Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
2) Alanına dair basit konuşmalar yapabilirler.
3.1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
3) Çalışma alanı ile ilgili temel İngilizce terminolojiyi kullanabilir
|
4) Mesleki alanlarına dair haberleri sözlük yardımıyla okuyup anlayabilirler.
|
5) Mesleki alanlarına dair İngilizce olarak temel araştırmalar yapabilirler.
|
6) Mesleki alanlarına dair belgelerde genel olarak nelerde bahsedildiğini okuyup anlayabilirler.
|
7) Mesleki alanlarına dair formları doldurabilirler ve bazı belgeleri hazırlayabilirler.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
2.1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
2.2) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
2)
3.3) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
3)
4.4) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
4.5) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
4)
5.6) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
5.7) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
5)
6.8) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
6.9) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
6)
7.10) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
7.11) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
7)
8.12) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
8)
9.13) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
9.14) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
9.15) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edinirler. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkmayı öğrenirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Greetings and goodbye ya da
Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
2) |
Introductions ya da Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler |
Career Paths/Oxford English for Aviation/Oxford English for Logistics/Cambridge English Professional in Use Marketing/Öğretim Elemanı Ders Notları
|
|
3) |
Small Talk veya Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
4) |
Ending Conversations veya Bölüme göre uygun İngilizce Mesleki Terimler |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
5) |
Ordering numbers veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları
|
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
6) |
Figures veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
7) |
Dates veya Bölüme göre uygun İngilizce Döküman İnceleme Çalışmaları |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
8) |
Ara sınav |
|
|
9) |
Time and expressions veya Bölüme göre uygun İngilizce Terminoloji Kullanımı |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
10) |
Vacation Time veya Bölüme göre uygun İngilizce Terminoloji Kullanımı |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
11) |
Prices veya Bölüme Uygun Mesleki İngilizce Metni Okuma |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
12) |
Pay and benefits veya Bölüme Uygun Mesleki İngilizce Metin Okuma |
Career Paths/English for Aviation/English for Logistics/Cambridge Professional English in Use Marketing/ Öğretim Görevlisi Notları
|
|
13) |
your job ya da CV Hazırlama |
Career Paths veya Öğretim Görevlisi Notları
|
|
14) |
Types of work veya CV Hazırlama ve Kontrol Etme |
Career Paths veya Öğretim Görevlisi Notları
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirebilen |
1 |
|
1.1 Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. |
1 |
|
1.2 Temel tasarım işlemlerini uygular. |
|
|
1.3 Sanat ve uygulama alanlarını birlikte kullanır. |
1 |
|
1.4 Grafik tasarımda kullanılan, bilgisayar programlarını yeterli düzeyde kullanabilecek bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Elle çizim-boyama yapabilen, Fotoğraf çekebilen, Görsel/grafik tasarım yapar (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). Tipografiyi görsel iletişim aracı olarak etkin kullanabilen, Bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımları kullanabilen, Web tasarımı yapabilen,
|
|
|
2.1 Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını tanır. |
|
|
2.2 Eğitim amaçlı grafik tasarımları yapar. |
|
3) |
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurabilen |
|
|
3.1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
|
|
|
|
4) |
Grafik Tasarım ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, yorumlar ve mesleğin psikolojik, sosyolojik, etik ve ekonomik sorumluluk ve yükümlülüklerini uygulayabilen |
4 |
|
4.1 Sanat ve tasarım alanında otoriteleri tanır ve takip eder. |
4 |
|
4.2 Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış açısına sahiptir. |
|
5) |
Mesleki performans ve ilişkiler bağlamında tüm süreçlere (tasarım-basım-sunum) ilişkin bireysel ve grup içi profesyonel stratejiler ve planlar geliştirir. |
5 |
|
5.1 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
5 |
|
5.4 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.5 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
5 |
|
5.6 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.7 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
5 |
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10 |
1 |
10 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
28 |
1 |
28 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
94 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
1 |
2 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
102 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |