Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Okul Öncesi döneminin fiziksel gelişim aşamalarını açıklar.
|
2) Ergenlik döneminin fiziksel gelişim aşamalarını açıklar.
|
3) Bebeklik döneminin bilişsel gelişim aşamalarını açıklar.
|
4) Okul Öncesi Dönem çocuklarının bilişsel gelişim aşamalarını açıklar.
|
5) Ergenlik Dönemi çocuklarının bilişsel gelişim aşamalarını açıklar.
|
6) Ergenlik Dönem Çocuklarının motor becerileri, öz bakım becerileri, dil becerileri, sosyal becerilerinin aşamalarını açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bebeklik, Okul Öncesi, Ergenlik Dönemlerindeki Bilişsel, dil, psiko-motor, fiziksel, sosyal-duygusal gelişim alanlarındaki geriliği fark eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bebeklik döneminin fiziksel gelişim aşamalarını açıklar.
|
2) Bebeklik döneminin motor becerileri, öz bakım becerileri, dil becerileri, sosyal becerilerinin aşamalarını açıklar.
|
3) Okul Öncesi Dönem Çocuklarının motor becerileri, öz bakım becerileri, dil becerileri, sosyal becerilerinin aşamalarını açıklar.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Çeşitlilik Gösteren Bir Dünyada Erken Çocukluk Gelişiminin Öğrenilmesi |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
2) |
Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi: Tarihsel Yaklaşımlar ve Araştırmalar |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
3) |
Çocuk Gelişimi Kuramları |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
4) |
Çocuk Gelişimi Kuramları |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
5) |
Genetik, Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
6) |
Yenidoğan, Bebeklerde Fiziksel Gelişim ve Beyin Gelişimi |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
7) |
Okul Öncesi Dönemde Fiziksel Gelişim ve Motor Gelişimi |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Bebeklerde Bilişsel Gelişim |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
10) |
Okul Öncesi Dönemde Bilişsel Gelişim |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
11) |
Bebeklik Döneminde Dil ve Okuma Yazma Becerileri |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
12) |
Sembolik Düşünce; Okul Öncesi Yıllarda Oyun, Dil ve Okuryazarlık |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
13) |
Bebeklikte Sosyal Duygusal Gelişim |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
14) |
Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Sosyal ve Duygusal Gelişim |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
15) |
Cinsel Gelişim |
1- Swith, J. T. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı), Prof. Dr. Berrin Akman (Çev.)
2- Deniz, E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
3- Aral, N. (Ed.), Temel, F. (Ed.) (2018). Çocuk Gelişimi. Ankara: Hedef Yayıncılık.
4- Doğan, Ö. (Ed.) (2018). Gelişim Kuramları. Ankara: Hedef Yayıncılık.
5- Öztürk Aynal, Ş. (2017). Çocuk Gelişimi 1. Ankara: Eğiten Kitap.
Kaynakların ilgili bölümün ve elde edilecek diğer kaynakların okunması
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çocuk gelişimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar, |
|
1) |
Çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun, eğitici materyal tasarlar. |
|
1) |
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
4 |
1) |
İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
1) |
Problemleri analiz edebilme ve çözebilme yetkinliği kazanır. |
|
1) |
Normal gelişim gösteren çocuklar ile özel eğitime ihtiyacı olan çocukların gelişimsel özellikleri ve öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar. |
5 |
2) |
Alanında faaliyet gösteren bir kurumda eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
4 |
2) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
2) |
Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
2) |
0-18 yaş grubu çocuklarının eğitiminin; önemi, amacı ve ilkeleri arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
5 |
2) |
Bilgiye erişimde kaynaklara doğru ulaşır ve kullanır. |
|
2) |
Çocuk, aile, meslektaşları ve alanı ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile etkin iletişim kurar. |
5 |
3) |
Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili eğitim sürecinde ekip çalışmasında rol alır. |
5 |
3) |
Gelişim alanları ile ilgili kuramları açıklar. |
5 |
3) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
3) |
Alanı ile ilgili iş ve işlemlerde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
3 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ve süreçlerde bilgisayar programlarını ve teknoloji kullanır. |
|
4) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara, sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek etkili iletişim sürecinde bulunur. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
4) |
Çocuk hakları ile ilgili temel, kuramsal bilgileri açıklar. |
5 |
4) |
Yazılı, sözlü iletişim ve etkileşimin farkındadır. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda, normal gelişim gösteren çocukların ve özel gereksinime ihtiyacı olan çocukların ailelerini bilgilendirir. |
5 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
5) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili konularda mesleki etik ve sorumluluk bilinci oluşturur. |
|
6) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanır. |
|
7) |
Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
3 |
7) |
İş Sağlığı ve Güvenliği, Çevre Koruma, Afet ve Acil Durum hakkında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili gelişmeleri girişimci anlayışla değerlendirir. |
|
9) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde
(İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B1
düzeyinde). |
5 |
10) |
Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
4 |
11) |
Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
4 |
12) |
Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|