Course Objectives: |
The objective of a Global Perspectives course is to equip students with a comprehensive understanding of the interconnectedness of the world and the impact of globalization on various cultural, political, economic, and environmental systems. The course aims to provide students with the knowledge, skills, and values needed to become informed, engaged, and responsible global citizens. This can be achieved through a range of activities, including case studies, group discussions, and simulations, as well as through critical analysis of global trends and issues.
To develop an understanding of the historical and contemporary trends of globalization and their impact on the world.
To explore the cultural, political, economic, and environmental dimensions of globalization and the interconnections between them.
To examine the impact of globalization on different regions, countries, and communities, and to understand the implications for global governance and international relations.
To develop critical thinking skills to analyze and evaluate complex global issues, and to understand the role of media and technology in shaping global perspectives.
To encourage active and informed participation in global processes and to foster a sense of responsibility and agency in addressing global challenges.
To develop cross-cultural communication and intercultural competencies, and to understand the importance of cultural diversity in a rapidly globalizing world. |
Course Content: |
|
Course Learning Outcomes (CLOs) are those describing the knowledge, skills and competencies that students are expected to achieve upon successful completion of the course. In this context, Course Learning Outcomes defined for this course unit are as follows:
|
|
Knowledge
(Described as Theoritical and/or Factual Knowledge.)
|
Skills
(Describe as Cognitive and/or Practical Skills.)
|
Competences
(Described as "Ability of the learner to apply knowledge and skills autonomously with responsibility", "Learning to learn"," Communication and social" and "Field specific" competences.)
|
1) Understanding environmental, social justice and economic issues around the world and assessing their impact on local communities and examining global themes; To gain some competencies in subjects such as technology, culture, economy, environment, ethics, politics, science. The course outcomes of the global perspective course provide students with an understanding of world-wide issues and their impact on local communities. These acquisitions equip students with the skills to make more informed decisions and take actions that contribute to a more sustainable and just world.
2.1) Küresel konularla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak, kararlar vermek ve eylemlerde bulunmak
2.2) öğrencilerin küresel konuların yerel toplumlar üzerindeki etkilerini anlamalarını ve değerlendirmelerini sağlar, küresel konularla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak kararlar vermelerine ve eylemlerde bulunmalarına olanak tanır.
|
2)
3.3) Küresel bakış açısının ders öğrenme çıktıları, öğrencilere dünya çapındaki konuları anlamalarını ve bunları yerel toplumlar üzerindeki etkilerini değerlendirmelerini sağlar. Bu beceriler, öğrencilere daha bilinçli kararlar verebilme
ve daha sürdürülebilir ve adil bir dünya için katkıda bulunan eylemlerde bulunabilme becerilerini kazandırır. Bu beceriler, öğrencilere kararlar verirken dünya çapındaki konuları ve bunların yerel toplumlar üzerindeki etkilerini dikkate almalarını ve kararlarını buna göre yapmalarını sağlar. Aynı zamanda, öğrencilere farklı kültürler ve arka planlara sahip insanlarla etkileşim kurma ve farkındalık ve hayatlarına aktarabilme kazanma becerileri kazandırır. Bu beceriler, öğrencilere daha bilinçli ve duyarlı bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olur.
3.4) Öğrencilerde niteliklerin eğitim ve iş kariyerleri boyunca, kendi ülkelerinde ve uluslararası alanda uyumlu ve esnek düşünce yapılarını arttırmayı hedef alır. Genel eğitim temelli dersi , öğrencileri eleştirel düşünmeye, kanıtları analiz etmeye ve bakış açısı farkındalığı edinmesini temel almaktır. Çok çeşitli öğretim yöntemlerine ve farklı uluslararası bağlamlara uyarlanmış bir derstir. Küresel Bakış Açısı genel eğitim dersi eleştirel düşünme, araştırma ve işbirliği de dahil olmak üzere olağanüstü aktarılabilir beceriler geliştirmelerine yardımcı olmakla birlikte üniversitede ve gelecekteki kariyerlerinde başarılı olmak için ihtiyaç duydukları becerileri geliştirme fırsatı verir.
3.5) Küreselleşmenin önemini ekonomik, siyaset, teknolojik ve ekolojik olmak üzere her boyutlarıyla inceleyerek ilgi alanlarında mezun olmadan ya da iş hayatlarına başladıklarında başarılı olma .Küresel vatandaşlık, küresel düşünme becerileri ve inovasyonlara kolay uyum sağlayabilme ,eleştirisel düşünebilme, problem çözebilme sosyal ve kültürlerarası yetkinliklerini ve farkındalıkları geliştirerek öz farkındalıklarıyla çevreleriyle ölçülü iletişim kurabilme. Profesyonel olabilme , kendini sürekli yenileyerek güncel kalmanın öneminin farkındalığı. Araştırma ve kitap okumanın önemi. Eleştirel düşünebilme becerileri kazanmak. Fikir ya da düşünce farklılarını kabul ederek önyargılarından arınmak , katılmadığı görüşleri ifade ederken doğru dili kullanmak.
3.6) Öğrenciler için en önemli olan küresel sorunları keşfetme ve yaratıcı düşünme becerisi geliştirme şansı.
Üniversiteler ve işverenler tarafından büyük saygı duyulan işbirliği ve araştırma ve yetkinlik becerileri edinme.
Sorgulama ve bağımsız düşünme özgürlüğü. Bağımsız araştırmacılar, profesyoneller, iş dünyasından derse katılan konuklarla kendilerini doğru ifade etme. Küresel bir çok konuyla ilgili diğer bakış açılarını geliştirme.
|
Week |
Subject |
Materials Sharing * |
|
Related Preparation |
Further Study |
1) |
|
|
|
2) |
|
|
|
3) |
Küresel perspektifte beceriler nelerdir? Araştırma, analiz, değerlendirme, yansıtma, işbirliği , iletişim |
|
|
4) |
Ekoloji ve küresel ayak izi |
|
|
5) |
Küresel bakış açısıyla kitap inceleme, analiz etme |
|
|
6) |
Küresel ekonomi, küreselleşen dünyada çapraz kültürlerle çalışma yetkinliğini öğrenme, siyaset ve politikalar, |
|
|
7) |
KÜRESELLEŞME VE EĞİTİM |
|
|
8) |
|
|
|
9) |
Hayvan hakları, Ekoloji |
|
|
10) |
KÜRESEL NORM VE SOSYAL NORMLAR |
|
|
11) |
KÜLTÜR VE ÇEŞİTLERİ |
|
|
12) |
ÖZ-FARKINDALIK, SOSYAL FARKINDALIK, ÖRGÜTSEL FARKINDALIK. İLETİŞİM VE BİLGİ. THİNK GLOBALLY, ACT LOCALLY |
|
|
13) |
İNSAN HAKLARINA BAKIŞ AÇISI GELİŞTİRME |
|
|
14) |
Küresel bakış açısı farkındalığının temel yaşam becerisine aktarılması. |
|
|
(KPLOs and SPLOs are the abbreviations for Key & Sub- Programme Learning Outcomes, respectively. )
|
Programme Learning Outcomes |
Contribution Level (from 1 to 5) |
1) |
Explains the basic, theoretical and practical knowledge about Interior Architecture and Environmental Design. |
|
|
1.1 To have knowledge about national and international laws, regulations and universal design principles. |
|
|
1.2 Explain the historical development of architecture. |
|
|
1.3 Summarizes all development processes of design. |
|
|
1.4 Summarizes all the development processes of furniture history. |
|
|
1.5 Defines the historical development process of art. |
|
|
|
|
2) |
Can reveal original and innovative designs. |
|
|
2.1 Transfers the bill or idea in her/his mind to paper |
|
|
2.2 Defines and applies design principles and elements. |
|
|
2.3 Manages the space planning process in the light of technical knowledge in the field of design. |
|
|
2.4 Apply the acquired theoretical knowledge in design techniques. |
|
|
2.5 Designs the furniture and its combination details and manages the furniture production process. |
|
|
2.6 Designs by considering the anatomical, anthropometric features, psychological, physical capacity and tolerances of the user. |
|
3) |
Use the drawing programs required by the profession. |
|
|
3.1 Be able to use Autocad program effectively in technical drawing language. |
|
|
3.2 He/she capable of using 3Ds Max program as presentation technique in modeling. |
|
|
3.3 Can use the necessary presentation programs actively when transferring information to the relevant people. |
|
|
|
|
4) |
Apply the theoretical knowledge learned in business life for one semester |
|
|
4.1 To be able to organize and implement projects and activities for the social environment in which they live with a sense of social responsibility. |
|
|
4.2 Transfers the professional knowledge to individuals and institutions orally and in writing. |
|
|
4.3 To be able to manage activities for the development of employees working under their responsibility. |
|
|
4.4 Explain problems using professional data. |
|
|
4.5 Solves the complex problems encountered and unforeseen in applications. |
|
|
|
|
5) |
S/he acquires the competencies that develop by the expectations of business world and the society defined as the institutional outcomes of our university on the advanced level in relation with his/her field. |
|
|
5.1 Acquires the analyzing solving the problems and managing the conflicts. |
|
|
5.2 Participates as a team member and takes responsibility in the environments that require the solving of the conflicts and acts as a leader when necessary. |
|
|
5.3 Has awareness for ethical and social responsivity. |
|
|
5.4 By supporting the learnt courses with quantitative and qualitative data; and by using verbal and visual communication means, s/he transfers them to the groups within and outside his/her group in a systematical and effective way. |
|
|
5.5 Evaluates the norms and standards present in the works in which s/he takes responsibility in a critical point of view. |
|
|
5.6 Develops strategical, innovative and entrepreneurial ideas. |
|
|
5.7 Acquires competence of managing the change. |
|
|
5.8 Shows development personally and socially with and awareness for lifelong learning. |
|
|
5.9 Follows advanced technologies and developments about digital transformation. |
|
|
5.10 Has cultural awareness and s/he transfers this to the groups within and outside his/her field. |
|
|
5.11 Has awareness about citizenship competency. |
|
|
5.12 Acquires communication in a Foreign Language (English) competence defined on the level of at least B1 in European Language Portfolio. (In programs whose medium of instruction is English, on the level of B2/B2+). |
|