ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Çizgi Film ve AnimasyonSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60314YETOS-SOS2042 Toplum İçinde Yaşam ve Birey 0 Bahar
2 0 2 3
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BENGİ BEZİRGAN TANIŞ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:



Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders temelde toplum yaşamı ile birey arasındaki etkileşime odaklanmayı amaçlamaktadır. Birey ve toplum ilişkisinin karmaşıklığını göz önünde bulundurarak bu ders, önce toplumsallaşma, toplumsal grup, toplumsal statü ve rol gibi temel kavramlara ve bu kavramlar eksenindeki tartışmaları ele almaktadır. Ardından yaşam içerisindeki kültür, çevre, medya, toplumsal cinsiyet, kentleşme, ekonomi, siyaset, vatandaşlık, küreselleşme gibi farklı alanlardaki çok yönlü birey-toplum ilişkisinin (özne-yapı ikiliği) çözümlenmesi hedeflenmektedir. Bu konular bağlamında toplumsal ilişkiler, etkileşimler, eşitsizlikler ve sorunlar incelenmektedir. Diğer bir deyişle, bir bütün olarak toplumsal hayat irdelenirken bireylerin günümüzde toplumlar içerisinde bulundukları konumlar ile karşılaştıkları güçlükler ve sorunlar dersin kapsamı içindedir.
Dersin İçeriği: Ders Tanıtımı ve Ders Programının Anlatılması
Toplumsallaşma
Toplumsal Gruplar
Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol
Toplumsal Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıf
Toplum ve Kültür
Çevre ve Toplum
ARA SINAV
Medya, Kitle İletişimi ve Toplum
Toplumsal Cinsiyet İlişkileri
Irk, Etnik Kimlik ve Göç
Ekonomi, İş ve Çalışma Hayatı
Yoksulluk, Toplumsal Dışlanma ve Refah
Küreselleşme

Derse Özgü Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.
Dersi dinlerken not almak ve ders sırasında anlaşılmayan noktaları sormak dersi daha iyi anlamak ve aynı zamanda ders başarısı açısından çok önemlidir.
Haftalık konulara göre yüklenecek olan ders slaytlarını, makaleleri veya kitap bölümlerini okumak öğrencinin sorumluluğundadır.
Her ders için belirlenen haftalık okumaları derse gelmeden önce tamamlamak ve sınıf tartışmalarına katılım göstermek zorunludur.
Her öğrencinin fikrini açık bir şekilde ifade edebileceği ve savunabileceği bir ders ortamı oluşturmak sınıftaki her bir öğrencinin sorumluluğundadır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler birey ile toplum ilişkisine dair temel bir kavrayışa sahip olabilecektir.
  2) Öğrenciler, özne-yapı etkileşimiyle ilgili eleştirel düşünme yetisini geliştirebilecektir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, içinde yaşadığı topluma ve aynı zamanda diğer toplumlara dair eleştirel analiz yapabilme yetisi kazanabilecektir.
  2) Öğrenciler, toplumlardaki hem mikro hem de makro ölçekteki yapıların ve ilişkilerin birey yaşamı üzerindeki etkilerini öğrenebilecektir.
  3) Öğrenciler, güncel konular bağlamında toplumsal yaşamla birey arasındaki ilişkilere ve uyumsuzluklara dair farkındalık geliştirebilecektir.
  4) Öğrenciler, sosyal bilimler alanlarında ele alınan başlıca konulara ilişkin temel bilgilere sahip olabilecektir.

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders Tanıtımı ve Ders Programının Anlatılması
2) Toplumsallaşma
3) Toplumsal Gruplar
4) Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol
5) Toplumsal Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıf
6) Toplum ve Kültür
7) Çevre ve Toplum
8) Ara Sınav
9) Medya, Kitle İletişimi ve Toplum
10) Toplumsal Cinsiyet İlişkileri
11) Kentleşme
12) Ekonomi, İş ve Çalışma Hayatı
13) Yoksulluk, Toplumsal Dışlanma ve Refah
14) Küreselleşme
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık ders notları, makaleler ve videolar Online Beykoz'a yüklenmektedir.
Diğer Kaynaklar:

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir.
2) Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir.
3) Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir.
4) Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir.
5) Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir.
6) Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir.
7) Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir.
8) Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir.
9) Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir.
10) Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir.
11) Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir.
12) Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir.
13) Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir.
14) Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir.
15) Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Okuma
Ödev
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 2 4
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 74
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 76
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 3