DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
61041MEEOZ-CAM0274 | Meteorology | 2 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Dersin Türü: | Zorunlu |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğretim Görevlisi UTKAN ÖNDER |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
Öğretim Görevlisi UTKAN ÖNDER |
Dersin Kategorisi: | Temel Alan |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Işınımsal zorlama, termodinamik, mikrofizik, elektrik ve optik dahil olmak üzere temel fiziksel ve dinamik süreç açısından çeşitli ölçeklerde meteorolojik olayları açıklar. Hava durumu haritalarını, çizelgelerini ve meteorolojik diyagramları çizin, analiz edin ve yorumlayın. Gözlem sistemlerinin tasarımını, güçlü yanlarını, zayıf yönlerini ve kullanımını açıklar. Sağlam meteorolojik ilkelere dayalı kısa ve orta vadeli hava tahminlerini açıklar. Bilimsel fikirleri, sonuçları ve hava durumu bilgilerini teknik ve genel izleyicilere yazılı ve sözlü iletişim yoluyla açıklar. Meteorolojik bilgi ve teknikleri gerçek uygulamalara entegre edin ve kullanın. |
Dersin İçeriği: | METEOROLOJİ Atmosfer Kompozisyon, kapsam ve dikey bölme Atmosferin yapısı Troposfer Hava sıcaklığı Tanım ve birimler Dikey sıcaklık dağılımı Isı transferi Lapse oranları, istikrar ve istikrarsızlık İnversiyonların geliştirilmesi ve inversiyon türleri Dünya yüzeyine yakın sıcaklık, yüzey etkileri, günlük ve mevsimsel değişimler, bulutların etkisi ve rüzgarın etkisi Atmosferik basınç Barometrik basınç ve izobarlar Yükseklik ile basınç değişimi Basıncın ortalama deniz seviyesine düşürülmesi Yüzey basınç merkezleri ile yukarıda basınç merkezleri arasındaki ilişki Hava yoğunluğu Basınç, sıcaklık ve yoğunluk arasındaki ilişki ISA ICAO standart atmosferi altimetri Terminoloji ve tanımlar Altimetre ve altimetre ayarları hesaplamalar Topografya nedeniyle hızlandırılmış hava akışının etkisi Rüzgâr Rüzgarın tanımı ve ölçümü Tanım ve ölçüm Rüzgarın birincil nedeni Rüzgarın birincil nedeni, basınç gradyanı, koriolis kuvveti ve gradyan rüzgarı Sürtünme tabakasındaki rüzgarın değişimi Yakınsama ve diverjansın etkileri x x Genel küresel dolaşım Dünya çapında genel dolaşım X X Yerel rüzgarlar Anabatik ve katabatik rüzgarlar, dağ ve vadi rüzgarları, Venturi etkileri, kara ve deniz meltemleri X X Dağ dalgaları (duran dalgalar, rüzgar altı dalgaları) Menşei ve özellikleri X X türbülans TERMODİNAMİK Nem Atmosferdeki su buharı Sıcaklık/çiy noktası, bağıl nem Yoğunlaşma, buharlaşma, süblimleşme, donma ve erime, gizli ısı BULUTLAR VE SİS HAVA KİTLELERİ VE CEPHELER İKLİMBİLİM UÇUŞ METEOROLOJİK BİLGİLER |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) To have knowledge on basic subjects in the field of aviation management |
||
2) To be able to plan, manage and evaluate activities for the professional development of employees under his/her responsibility. |
||
3) To be able to conduct scientific research and studies on subjects related to the field |
||
4) To be able to develop solutions by analyzing the problems encountered |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Atmosphere, Atmosphere Layers | ||
2) | Components of the Atmosphere | ||
3) | Components of Atmosphere: Temperature, Density, Pressure, Humidity | ||
4) | Standard Atmosphere and ICAO Atmosphere | ||
5) | Troposphere | ||
6) | Air temperature | ||
7) | Midterm Exam | ||
8) | Pressure variation with height | ||
9) | Relationship between pressure, temperature and density | ||
10) | Development of inversions and types of inversions | ||
11) | Barometric pressure and isobars | ||
12) | Terminology and definitions | ||
13) | Effect of accelerated airflow due to topography | ||
14) | Wind |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ |
DÖÇ/PÖÇ | KPÖÇ 1 | KPÖÇ 2 | KPÖÇ 3 | KPÖÇ 4 | KPÖÇ 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
DÖÇ1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
DÖÇ4 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Vaka Çalışması | |
Problem Çözme | |
Gösterip Yaptırma | |
Gösterim | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama | |
Akran Eğitimi | |
Seminer | |
Teknik Gezi | |
Ders Konferansı | |
Beyin Fırtınası | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması | |
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | |
Stüdyo Uygulamaları | |
Derse Aktif Katılım |
Ara Sınav | |
Sunum | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Kısa Sınav | |
Rapor Değerlendirme | |
Ödev Değerlendirme | |
Sözlü sınav | |
Tez Sunma | |
Jüri Değerlendirmesi | |
Uygulama Sınavı | |
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |
Derse Aktif Katılım | |
Tartışmalara Katılım |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ | |||||||||||||||||||||
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | DÖÇ4 | |||||||||||||||||||
-Anlatım | -Ara Sınav | |||||||||||||||||||||
-Tartışma | -Sunum | |||||||||||||||||||||
-Vaka Çalışması | -Yarıyıl Sonu Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Problem Çözme | -Kısa Sınav | |||||||||||||||||||||
-Gösterip Yaptırma | -Rapor Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Gösterim | -Ödev Değerlendirme | |||||||||||||||||||||
-Laboratuvar | -Sözlü sınav | |||||||||||||||||||||
-Okuma | -Tez Sunma | |||||||||||||||||||||
-Ödev | -Jüri Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Proje Hazırlama | -Uygulama Sınavı | |||||||||||||||||||||
-Tez Hazırlama | -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi | |||||||||||||||||||||
-Akran Eğitimi | -Derse Aktif Katılım | |||||||||||||||||||||
-Seminer | -Tartışmalara Katılım | |||||||||||||||||||||
-Teknik Gezi | ||||||||||||||||||||||
-Ders Konferansı | ||||||||||||||||||||||
-Beyin Fırtınası | ||||||||||||||||||||||
-Soru Cevap | ||||||||||||||||||||||
-Bireysel ve Grup Çalışması | ||||||||||||||||||||||
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama | ||||||||||||||||||||||
-Stüdyo Uygulamaları | ||||||||||||||||||||||
-Derse Aktif Katılım |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 1 | % 10.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Derse Aktif Katılım | 1 | % 10.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 43 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 2 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 45 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 5 |