(Program Öğrenme Çıktıları, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt öğrenme çıktıları olarak aşağıda verilmektedir.)
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
1.1) Satın alma ve tedarik süreçleri ile ilgili temel bilgileri ana hatları ile belirtir.
1.2) Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler
1.3) Stok yönetiminin gereklerini sıralar.
1.4) Taşıma tipleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar.
1.5) Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir.
1.6) Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar.
1.7) Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar.
1.8) Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler.
1.9) Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir.
1.10) Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir.
1.11) Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar
|
2) Havacılık ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar
2.1) Havacılık ile ilgili mevzuat ve düzenlemeleri açıklar
2.2) Havacılık ile ilgili teknoloji ve ekipmanları bilir ve ilgili süreçler ile eşleştirir.
2.3) Yer Hizmetleri ve Bilet Satış ve Check-in işlemlerini tanımlar
2.4) Havacılık ile ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar.
|
3) Ulusal ve uluslar arası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar
3.1) Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar.
3.2) Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
4.1) İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler
4.2) Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır.
4.3) Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır
5.1) İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir.
5.2) Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır.
5.3) Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir.
5.4) Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir.
5.5) Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır.
5.6) Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır.
5.7) Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır.
5.8) Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır
5.9) Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir.
5.10) Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır.
5.11) Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir.
5.12) Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir.
5.13) Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır.
5.14) Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır.
|