Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital tasarıma ait kavramları tanımlar. Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuram,
yöntem, strateji ve teknikleri bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Disiplinlerarası yaklaşım kapsamında öğrendiklerini bitmiş proje olarak yapılandırır.
|
2) Görsel iletişim tasarımı alanına katkı sağlayan akademik araştırmalar yaparak,
yenilikçi ve özgün bir tez çalışması gerçekleştirir.
|
3) Ders kapsamında edindiği bilgiyi farklı disiplinlere uyarlar. İletişim ortam ve
araçlarını uzmanlık düzeyinde, yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir.
|
4) Fikir üretir, uygular ve sektöre uyarlar. Teknolojik yetkinliğini kullanarak yaratıcı ve özgün projeler tasarlar ve uygular.
|
5) Tasarım elemanlarıyla farklı disiplin ve iletişim alanındaki bilgileri ilişkilendirir, aldığı bilgiyi işler, yorumlar ve kullanır. Görsel iletişim tasarımına ait farklı kültürel çalışmaları analiz eder ve sorgular.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş, ders içeriğinin açıklanması |
|
|
2) |
Tasarım yaklaşımları, farklı alanlarda tasarım dili ve bütünlüğü oluşturma |
|
|
3) |
Tasarımda Disiplinlerarası Yaklaşımlar |
|
|
4) |
Disiplinlerarası Tasarım Yaklaşımları ve Grafik Tasarımı |
|
|
5) |
Proje Tanıtımı / Proje Hakkında Tartışma |
|
|
6) |
Proje: Konsept Oluşturma |
|
|
7) |
Proje: Oluşturulan Konseptler Üzerine Tartışma |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Proje: Konsept Geliştirme |
|
|
10) |
Proje: Konsept Geliştirme |
|
|
11) |
Proje: Konsept Geliştirme |
|
|
12) |
Proje: Konsept Geliştirme |
|
|
13) |
Tasarım Projesi Sunum Hazırlıkları |
|
|
14) |
Proje değerlendirmesi ve sunumlar |
|
|
15) |
Proje değerlendirilmesi ve sunumlar |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
https://architecture.mit.edu/subject/spring-2018-4110
https://catalog.iastate.edu/collegeofdesign/design/#courseinventory
https://segd.org/interior-and-graphic-design-interdisciplinary-collaboration-0
Communication Design: Interdisciplinary and Graphic Design Research 4(1+2)
Order now with Taylor & Francis Online
Editorial Volume 4 (1/2) by Editor-in-Chief Teal Triggs
Research Notes: Communication Design (Read the pdf)
Communication Design Call for Papers news story
Communication Design: Interdisciplinary and Graphic Design Research 3(2)
The Journey of a Design Journal. This feature recaps the flash narrative created for the launch of the first issue of Communication Design: Interdisciplinary and Graphic Design Research 3(1) including reference to iterations of the journal: iconographic (1970+) and iridescent (2000/2011).
|
Diğer Kaynaklar: |
Communication Design Call for Papers news story
Call for Papers:
● Special Issue on Education 5(2) [download the pdf]
● General Issue Call 2017/2018 [download the pdf]
Pony Ltd. is a graphic design studio founded at the beginning of the 21st century. It is the creative collaboration of Niall Sweeney (Dublin) and Nigel Truswell (Sheffield).
Based in Whitechapel, London, they work in Britain, Ireland, and internationally. Output at the studio ranges from popular culture to the avant-garde, from high-brow to low-brow, creating for print, screen, three dimensions, sound, and performance. Their work has been published, exhibited, performed, collected, and screened around the world. Pony has a keen interest in words, pictures, and the chance of a dance.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Görsel unsurları, anlaşılabilir, özgün ve işlevine uygun bir biçimde tasarlar. |
5 |
|
1.1 Görsel dilin tasarım yönünü güçlü bir iletişim aracı olarak görerek tanımlar. |
5 |
|
1.2 İletişim tasarımının tüm alanlarında güncel bilgiyi uygulamaya aktarır. |
5 |
|
1.3 Çağdaş sanat uygulamalarını eleştirel olarak inceler. |
5 |
|
|
|
2) |
Eleştirel olarak analiz edilen teorik bilgileri uygulama ile birleştirerek bilgi ve beceriyi,
tasarım projesi çalışmasının işlenmesini ve sunumunu destekler. |
5 |
|
2.1 Bilgi ve fikirleri ileten görsel mesajları teori ve uygulama ile deneyimleyerek
birleştirir. |
5 |
|
2.2 Tasarım uygulamasının sosyal, teknolojik ve ekolojik bağlamıyla ilgilenerek tasarımın gelişen doğasına hazırlar. |
|
|
2.3 Tasarım uygulamalarını ve sürecini ifade etme yetenekleri, gerçek dünyadaki problem çözme üzerindeki vurgusu sayesinde sektöre hazırlar. |
5 |
|
2.4 Tasarım stüdyolarında ve bilgisayar laboratuvarlarında kelime / metin işleme ve üretim için teknolojilerin kullanımı gösterilir ve pratik deneyim kazanılır. |
5 |
3) |
Biçimsel ve kavramsal olarak yenilikçi yollarla bağlamlarına yanıt veren tasarımlar
hazırlar. |
5 |
|
3.1 Keşifsel ve yinelemeli bir tasarım süreciyle ilgili olarak fikir geliştirir. |
5 |
|
3.2 Tasarım yaparken işlevsellik ve özgünlük ilkesini bilir ve dikkat eder. |
4 |
|
3.3 Görsel dili güçlü bir iletişim aracı olarak görmeyi, anlamayı ve değiştirmeyi uygulama ile bütünleştirerek çözer. |
5 |
|
3.4 Eleştirel düşünerek tasarıma kendi yorumlarını aktaran görsel bir dil oluşturarak
başkalarının çalışmayı nasıl anlayacağı konusunda analiz yapar. |
5 |
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
5 |
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder |
5 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
6 |
24 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
1 |
5 |
5 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
10 |
20 |
Ödevler |
1 |
4 |
4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
95 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
6 |
12 |
Ara Sınavlar |
1 |
6 |
6 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
10 |
10 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
123 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |