektörel seviyede uygulayabilir.
|
4) 2 boyutlu çizim ve katı modelleme sürecini deneyimler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital tasarım araçlarını kullanma yöntemlerini sentezler ve kendi özgün üretim yolunu geliştirir.
|
2) Arkadaşlarıyla takım çalışması içinde projeler ortaya koyar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri, Photoshop tarihçesi? Foto manipülasyon nedir? Canlandırmanın ve Matte Painting tarihi |
|
|
2) |
Photoshop tanımı. Piksel nedir? / Görüntü boyutu ve Çözünürlük / Genel tasarım panellerinin tanıtılması (zoom tool, pentool, layer, maske vb.) / Tanınan panellerin üzerinden foto manipülasyon uygulamaları. / Ödev Proje |
Video sunum ve derste öğrenciler ile yapılacak olan uygulamaların döküman dosyalarının paylaşılması.
|
|
3) |
Tasarım panellerinin tanınması ve işlevlerinin proje üzerinden anlatımı / Matte painting proje uygulaması (Tasarımcının projeye uygun fırça oluşturması ve çalışma üzerinde uygulaması) |
|
|
4) |
Layer, artboard, Brightness & Contrast, Blending mode gibi panellerinin detaylı incelenmesi. Öğrenilen tekniklerle foto manipülasyon proje uygulaması. |
|
|
5) |
Konsept tasarım nedir? / ve hangi mecralarda kullanılır /Konsept tasarım örneklerinin incelenmesi ve uygulanmasındaki püf noktaları. / Ödev Proje |
|
|
6) |
Yapılan projenin değerlendirilmesi ve eksikleri üzerinden revize edilmesi. |
|
|
7) |
Ara sınav |
|
|
8) |
Adobe Illustrator programının kavranması / Araçlar / Öğrenciler ile birlikte farklı tekniklerde vektör illüstrasyon uygulamaları / Photoshop ve Illustrator programları arasında dijital illüstrasyon uygulaması |
|
|
9) |
Piksel art nedir? / Piksel art tekniklerinin ve örneklerinin incelenmesi / Piksel art uygulaması |
|
|
10) |
10. Piksel art karakter ve oyun aseti oluşturma / Piksel art animatik karakter yaratma / Ödev Proje |
|
|
11) |
Dijital illüstrasyon nedir? / Brush panelinin incelenmesi ve kişinin kendi brush setini yaratabilmesi / Mekan ve karakter tasarımı illüstrasyon çalışmaları / Proje |
|
|
12) |
Projenin değerlendirilmesi ve eksiklerinin giderilmesi |
|
|
13) |
Photoshop 2025 güncel yeniliklerinin tanıtılması (3d, dekupe, renk panelleri vb.) |
|
|
14) |
Yapılan işler üzerinden değerlendirme |
|
|
15) |
Final projesi değerlendirmesi |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• Beginner’s Guide to Digital Painting in Photoshop: Characters, 2015
• Digital Painting in Photoshop: Industry Techniques for Beginners: A comprehensive introduction to technieques and approaches, 2018
• Master the Art of Speed Painting: Digital Painting Techniques, 2016
• Begginer’s Guide to Digital Painting in Photoshop, Nykolai Aleksander 2012
|
Diğer Kaynaklar: |
• The Invisible Art: The Legends of Movie Matte Painting, Mark Cotta Vaz 2004
• The Digital Matte Painting Handbook, David B. Mattingly 2011
• Light for Visal Artists: Understanding & Using Light in Art & Design, Richard Yot 2011
• Beginner’s Guide to Digital Painting in Photoshop, 202
• Sketching from the Imagination: An Insight into Creative Drawing, 2013
• Color and Light: A Guide fort he Realist Painter, James Gurnet Art 2010
• Adobe Photoshop Classroom in a Book, Andrew Faulkner & Conrad Chavez 2020
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. |
|
2) |
Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. |
|
3) |
Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. |
|
4) |
Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. |
|
5) |
Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. |
|
6) |
Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. |
|
7) |
Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
8) |
Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. |
|
9) |
Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. |
|
10) |
Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. |
|
11) |
Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. |
|
13) |
Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. |
|
14) |
Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. |
|
15) |
Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
6 |
4 |
24 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
76 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
116 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |