Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Ses dünyası ile bir iletişim mecrası olarak tanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Oyun da dahil, görsel-işitsel iletişim mecraları için ses tasarımı uygulamaları yapar.
|
2) Dijital ses işleme ortamını teknik ve sanatsal bir araç olarak eşzamanlı olarak değerlendirir.
|
3) Sesi bir hikâye anlatma aracı olarak değerlendirir.
|
4) Bağımsız biçimde sanatsal ve operasyonel kararlar alarak proje neticelendirir
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ses Tasarımı nedir? Ses Tasarımcısı ne yapar? |
|
|
2) |
Ses fiziğine giriş |
|
|
3) |
Logic Pro X’e giriş |
|
|
4) |
Müzik, Diyalog, Efekt / EQ, Compression, ZBEler (TBEs) |
|
|
5) |
Seslendirme ve Diyalog işleme |
|
|
6) |
Sampling, sentezleme, MIDI |
|
|
7) |
Müzik kullanımı ve düzenlemesi |
|
|
8) |
Vize |
|
|
9) |
Wwise’a giriş |
|
|
10) |
Soundscape yaratımı |
|
|
11) |
Oyun eşlemeleri |
|
|
12) |
Akusitk mêkan yaratımı |
|
|
13) |
Oyunda ses sinyali akışı |
|
|
14) |
Final projesi görüşmeleri |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Önen, U. (2016) Ses Kayıt ve Müzik Teknolojileri. İstanbul: Çitlembik Yayınevi
- Önen, U. & Pasinlioğlu, T. (2016) Synthesizer Teknolojileri ve Programlama. İstanbul: Çitlembik Yayınevi
- Jean-Luc Sinclair "Principles of Game Audio and Sound Design: Sound Design and Audio Implementation for Interactive and Immersive Media"
- Aaron Marks “The complete guide to Game Audio for composers, musicians, sound designers and Game developers”
- Bill A. Gibson "The S.M.A.R.T. Guide to Mixers, Signal Processors, Microphones, and More” Sonnenschein “Sound Design”
|
Diğer Kaynaklar: |
- Önen, U. (2016) Ses Kayıt ve Müzik Teknolojileri. İstanbul: Çitlembik Yayınevi
- Önen, U. & Pasinlioğlu, T. (2016) Synthesizer Teknolojileri ve Programlama. İstanbul: Çitlembik Yayınevi
- Jean-Luc Sinclair "Principles of Game Audio and Sound Design: Sound Design and Audio Implementation for Interactive and Immersive Media"
- Aaron Marks “The complete guide to Game Audio for composers, musicians, sound designers and Game developers”
- Bill A. Gibson "The S.M.A.R.T. Guide to Mixers, Signal Processors, Microphones, and More” Sonnenschein “Sound Design”
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
2 |
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
3 |
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
4 |
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
1 |
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
2 |
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
1 |
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
5 |
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
4 |
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
2 |
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
2 |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
3 |
12 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
2 |
10 |
20 |
Ödevler |
2 |
10 |
20 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
94 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
94 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |