ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Çizgi Film ve AnimasyonSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60213METOZ-CFA0292 Dijital Tasarım Araçları 1 Bahar 2 2 3 5
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ORKUN YÖNTEM
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi ORKUN YÖNTEM
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersten mezun olan öğrencilerin, foto manipülasyon, Key Visual ve dijital illüstrasyon gibi teknikleri sektörel seviyede tam anlamıyla yetkin bir biçimde uygulayabilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği: Dijital Tasarım Araçları dersinde grafik tasarım alanında teknolojik gelişmeler ve görselleştirme sürecinde bilgisayar programlarının öğretilmesiyle birlikte öğrenciye sektörel anlamda tam donanımlı bir tasarımcı ve illüstratör olması sağlanır. Adobe Photoshop yazılımı içerisinde bulunan Foto manipülasyon teknikleri, Dijital illüstrasyon, Matte Painting, Poster Tasarımı, Piksel Art ve Key visual gibi reklam ve illüstrasyon sektöründe önemli olan yöntemleri bu dersi alan öğrenciler özgün proje yaratımları ile birlikte pekiştirecektir.

Derse Özgü Kurallar

Yok

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1)
    2.1) Dijital Tasarım Araçları dersi, reklam tasarımı, dijital illüstrasyon ve foto manipülasyon teknikleri üzerinden program öğrenme çıktılarının sağlanmasında önemli bir rol oynar. Dijital Tasarım Araçları dersini başarıyla tamamlayan öğrenciler, alana özgü kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgi birikimleriyle global ajans ve profesyonel illüstratörlük seviyesinde projeler gerçekleştirebilirler.
    2.2) • Dijital boyama ve grafik tasarım alanındaki teknolojik gelişmeleri kavrayabilir. • Öğrenci sektör bazında aldığı bir projeyi uygulayıp yönetebilecek yetkinlikte bir illüstratör ve tasarımcı olabilir. • Fikir, tasarım ve üretim süreçleri boyunca metodolojik çalışma ve uygulama yapar.
  2)
    3.3) • Foto manipülasyon ve dijital illüstrasyon tekniklerini etkin kullanabilir. • Öğrenci farklı tarz ve disiplinlerdeki tasarım sorunsallarını analiz edip uygulayabilir.. • Proje üretiminde karşılaştığı problemleri ve çatışmaları analiz edebilme ve yönetebilme yetkinliği kazanır. • Photoshop programını ve içeriklerini etkin bir şekilde sektörel seviyede uygulayabilir.
  3) 2 boyutlu çizim ve katı modelleme sürecini deneyimler.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dijital tasarım araçlarını kullanma yöntemlerini sentezler ve kendi özgün üretim yolunu geliştirir.
  2) Arkadaşlarıyla takım çalışması içinde projeler ortaya koyar.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma, ders içeriği, işleniş ve değerlendirme kriterleri, Photoshop tarihçesi? Foto manipülasyon nedir? Canlandırmanın ve Matte Painting tarihi
2) Photoshop tanımı. Piksel nedir? / Görüntü boyutu ve Çözünürlük / Genel tasarım panellerinin tanıtılması (zoom tool, pentool, layer, maske vb.) / Tanınan panellerin üzerinden foto manipülasyon uygulamaları. / Ödev Proje Video sunum ve derste öğrenciler ile yapılacak olan uygulamaların döküman dosyalarının paylaşılması.
3) Tasarım panellerinin tanınması ve işlevlerinin proje üzerinden anlatımı / Matte painting proje uygulaması (Tasarımcının projeye uygun fırça oluşturması ve çalışma üzerinde uygulaması)
4) Layer, artboard, Brightness & Contrast, Blending mode gibi panellerinin detaylı incelenmesi. Öğrenilen tekniklerle foto manipülasyon proje uygulaması.
5) Key Visual nedir? / ve hangi mecralarda kullanılır /Key visual örneklerinin incelenmesi ve uygulanmasındaki püf noktaları. / Ödev Proje
6) Yapılan projenin değerlendirilmesi ve eksikleri üzerinden revize edilmesi.
7) Ara sınav
8) Adobe Illustrator programının kavranması / Araçlar / Öğrenciler ile birlikte farklı tekniklerde vektör illüstrasyon uygulamaları / Photoshop ve Illustrator programları arasında dijital illüstrasyon uygulaması
9) Piksel art nedir? / Piksel art tekniklerinin ve örneklerinin incelenmesi / Piksel art uygulaması
10) 10. Piksel art karakter ve oyun aseti oluşturma / Piksel art animatik karakter yaratma / Ödev Proje
11) Dijital illüstrasyon nedir? / Concept Art nedir? / Brush panelinin incelenmesi ve kişinin kendi brush setini yaratabilmesi / Mekan ve karakter tasarımı illüstrasyon çalışmaları / Proje
12) Projenin değerlendirilmesi ve eksiklerinin giderilmesi
13) Photoshop 2022 güncel yeniliklerinin tanıtılması (3d, dekupe, renk panelleri vb.)
14) Yapılan işler üzerinden değerlendirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Beginner’s Guide to Digital Painting in Photoshop: Characters, 2015
• Digital Painting in Photoshop: Industry Techniques for Beginners: A comprehensive introduction to technieques and approaches, 2018
• Master the Art of Speed Painting: Digital Painting Techniques, 2016
• Begginer’s Guide to Digital Painting in Photoshop, Nykolai Aleksander 2012
Diğer Kaynaklar: • The Invisible Art: The Legends of Movie Matte Painting, Mark Cotta Vaz 2004
• The Digital Matte Painting Handbook, David B. Mattingly 2011
• Light for Visal Artists: Understanding & Using Light in Art & Design, Richard Yot 2011
• Beginner’s Guide to Digital Painting in Photoshop, 202
• Sketching from the Imagination: An Insight into Creative Drawing, 2013
• Color and Light: A Guide fort he Realist Painter, James Gurnet Art 2010
• Adobe Photoshop Classroom in a Book, Andrew Faulkner & Conrad Chavez 2020

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 7 8 1 2 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çizgi Film ve Animasyonda görsel ögeleri yaratıcı ve anlaşılabilir bir biçimde tasarlar. 5
2) Çizgi Film ve Animasyonda özgün olma ilkesini benimser. 5
3) Çizgi Film ve Animasyonda farklı disiplinleri sentezler. 3
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 3
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır 5

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 1 % 25.00
Sunum 1 % 0
Ara Sınavlar 1 % 25.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 6 4 24
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 76
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 5 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 116
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 5