Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sivil toplum aktörlerini, etkinliklerini ve bunları çerçeveleyen hak ve özgürlükler alanını tanımlar.
|
2) Sivil Toplumun kavramsal ve tarihsel dönüşüm evrelerini adlandırır
|
3) Sivil toplum ve iletişim teknolojileri ile dijital dönüşümü tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dijital dönüşümü siyasal süreçler, kültürel doku ve anlam yapılarıyla ilişkilendirerek çözümler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tarihsel analiz ise sivil toplumu iletişim biçimleri ve teknolojilerinin gelişimi, kültürel ve siyasal örüntülerle ilişkisi içinde analiz eder.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse Giriş |
|
|
2) |
Aydınlanmadan Günümüze Kamusal Alan |
|
|
3) |
Aydınlanmadan Günümüze Kamusal Alan II |
|
|
4) |
Thomas Hobbes ve Sivil Toplums |
|
|
5) |
Modernliğin çağ dönümü III: Rousseau ve genel irade anlatılacak |
|
|
5) |
Friedrich Hegel, John Locke ve Sivil Toplum- |
|
|
6) |
Karl Marx, Adam Smith ve Sivil Toplum- |
|
|
7) |
Tocqueville ve Sivil Toplum |
|
|
8) |
Vize Haftası |
|
|
9) |
Sivil Toplum Kurumlarında İletişim I- |
|
|
10) |
Sivil Toplum Kurumlarında İletişim II |
|
|
11) |
Sivil Toplum ve Küreselleşme- |
|
|
12) |
Sivil Toplum ve İnternet I- |
|
|
13) |
Sivil Toplum ve İnternet II |
|
|
14) |
Özet ve tartışma |
|
|
15) |
Final Haftası |
|
|
16) |
Final Haftası |
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahip olabilme. |
|
2) |
İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri gibi tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibi olabilme. |
|
3) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahip olabilme. |
|
4) |
Bölgesel ve küresel konulara/sorunlara, bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
5) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme. |
|
6) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme. |
|
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme. |
|
8) |
Problemleri analiz edebilme, çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alma, gerektiğinde liderlik yapabilme, çatışmaları ve değişimi yönetebilme yetkinliği kazanabilme. |
|
9) |
İşletme alanındaki uygulamalarda etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili dünyadaki değişen yönelimleri yorumlayabilme, yeniliği ve yenilikçi çalışma prensiplerini uygulamaya koyabilme. |
|
11) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
28 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
20 |
40 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
50 |
50 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
110 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
138 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |