Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Pazarlama çevresi kavramını öğrenir
|
2) Pazar Türleri, Tüketici Pazarı ve Endüstriyel Pazar kavramlarını bilir, örneklerle ifade edebilir.
|
3) Pazarlama Karması , Stratejik Planlama, SIB & BDG analizlerini bilir ve şirketlere uyarlayabilir.
|
4) Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi, Mikro ve makro çevre unsurları, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolünü öğrenir.
|
5) Bölümlendirme, Konumlandırma, Hedef Pazar kavramlarını öğrenir ve işletmeleri bu bağlamda inceleyebilir.
|
6) Ürün, Ürün sınıflandırmaları, Yeni ürün geliştirme süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
7) Fiyat ve Fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
|
8) Ara sınav
|
9) Dağıtım stratejileri, perakendecilik ve toptancılık ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
10) Tutundurma Karması, Kişisel satış, Halkla ilişkiler, Doğrudan pazarlama, Reklâm, Satış geliştirme stratejilerini bilir ve bir firmayı bu bağlamda inceleyebilir.
|
11) Tüketici Davranışlarını yorumlayabilir.
|
12) Tüketici davranışları ile ilgili derinlemesine bilgi sahibi olur.
|
13) Rekabet ve Büyüme Stratejilerini öğrenir.
|
14) Bir firma için pazarlama araştırması yapabilecek bilgiye sahip olur.
|
15) final sınavı
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Pazarlama kavramı,
Temel kavramlar
|
|
|
2) |
Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları
|
|
|
3) |
Ürün,
Ürün sınıflandırmaları,
Yeni ürün geliştirme süreci
|
|
|
4) |
Ürün yaşam eğrisi,
Marka kavramı,
Marka değeri
|
|
|
5) |
Hizmet pazarlaması,
Hizmetin boyutları,
Hizmet kalitesi
|
|
|
6) |
Fiyat,
Fiyatlandırma stratejileri,
Fiyat farklılaştırma
|
|
|
7) |
Dağıtım,
Dağıtım stratejileri,
Toptancılık ve Perakendecilik
|
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
İletişim süreci,
Tutundurma bütçesi belirleme,
Tutundurma karması
|
|
|
10) |
Kişisel satış,
Halkla ilişkiler,
Doğrudan pazarlama,
Reklâm,
Satış geliştirme
|
|
|
11) |
Tüketici pazarları |
|
|
12) |
Endüstriyel pazarlar |
|
|
13) |
Pazar bölümlendirme,
Pazar hedefleme,
Pazar konumlandırma
|
|
|
14) |
Uluslararası pazarlama,
Standardizasyon ve adaptasyon,
Kültür kavramı
|
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
3 |
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçleri ile ilgili temel bilgileri ana hatları ile belirtir. |
3 |
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
|
1.4 Taşıma tipleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
|
1.8 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
|
|
1.9 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
|
|
1.10 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
|
|
1.11 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar |
|
|
|
|
2) |
Havacılık ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
|
2.1 Havacılık ile ilgili mevzuat ve düzenlemeleri açıklar |
|
|
2.2 Havacılık ile ilgili teknoloji ve ekipmanları bilir ve ilgili süreçler ile eşleştirir. |
|
|
2.3 Yer Hizmetleri ve Bilet Satış ve Check-in işlemlerini tanımlar |
|
|
2.4 Havacılık ile ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
3) |
Ulusal ve uluslar arası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar |
5 |
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
5 |
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
5 |
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
|
4.2 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.3 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
2 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
5.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
5.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
5.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|