ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)SERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60231YEEOZ-LNG2013 Reading and Writing Comprehension 2 Güz 2 0 2 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAKKI BAŞGÜNEY
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi HAKKI BAŞGÜNEY
Dr. Öğr. Üyesi SEVAL ÜNLÜ GÖK
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (YÖK Zorunlu)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere, bir yandan geniş anlamıyla sosyal ve siyasal bilimlere ait temel interdisipliner kavramları ve tartışmaları okutmak, diğer yandan da bu yöndeki İngilizce metinler aracılığıyla öğrencilerin İngilizce okuma, anlama ve yazma becerilerine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır. Metinlere odaklanılan bu dersten, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerinin yanı sıra İngilizce dilinde eğitim veren diğer bölümlerden alana ilgi duyan ve metin çözümleme becerilerini geliştirmek isteyen öğrencilerin de faydalanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Kapitalist modernleşme, modernlik, modernizm, sermaye egemenliği, demokrasi, ulus-devlet, uluslararası ilişkiler, küresel ekonomi politik, iktidar ilişkileri ve eşitsizlik, fordizm ve postfordizm gibi modern dünyanın anahtar kavramlarının ele alınacağı metin okuma, çözümleme ve tartışmaları.

Derse Özgü Kurallar

Dersin verimini arttırmak üzere öğrencilerin dersi her hafta düzenli takip etmesi, işlenecek tüm metinleri dersten önce okuyarak gelmeleri beklenmektedir.

Dersin temel metinleri ve bir metnin her iki haftası için hazırlanmış 5 soru, dersten yeterli bir zaman önce öğrencilerle paylaşacaktır. Öğrencilerin derse bir ön okuma yapmış, bilmedikleri sözcüklerin ve kavramların karşılığını bulmuş, kavramları araştırmış ve 5 soru üzerine düşünerek kısa yazılı yanıtlarla gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Okuduğu bir metnin ana fikrini ve yardımcı düşüncelerini tespit eder,
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bir tema etrafında yapılandırılmış bir deneme yazar,
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bir metindeki kavramların birbiriyle ilişkisini kurar,
  2) Kavramları belli bir bağlam içinde kavrar ve kullanır,
  3) Okuma ve yazma edimini bir eleştirel düşünme etkinliği olarak gerçekleştirir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Genel Giriş
2) Okuma ve Yazma Yetkinliği
3) Modernite, modernleşme, modernlik All That is Solid Melts into Air -I, Marshall Berman
4) Modernite, modernleşme, modernlik All That is Solid Melts into Air- II, Marshall Berman
5) Akademik Yazma Yetkinliği
6) Kapitalizm ve Demokrasi “The Rule of the Capital and the Rise of Democracy”-I, Göran Therborn
7) Kapitalizm ve Demokrasi “The Rule of the Capital and the Rise of Democracy”-II, Göran Therborn
8) Ara Sınav
9) Uluslar ve Ulusçuluk Imagined Communities, Benedict Anderson.
10) Avrupa Merkezcilik ve Uluslararası İLişkiler Beyond Eurocentrism in Turkey”, Z. G. Çapan
11) Küresel Politik Ekonomi “Power and Inequality in the Global Political Economy”, N. Phillips
12) Akademik Yazma Yetkinliği
13) Fordizm ve Post-fordizm “Fordism and Taylorism, Postfordist Trends”-I, A. Giddens and P.W. Sutton
14) Fordizm ve Post-fordizm “Fordism and Taylorism, Postfordist Trends”-I, A. Giddens and P.W. Sutton
15) Akademik Yazma Yetkinliği
16) Final Sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Marshall Berman (1988), All That is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity, New York, Penguin Books, pp.1-36.

Göran Therborn (1977), “The Rule of the Capital and the Rise of Democracy”, New Left Review, 103, pp. 3-41.

Çapan, Z. G. (2016). Re-Writing International Relations: History and Theory Beyond Eurocentrism in Turkey. London: Rowman&Littlefield, pp.88-91.

Anderson, B. (2006). Imagined Communities. London: Verso, pp.5-7.

Phillips, N. (2017). “Power and Inequality in the Global Political Economy”. International Affairs, pp.1-5.

Anthony Giddens, Philip W. Sutton (2017), “Fordism and Taylorism, Postfordist Trends”, Sociology, pp. 253-258.
Diğer Kaynaklar: Krisitine Brown & Susan Hood (2002), Academic Encounters: Life in Society: Reading Study Skills Writing, Cambridge University Press.

Anthony Giddens & Simon Griffiths (2006), Sociology, Polity Press.

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 5 6 1 2 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ5

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Sosyal bilimler alanındaki farklı paradigmalar, temel kuramsal yaklaşımlar ve metodolojileri tanır, 4
2) Kişisel, toplumsal ve akademik etik normları tanır. Uzmanlık bilgisini kamusal yarar bilinciyle kullanır, 2
3) Akademide ve çalışma hayatında olayları düşünümsel bir bakış açısıyla değerlendirir. Biyografik olanı tarihsel olanla ilişkilendirerek sosyolojik olarak yorumlar, 3
4) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 5
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. 2

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ5
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 30.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 6 1 6
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 48
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 14 14
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 76
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4