DERSİN GENEL BİLGİLERİ |
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
60314YETOS-SOS2042 | Toplum İçinde Yaşam ve Birey | 0 | Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli |
Dersin Düzeyi: | Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey |
Dersin Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Ön/Yan Koşulu: | Yoktur |
Dersin Veriliş Şekli: | Uzaktan Eğitim |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BENGİ BEZİRGAN TANIŞ |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: |
|
Dersin Kategorisi: |
BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI |
Dersin Amacı: | Bu ders temelde toplum yaşamı ile birey arasındaki etkileşime odaklanmayı amaçlamaktadır. Birey ve toplum ilişkisinin karmaşıklığını göz önünde bulundurarak bu ders, önce toplumsallaşma, toplumsal grup, toplumsal statü ve rol gibi temel kavramlara ve bu kavramlar eksenindeki tartışmaları ele almaktadır. Ardından yaşam içerisindeki kültür, çevre, medya, toplumsal cinsiyet, kentleşme, ekonomi, siyaset, vatandaşlık, küreselleşme gibi farklı alanlardaki çok yönlü birey-toplum ilişkisinin (özne-yapı ikiliği) çözümlenmesi hedeflenmektedir. Bu konular bağlamında toplumsal ilişkiler, etkileşimler, eşitsizlikler ve sorunlar incelenmektedir. Diğer bir deyişle, bir bütün olarak toplumsal hayat irdelenirken bireylerin günümüzde toplumlar içerisinde bulundukları konumlar ile karşılaştıkları güçlükler ve sorunlar dersin kapsamı içindedir. |
Dersin İçeriği: | Ders Tanıtımı ve Ders Programının Anlatılması Toplumsallaşma Toplumsal Gruplar Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol Toplumsal Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıf Toplum ve Kültür Çevre ve Toplum ARA SINAV Medya, Kitle İletişimi ve Toplum Toplumsal Cinsiyet İlişkileri Irk, Etnik Kimlik ve Göç Ekonomi, İş ve Çalışma Hayatı Yoksulluk, Toplumsal Dışlanma ve Refah Küreselleşme |
Derse %70 devam zorunluluğu vardır. Dersi dinlerken not almak ve ders sırasında anlaşılmayan noktaları sormak dersi daha iyi anlamak ve aynı zamanda ders başarısı açısından çok önemlidir. Haftalık konulara göre yüklenecek olan ders slaytlarını, makaleleri veya kitap bölümlerini okumak öğrencinin sorumluluğundadır. Her ders için belirlenen haftalık okumaları derse gelmeden önce tamamlamak ve sınıf tartışmalarına katılım göstermek zorunludur. Her öğrencinin fikrini açık bir şekilde ifade edebileceği ve savunabileceği bir ders ortamı oluşturmak sınıftaki her bir öğrencinin sorumluluğundadır. |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler birey ile toplum ilişkisine dair temel bir kavrayışa sahip olabilecektir. |
||
2) Öğrenciler, özne-yapı etkileşimiyle ilgili eleştirel düşünme yetisini geliştirebilecektir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenciler, içinde yaşadığı topluma ve aynı zamanda diğer toplumlara dair eleştirel analiz yapabilme yetisi kazanabilecektir. |
||
2) Öğrenciler, toplumlardaki hem mikro hem de makro ölçekteki yapıların ve ilişkilerin birey yaşamı üzerindeki etkilerini öğrenebilecektir. |
||
3) Öğrenciler, güncel konular bağlamında toplumsal yaşamla birey arasındaki ilişkilere ve uyumsuzluklara dair farkındalık geliştirebilecektir. |
||
4) Öğrenciler, sosyal bilimler alanlarında ele alınan başlıca konulara ilişkin temel bilgilere sahip olabilecektir. |
Hafta | Konu | ||
Ön Hazırlık | Pekiştirme | ||
1) | Ders Tanıtımı ve Ders Programının Anlatılması | ||
2) | Toplumsallaşma | ||
3) | Toplumsal Gruplar | ||
4) | Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol | ||
5) | Toplumsal Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıf | ||
6) | Toplum ve Kültür | ||
7) | Çevre ve Toplum | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Medya, Kitle İletişimi ve Toplum | ||
10) | Toplumsal Cinsiyet İlişkileri | ||
11) | Kentleşme | ||
12) | Ekonomi, İş ve Çalışma Hayatı | ||
13) | Yoksulluk, Toplumsal Dışlanma ve Refah | ||
14) | Küreselleşme |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık ders notları, makaleler ve videolar Online Beykoz'a yüklenmektedir. |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. | |
2) | Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. | |
3) | Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. | |
4) | Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. | |
5) | Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. | |
6) | Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. | |
7) | Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. | |
8) | Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. | |
9) | Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. | |
10) | Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. | |
11) | Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. | |
12) | Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. | |
13) | Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. | |
14) | Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. | |
15) | Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ |
Anlatım | |
Tartışma | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru Cevap | |
Bireysel ve Grup Çalışması |
Ara Sınav | |
Yarıyıl Sonu Sınavı | |
Ödev Değerlendirme |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Uygulama Sayısı / Yarıyıl | Katkı Oranı |
Ödev | 2 | % 20.00 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30.00 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | % 50.00 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 74 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | |||
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 2 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 76 | ||
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |