Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|  | 
	|  | 
	        	
	
		
	| Bilgi
                (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | 
	        
    				
	
	| 1) Ayrımcılık türlerini ayırt edebilme ve tanımlayabilme 
 | 
		
		
	
		
	| Beceriler
                (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | 
	        
    				
		
	
		
	| Yetkinlikler
                ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | 
	        
    				
	
    				
	
    				
	
    				
	
	| 1) Önyargı ve kalıpyargılara dayanmaksızın iletişim kurabilme 
 | 
		
	
	| 2) Farklı görüşlere açık olabilme 
 | 
		
	
	| 3) Demokratik tartışmayı benimseme, 
 | 
		
	
	| 4) Ayrımcı dil ve nefret söylemine karşı çıkabilme 
 | 
		
	
	| 5) Ayrımcılığa dayalı davranış, kurum ve politikaları sorgulayabilme 
 | 
		
		
	    
    | Hafta | Konu | Materyal Paylaşımı * | 
|  | Ön Hazırlık | Pekiştirme | 
| 1) | Giriş Dersi: Temel kavram ve kategoriler |  |  | 
| 2) | Irkçılık Kavramı |  |  | 
| 3) | Irkçı sistem ve rejimler |  |  | 
| 4) | Etnik ve dinsel kökenli ayrımcılığın tarihsel kökenleri |  |  | 
| 5) | Azınlıklar, ötekileştirme, asimilasyon |  |  | 
| 6) | Yoksulluk Kavramının Tarihsel Dönüşümü |  |  | 
| 7) | Kent ve yoksulluk |  |  | 
| 8) | Vize |  |  | 
| 9) | Cinsiyet Ayrımcılığı |  |  | 
| 10) | Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet ve Cinsel Yönelim |  |  | 
| 11) | Cinsel Taciz ve Saldırı |  |  | 
| 12) | Engellilere Yönelik Ayrımcılık |  |  | 
| 13) | Yaşlılara Yönelik Ayrımcılık |  |  | 
| 14) | Ayrımcı Dil ve Nefret Söylemi |  |  | 
| 15) | Ayrımcılıkla Mücadele |  |  | 
| 16) | Final Sınavı |  |  | 
|  | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Oranı (1-5) | 
            
            | 1) | Lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin temel kavram, kuram ve süreçlerini açıklayabilir; tedarik zincirinde yer alan tarafların görev ve sorumluluklarını tanımlayabilir. |  | 
            
            | 2) | Depo yönetimi, sipariş işlemleri, taşıma, paketleme ve etiketleme gibi lojistik operasyonlarını planlayabilir, yürütebilir ve değerlendirebilir. |  | 
            
            | 3) | Dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatına ilişkin temel bilgileri açıklayabilir ve dış ticaret süreçlerinde (INCOTERMS, teslim ve ödeme şekilleri vb.) uygulayabilir. |  | 
            
            | 4) | Lojistik işletmelerinin iç ve dış çevresini ekonomik göstergeler açısından analiz edebilir ve sektörel gelişmeleri yorumlayabilir. |  | 
            
            | 5) | Lojistik alanında karşılaşılan karmaşık sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve farklı bakış açılarını sentezleyerek yenilikçi çözümler geliştirebilir. |  | 
            
            | 6) | Tasarım, planlama ve karar verme süreçlerinde kuramsal bilgileri ve bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilir. |  | 
            
            | 7) | İşyerinde mesleki eğitim dersi aracılığıyla kazanılan deneyimleri kullanarak teorik bilgileri pratikle bütünleştirebilir ve mesleki yeterlilik sergileyebilir. |  | 
            
            | 8) | Etik değerlere, sosyal sorumluluk ilkelerine ve iş hukuku kurallarına uygun biçimde davranabilir ve mesleki etik bilincini gösterebilir. |  | 
            
            | 9) | Sürdürülebilirlik, yeşil lojistik ve çevresel duyarlılık ilkelerini dikkate alarak kararlar alabilir ve süreçleri yönetebilir. |  | 
            
            | 10) | Takım çalışması ortamında etkin biçimde yer alabilir, liderlik özellikleri gösterebilir ve yazılı-sözlü iletişim becerilerini kullanarak farklı paydaşlarla etkili iletişim kurabilir. |  | 
            
            | 11) | Lojistik alanındaki yeni gelişmeleri ve teknolojik yenilikleri izleyebilir, yaşam boyu öğrenme anlayışıyla kendini sürekli geliştirebilir. |  | 
    
            
    
        | ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | 
| Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 2 | 28 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 | 
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Proje | 0 | 0 | 0 | 
| Ödevler | 1 | 5 | 5 | 
    
        | Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 46 | 
    
        | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ | 
    
        | Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri | Etkinlik Sayısı/Yarıyıl | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü | 
            
            | Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 | 
            
            | Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 | 
            
            | Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 | 
        
        | Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü | - | - | 19 | 
    
        | TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) | 65 | 
    
                    | DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) | 3 |