Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Türkiye ekonomisinin gelişimini ve temel özelliklerini kavramak
|
2) Türkiye ekonomisindeki güncel meseleleri hakkındaki bir kavrayışa sahip olmak
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Türkiye ekonomisi hakkında ekonomist perspektifiyle bir anlayış geliştirmiş olmak
|
2) Türkiye ekonomisindeki sosyo-ekonomik göstergeleri yorumlamak
|
3) Gelişmekte olan bir ülke çerçevesinde karşılaştırmalı bir bakış açısına sahip olmak
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Araştırma yapma, sunum yapma ve makale yazma yetenek ve becerilerini iyileştirmiş olmak
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Cumhuriyetin İlk Yılları: Açık Ekonomi Koşullarında Yeniden İnşanın Ardından Korumacı Dönem: 1923-1945 |
|
|
2) |
Dünya Ekonomisiyle Entegrasyon Denemeleri: 1946-1960 |
|
|
3) |
Planlama Deneyimi ve İthal İkameci Dönem: 1960-1980 |
|
|
4) |
24 Ocak Kararlarıyla Mal Hareketlerinde Serbestleşme ve İhracata Dayalı Strateji: 1980-1989 |
|
|
5) |
Sermaye Hareketlerinin Serbestleşmesi ve Finansal Krizler: 1990’lı Yıllar |
|
|
6) |
IMF Gözetiminde 10 Uzun Yıl: 1998-2008 |
|
|
7) |
Türkiye Ekonomisinin Üretim Yapısı ve Stagflasyonist Eğilimler |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Türkiye’nin Sosyo-Ekonomik Göstergeleri |
|
|
10) |
Türkiye'de Tarım Sektörü |
|
|
11) |
Türkiye'de Sanayi Sektörü |
|
|
12) |
Türkiye’de Dış Ticaretin Genel Yapısı-1 |
|
|
13) |
Türkiye’de Dış Ticaretin Genel Yapısı-2 |
|
|
14) |
Türkiye Ekonomisinde Güncel Tartışmalar |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Korkut Boratav, Türkiye İktisat Tarihi 1908-2009, Ankara: İmge Kitabevi: 2011
Oktay Yenal, Cumhuriyetin İktisat Tarihi, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2010
Yakup Kepenek ve Nurhan Yentürk, Türkiye Ekonomisi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2009
Elif Çepni, The Economy of Turkey in Retrospect, Beta, 2003
Korkut Boratav, "Kemalist Economic Policies and Étatism", in Ali Kazancıgil and Ergun Özbudun (eds.), Atatürk: Founder of a Modern State, London: C. Hurst & Company, 1981, s. 165-190
Feroz Ahmad, The Turkish Experiment in Democracy: 1950-1975, London: C. Hurst & Company, 1977
Aykut Kibritçioğlu, Banking Sector Crisis and Related New Regulations in Turkey, 2005
Yilmaz Akyüz and Korkut Boratav, The Making of the Turkish Financial Crisis
|
Diğer Kaynaklar: |
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Havacılık yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Temel havacılık bilgisine ve havacılık terminolojisine sahiptir. |
|
|
1.2 Uçağın temel elemanlarını ve fonksiyonlarını açıklar. |
|
|
1.3 Havaalanı sistemlerini ve havaalanı yer hizmetlerinin planlanmasına katkı sağlar. |
|
|
1.4 Hava kargo ve tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili süreç planlamasını yapar. |
|
|
1.5 Yolcu hizmetlerini ile ilgili problemlerin çözümünü sağlar. |
|
|
1.6 Havacılık kanunu ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemelerini uygular. |
|
|
1.7 Havacılık emniyet ve güvenliği ve hava trafik kontrol servislerini her alanda uygular. |
|
|
1.8 Uçak kazalarının önlenmesinde ekibin bir parçası olarak tedbirler alır. |
|
|
1.9 Uçak yüklemelerinde yük ve denge hesaplarını yapar. |
|
|
1.10 Havacılık seyrüsefer sistemlerini açıklar. |
|
|
1.11 Acil durumlara karşı alınan önlemleri inceler. |
|
|
|
|
2) |
İşletme yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
2.1 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini uygular. |
|
|
2.2 Dünyadaki ve ülkemizdeki mikro ve makro ekonomik gelişmeleri analiz eder. |
|
|
2.3 Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygular. |
|
|
2.4 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde uygular. |
|
3) |
Havacılık yönetimi ile ilgili işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri uygulamaya geçirir. |
|
|
3.1 Bir havayolu şirketini yönetmek için etkin tüm kavramları kullanır. |
|
|
3.2 Havayolu şirketlerindeki uçuş operasyonlarını planlar. |
|
|
3.3 Havacılık pazarlaması için gerekli çalışmaları yapar. |
|
|
3.4 Uçuş planlamalarının, kayıtların, pazarlamanın etkin bir şekilde yapılabilmesi için bilgisayar yazılımlarının faal ve güncel olmasını takip eder. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanıyla ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|