Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş- temel kavramlar ve tanımlamalar |
Ders tanıtım dokümanı
|
- |
2) |
Proje Nedir? Planlama ve Programlama Nedir? |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
3) |
Proje Yönetimi Bilgi Alanları |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
3) |
Proje Yönetimi Bilgi Alanları |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
4) |
Proje Yaşam Dönemi ve Proje Organizasyonları |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
5) |
Proje Yönetim Süreçleri, Proje Süre Yönetimi Süreci |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
6) |
Dönem Projesine Hazırlık Çalışmaları-Değerlendirme |
Proje Çalışması
|
- |
7) |
Süre Programlama Teknikleri – Çubuk Diyagramları, Ok Diyagramları |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
8) |
ARA SINAV |
Ders Notları
|
- |
9) |
Süre Programlama Teknikleri – Öncelik (Precedence) Diyagramları |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
10) |
İş Kırım Yapısı (WBS) |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
11) |
Proje Planlama ve Programlama Yazılımlarına Genel Bakış, MS Project Uygulama |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
12) |
Bina Yapım Projelerinde Kaynaklar, Kaynak Yönetimi, Kaynak Dengeleme |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
13) |
Grafik ve Tablo Biçiminde Raporlamalar, MS Project Uygulama |
Haftalık okumalar ve ders notları
|
- |
14) |
MS Project Uygulaması ve Dönem Projesi Değerlendirmesi |
Proje Çalışması
|
- |
15) |
FİNAL SINAVI |
Ders Notları
|
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
- Materyal
|
Diğer Kaynaklar: |
• Project Management Institute, 2004, A Guide to the Project Management Body of Knowledge: PMBOK® Guide, an American National Standard ANSI/PMI 99-001-2004.
• Williams T., 2006, Information Technologies for Construction Managers, Architects and Engineers, Thomson Delmar Learning.
• O'Brien, J. J. and Plotnick, F. L., 2005: CM in Construction Management. Mcgraw-Hill Professional.
• Mubarak, S., 2010: Construction Project Scheduling and Control, Second Edition. Wiley.
• Woolf, M. B., 2007: Faster Construction Projects with CPM Scheduling. Mcgraw-Hill Professional.
• Cooke, B. and Williams, P., 2009: Construction Planning, Programming and Control, 3rd Edition. Wiley-Blackwell.
• Hira N. Ahuja, H. N., Dozzi, S. P. and Abourizk, S. M., 1994: Project Management: Techniques in Planning and Controlling Construction Projects, Second Edition. Wiley.Paulson B.C., 1995, Computer Application in Construction, McGraw Hill.
• Horsley, F.W., Means Scheduling Manual, Kingston: R.S. Means, 1991
• Gould, F.E., Joyce, N.E., Construction Project Management, Prentice Hall, Columbus Ohio 2000
Materyal
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
|
1.1 Yapı yönetimi alanında uygulanan ileri düzeydeki güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde bilimsel araştırma yapar, yeni bilgi üretir, bilgiye ulaşır, değerlendirir ve uygular. |
|
|
2.1 Yapı yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, yeni bilgiler üretir, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|
|
|
|
3) |
Yapı yönetimi alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir ve liderlik yapabilir. |
|
|
3.1 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
|
|
3.2 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
3.4 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
|
|
3.5 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
|
|
|
|
4) |
Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir. |
|
|
4.1 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
|
|
4.2 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
4.3 Yapı yönetiminin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
|
|
4.4 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
4.5 Yapı yönetimi uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların yapı yönetimi uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|
|
4.6 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
4.7 Beykoz Üniversitesi tarafından tanımlanan yüksek lisans düzeyindeki kurumsal yetkinliklere sahiptir. |
|
|
|
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
42 |
588 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
42 |
588 |
Sunum / Seminer |
1 |
13 |
13 |
Proje |
1 |
13 |
13 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
1202 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
13 |
13 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
43 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
1245 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |