Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) To understand the part of passenger services in ground handling management system
|
2) To gain the knowledge of main operations in passenger services
|
3) To understand what a passenger services agent is exactly responsible for
|
4) Students will learn specific terms used in ground handling and passenger services
|
5) Students will learn special codes used for medical cases in passenger services
|
6) Students will learn codes used for some special cases in passenger services
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Commonly Used Codes in Passenger Services, places of use, examples and applications |
|
|
2) |
Passport and Visa Control Procedures in Passenger Services, definitions and concepts, examples and applications |
|
|
3) |
Check-In Procedures in Airline Passenger Services, concepts and definitions |
|
|
4) |
Check-In Procedures in Airline Passenger Services, types, applications, and Closing the Flight to Check-In procedures, application |
|
|
5) |
Airline Passenger Services, Baggage Handling, concepts and definitions, applications |
|
|
6) |
Baggage Processes in Passenger Services, Weight and Piece System, other baggage processes |
|
|
7) |
Flight Disruption Manifesto (FIM) concepts and definitions, airline applications, preparation |
|
|
8) |
Boarding concepts and definitions, types, and passenger boarding and termination |
|
|
9) |
Midterm exam |
|
|
10) |
Elimination and Evaluation of Flight Coupon Defects in Check-in Processes |
|
|
11) |
Arrival Operations (ARRIVAL), Baggage Delivery operations, lost and found unit, Transfer and Transit Passenger Transactions in passenger services |
|
|
12) |
Passenger Services and services provided to Special Passenger Categories at check-in |
|
|
13) |
Special Passenger Categories, Special Passenger Programs (miles & smiles) types and applications |
|
|
14) |
Special Passenger Categories, Corporate Incentive Program for Companies |
|
|
15) |
At the Airport, Passengers Returned from the Border, INAD, DEPA, DEPU, DEPORTE procedures and applications |
|
|
16) |
Final Exam |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
5 |
|
1.1 Temel havacılık bilgisine ve havacılık terminolojisine sahiptir. |
|
|
1.2 Uçağın temel elemanlarını ve fonksiyonlarını açıklar. |
|
|
1.3 Havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerinin planlanmasına katkı sağlar. |
|
|
1.4 Hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreç planlamasını yapar. |
|
|
1.5 Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemlerin çözümünü sağlar. |
5 |
|
1.6 Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemelerini uygular. |
|
|
1.7 Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygular. |
|
|
1.8 Uçak kazalarının önlenmesinde ekibin bir parçası olarak tedbirler alır. |
|
|
1.9 Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapar. |
|
|
1.10 Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklar. |
|
|
1.11 Acil durumlara karşı alınan önlemleri inceler. |
|
|
|
|
2) |
İşletme yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
2.1 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygular. |
|
|
2.2 Dünyadaki ve ülkemizdeki mikro ve makro ekonomik gelişmeleri analiz eder. |
|
|
2.3 Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygular. |
|
|
2.4 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde uygular. |
|
3) |
Havacılık yönetimi ile ilgili işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
|
|
3.1 Bir havayolu şirketini yönetmek için etkin tüm kavramları kullanır. |
|
|
3.2 Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını planlar. |
|
|
3.3 Havacılık pazarlaması için gerekli çalışmaları yapar. |
|
|
3.4 Uçuş planlamalarının, kayıtların, pazarlamanın etkin bir şekilde yapılabilmesi için bilgisayar yazılımlarının faal ve güncel olmasını takip eder. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanıyla ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|