Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Dijital Tasarım Araçları dersi, reklam tasarımı, dijital illüstrasyon ve foto manipülasyon teknikleri üzerinden program öğrenme çıktılarının sağlanmasında önemli bir rol oynar. Dijital Tasarım Araçları dersini başarıyla tamamlayan öğrenciler, alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi birikimleriyle global ajans ve profesyonel illüstratörlük seviyesinde projeler gerçekleştirebilirler.
2.2) • Dijital boyama ve grafik tasarım alanındaki teknolojik gelişmeleri kavrayabilir.
• Öğrenci sektör bazında aldığı bir projeyi uygulayıp yönetebilecek yetkinlikte bir illüstratör ve tasarımcı olabilir.
• Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulama yapar.
|
2)
3.3) • Foto manipülasyon ve dijital illüstrasyon tekniklerini etkin kullanabilir.
• Öğrenci farklı tarz ve disiplinlerdeki tasarım sorunsallarını analiz edip uygulayabilir..
• Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır.
• Photoshop programını ve içeriklerini etkin bir şekilde sektörel seviyede uygulayabilir.
|
3) 2 boyutlu çizim ve katı modelleme sürecini deneyimler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital tasarım araçlarını kullanma yöntemlerini sentezler ve kendi özgün üretim yolunu geliştirir.
|
2) Arkadaşlarıyla takım çalışması içinde projeler ortaya koyar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri, Photoshop tarihçesi? Foto manipülasyon nedir? Canlandırmanın ve Matte Painting tarihi |
|
|
2) |
Photoshop tanımı. Piksel nedir? / Görüntü boyutu ve Çözünürlük / Genel tasarım panellerinin tanıtılması (zoom tool, pentool, layer, maske vb.) / Tanınan panellerin üzerinden foto manipülasyon uygulamaları. / Ödev Proje |
Video sunum ve derste öğrenciler ile yapılacak olan uygulamaların döküman dosyalarının paylaşılması.
|
|
3) |
Tasarım panellerinin tanınması ve işlevlerinin proje üzerinden anlatımı / Matte painting proje uygulaması (Tasarımcının projeye uygun fırça oluşturması ve çalışma üzerinde uygulaması) |
|
|
4) |
Layer, artboard, Brightness & Contrast, Blending mode gibi panellerinin detaylı incelenmesi. Öğrenilen tekniklerle foto manipülasyon proje uygulaması. |
|
|
5) |
Key Visual nedir? / ve hangi mecralarda kullanılır /Key visual örneklerinin incelenmesi ve uygulanmasındaki püf noktaları. / Ödev Proje |
|
|
6) |
Yapılan projenin değerlendirilmesi ve eksikleri üzerinden revize edilmesi. |
|
|
7) |
Ara sınav |
|
|
8) |
Adobe Illustrator programının kavranması / Araçlar / Öğrenciler ile birlikte farklı tekniklerde vektör illüstrasyon uygulamaları / Photoshop ve Illustrator programları arasında dijital illüstrasyon uygulaması |
|
|
9) |
Piksel art nedir? / Piksel art tekniklerinin ve örneklerinin incelenmesi / Piksel art uygulaması |
|
|
10) |
10. Piksel art karakter ve oyun aseti oluşturma / Piksel art animatik karakter yaratma / Ödev Proje |
|
|
11) |
Dijital illüstrasyon nedir? / Concept Art nedir? / Brush panelinin incelenmesi ve kişinin kendi brush setini yaratabilmesi / Mekan ve karakter tasarımı illüstrasyon çalışmaları / Proje |
|
|
12) |
Projenin değerlendirilmesi ve eksiklerinin giderilmesi |
|
|
13) |
Photoshop 2022 güncel yeniliklerinin tanıtılması (3d, dekupe, renk panelleri vb.) |
|
|
14) |
Yapılan işler üzerinden değerlendirme |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• Beginner’s Guide to Digital Painting in Photoshop: Characters, 2015
• Digital Painting in Photoshop: Industry Techniques for Beginners: A comprehensive introduction to technieques and approaches, 2018
• Master the Art of Speed Painting: Digital Painting Techniques, 2016
• Begginer’s Guide to Digital Painting in Photoshop, Nykolai Aleksander 2012
|
Diğer Kaynaklar: |
• The Invisible Art: The Legends of Movie Matte Painting, Mark Cotta Vaz 2004
• The Digital Matte Painting Handbook, David B. Mattingly 2011
• Light for Visal Artists: Understanding & Using Light in Art & Design, Richard Yot 2011
• Beginner’s Guide to Digital Painting in Photoshop, 202
• Sketching from the Imagination: An Insight into Creative Drawing, 2013
• Color and Light: A Guide fort he Realist Painter, James Gurnet Art 2010
• Adobe Photoshop Classroom in a Book, Andrew Faulkner & Conrad Chavez 2020
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. |
5 |
|
1.1 Animasyonda tasarımın ve görsel iletişimin gerekliliklerini kazanır. |
5 |
|
1.2 Özgün ve yaratıcı filmler üretir. |
5 |
|
1.3 Verilmek istenilen mesajı, hedef kitleye uygun olarak tasarlar ve sunar. |
5 |
|
1.4 Tasarım yaparken bağımsız karar almayı benimser. |
5 |
|
1.5 Çizgi Film ve Animasyonun prensiplerini uygular. |
4 |
|
1.6 Alanındaki teknolojileri takip eder ve uygular. |
5 |
|
1.7 Tasarım ilkelerini benimser. |
4 |
|
1.8 Animasyon sektöründe profesyonel bilgi ve becerisini ortaya koyabileceği ve geliştirebileceği donanımı kavrar. |
|
2) |
Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. |
5 |
|
2.1 Diğer sanatçı veya tasarımcılara ait eserlerin telif haklarını korur. |
5 |
|
2.2 Çalışma üreteceği alanları analiz ederek hedef kitleye ulaşır. |
5 |
3) |
Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. |
3 |
|
3.1 Toplumsal olaylar, tarih ve sanata ilişkin sentez yapar. |
3 |
|
3.2 Eserlerini ülkesinde yada dünyanın farklı ülkelerinde çalıştaylarda, festivallerde, sergilerde sunar. |
3 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
3 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
3 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede, eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
4 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilinci kazanır. |
4 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşam Boyu öğrenme bilinci ile kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
5.10 Kültürel bilinç oluşturur ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç kazanır. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
6 |
4 |
24 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
76 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
10 |
10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
20 |
20 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
40 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
116 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |