Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sürdürülebilirlik kavramları ve tarihsel perspektif, Ekosistem hizmetleri ve doğal sermaye hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Birleşmiş Milletler'in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG)'ni öğrenir.
|
3) Sürdürülebilir kalkınma ve küresel sorunlar ile ilgili fikir sahibi olur.
|
4) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Sosyal Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir.
|
5) Sosyal adalet, eşitsizlik ve toplumsal cinsiyet, Sağlık, eğitim ve refah, Toplumsal sorumluluk ve etik konularına kavramsal bir çerçevede yaklaşabilir ve işletme için gerekliliğini ifade edebilir.
|
6) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Ekonomik Sürdürülebilirlik kavramını ve ilgili terimleri öğrenir.
|
7) Sürdürülebilir iş modelleri, Döngüsel ekonomi ve yeşil finans, Sosyal girişimcilik ve iş dünyasında sürdürülebilirlik konuları üzerinde bilgi sahibi olur.
|
8) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Çevresel Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir.
|
9) İklim değişikliği ve etkileri ve iklim krizi hakkında bilgi sahibi olur.
|
10) Su yönetimi ve koruma, Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
11) Sürdürülebilirlik Politikaları ve Stratejileri ile ilgili çalışmalar inceler ve yorumlayabilir hale gelir.
|
12) Ulusal ve uluslararası sürdürülebilirlik politikaları ve Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri ilişkili kavramları ve aralarındaki korelasyonu anlayabilir hale gelir.
|
13) Sürdürülebilirlik raporlaması ve sertifikasyon uygulamalarının hem Dünya hem de Türkiye'deki örnekleri ile bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
|
|
|
1) |
• Giriş, dersin amacı ve hedefleri
• Sürdürülebilirlik kavramları ve tarihsel perspektif
|
|
|
2) |
• Ekosistem hizmetleri ve doğal sermaye
• Birleşmiş Milletler'in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG) |
|
|
3) |
• Her bir SDG'nin incelenmesi
• Sürdürülebilir kalkınma ve küresel sorunlar
|
|
|
4) |
Sosyal Sürdürülebilirlik
• Sosyal adalet, eşitsizlik ve toplumsal cinsiyet |
|
|
5) |
Sosyal Sürdürülebilirlik
• Sağlık, eğitim ve refah
• Toplumsal sorumluluk ve etik |
|
|
6) |
Ekonomik Sürdürülebilirlik
• Sürdürülebilir iş modelleri
• Döngüsel ekonomi ve yeşil finans
|
|
|
7) |
Ekonomik Sürdürülebilirlik
• Sosyal girişimcilik ve iş dünyasında sürdürülebilirlik |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Çevresel Sürdürülebilirlik
• İklim krizi
• Su yönetimi ve koruma
• Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynakları
|
|
|
10) |
Çevresel sürdürülebilirlik
• İklim değişikliği ve etkileri |
|
|
11) |
Sürdürülebilirlik Politikaları ve Stratejileri |
|
|
12) |
• Ulusal ve uluslararası sürdürülebilirlik politikaları
• Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri
|
|
|
13) |
Ülkemizde ve Dünyada Sürdürülebilirlik Endeksleri
Küresel Raporlama Girişimi Rehberi,
Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi,
Birleşmiş Milletler Sorumlu Yatırım İlkeleri,
OECD Çokuluslu İşletmeler Rehberi,
ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Rehberi,
AA1000APS Hesap Verebilirlik Standardı,
AA1000AS Güvence Standardıdır.
|
|
|
14) |
Genel tekrar ve değerlendirme |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Kurs notları Online Beykoz üzerinden paylaşılacaktır.
|
Diğer Kaynaklar: |
Shirazi, M. R., & Keivani, R. (Eds.). (2019). Urban social sustainability: theory, policy and practice. Routledge.
Güner, U. (2020). Çevresel sürdürülebilirlik. Utku Güner.
Docherty, P., Kira, M., & Shani, A. R. (Eds.). (2008). Creating sustainable work systems: Developing social sustainability. Routledge.
Colantonio, A., & Dixon, T. (2011). Urban regeneration and social sustainability: Best practice from European cities. John Wiley & Sons.
Portney, K. E. (2015). Sustainability. MIT Press.
Thiele, L. P. (2016). Sustainability. John Wiley & Sons. Materyal
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçlerini tanımlar. |
|
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
|
1.4 Tüm taşıma tiplerinin ve intermodal taşımacılığın operasyonel süreçlerini anlatır. |
|
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
|
|
|
2) |
Tedarik zinciri yönetim felsefesini yorumlar. |
|
|
2.1 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
|
|
2.2 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
|
|
2.3 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
|
|
2.4 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar.
|
|
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
|
|
3.3 Gümrük işlemleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
3.4 Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklar. |
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri alanı ile ilişkili olarak temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.3 Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
5.4 Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır.
|
|
|
5.5 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
|
5.7 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.8 Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
|
5.9 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde). |
|
|
|
|