ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Yapı Yönetimi TezliSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
70611METOS-YAY0061 Bina Bilgi Modellemesi 1 Bahar 3 0 3 6
Dersin Türü: Seçmeli Ders IV
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans      TYYÇ:7. Düzey      QF-EHEA:2. Düzey      EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. BURCU KISMET CONK
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bina bilgi modellemesi ile ilgili temel bilgileri vermek
Bina bilgi modellemesinin tesis yönetiminde kullanım alanları tanıtmak
Mimar ve mühendisler için bina bilgi modellemesinin potansiyelini, kısıtlarını ve avantajlarını tanıtmak
Mimarlık Mühendislik ve İnşaat sektörü açısından temel modelleme pratiklerini uygulamalı olarak sunmak,
Şantiye (yapım) süreçleri için temel analiz kavramlarını anlatmak (çakışma analizleri, maliyet tahmini, iş planlama süreçleri, vb.)
Proje hayat döngüsündeki bilgi üretim ve organizasyon süreçlerini anlatmak,
Yapı Bilgi Modellemesi olgunluk seviyelerini sunmak,
Dersin İçeriği: Bina bilgi modellemesinin (BBM) incelenmesi, avantajları ve dezavantajlarının belirlenmesi,
Türkiye’de ve Dünya’da YBM kullanımı,
LOD kavramının incelenmesi,
BBM sürecinin modellenmesi için gerekli programların anlatılması ve bu programlar kullanılarak mimari, statik ve mekanik yapı elemanlarının modellenmesi: BBM yazılımlarının çalışma prensiplerinin incelenmesi/bir mimari projenin tasarım, projelendirme ve sunum süreçlerinde, seçilen bir BBM yazılımının nasıl etkin bir şekilde kullanılabileceğine dair uygulamalı örneklerin incelenmesi/ders içinde uygulamalar ile seçilen BBM yazılımın kullanımının pekiştirilmesi.
Metraj dosyalarının oluşturulması,
İş programı entegre edilmesi
4B video oluşturulması ve vaka çalışması yapılması.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bina bilgi modelinin ne olduğu hakkında bilgi sahibi olur
  2) Temel yapı elemanları ile model hazırlar
  3) Temel yapı elemanları ile karmaşık model hazırlar
  4) Bina bilgi modelinin mimari anlatım tekniklerine uygun olarak sunumunu yapar
  5) Yapı bilgi modelinin mimari anlatım tekniklerine uygun olarak sunumunu yapar

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: An Introduction to Building Information Modeling (BIM), November 2009

New Zeland BIM Handbook, A guide to enabling BIM on building projects, July 2014

The Guide to Building Information Modelling, Edition 2015

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
1) Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.
1) Yapı yönetimi alanında uygulanan ileri düzeydeki güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
1) Yapı yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, yeni bilgiler üretir, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
1) Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde bilimsel araştırma yapar, yeni bilgi üretir, bilgiye ulaşır, değerlendirir ve uygular.
2) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
2) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.
3) Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
3) Yapı yönetiminin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
3) Yapı yönetimi alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir ve liderlik yapabilir.
4) Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir.
4) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
4) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
5) Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.
5) Yapı yönetimi uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların yapı yönetimi uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
6) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7) Beykoz Üniversitesi tarafından tanımlanan yüksek lisans düzeyindeki kurumsal yetkinliklere sahiptir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Gösterip Yaptırma
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Ders Konferansı
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Stüdyo Uygulamaları

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Jüri Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 0
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI %
Toplam %

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ