Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Proje yönetimi strateji dizaynı ve geliştirilmesini anlar.
|
2) Proje performansının ölçülmesi için anahtar performans ölçütlerini tanımlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Proje yönetimi araçları, teknikleri ve yeteneklerini kullanır.
|
2) Projenin etkin uygulanması için kritik kaynakları oluşturur.
|
3) Proje yönetimi uygulamaları, uygulama sırasında oluşan problemleri ve fırsatları fark eder.
|
4) Proje yönetim süreçlerinin maliyet, kalite ve sunum açısında etkin ve verimli hale getirir.
|
5) Başarılı proje ekipleri oluşturur ve yönetir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Proje Tanımı ve Proje Hedefleri |
Ders Sunumu
|
|
2) |
Projelerin Özellikleri - Kısa ve Uzun Dönemli Projeler |
Ders Sunumu
|
|
3) |
Proje Yönetiminin Faydaları |
Ders Sunumu
|
|
4) |
Mantıksal Döngü Yaklaşımı |
Ders Sunumu
|
|
5) |
Proje Fikrinin Doğması
|
Beyin Fırtınası
|
|
6) |
Proje Planlaması |
Proje gruplarının oluşturulması
|
|
7) |
Proje Onayı ve Finansman Temini
|
Paydaş Ziyareti
|
|
8) |
Ara sınav |
-
|
|
9) |
Projenin İzlenmesi ve Gözden Geçirilmesi |
Proje gruplarıyla buluşma
|
|
10) |
Projelerin Yürütülmesi I |
Proje grupları ile toplantı
|
|
11) |
Projelerin Yürütülmesi II |
Proje grupları ile görüşme
|
|
12) |
Proje Raporunun Hazırlanması |
Rapor örneklerinin sunulması
|
|
13) |
Projenin Paydaşlara Sunulması |
Proje ekiplerinin sunumları
|
|
14) |
Proje Uygulama Sonrası Değerlendirme Aşaması |
Tartışma
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
4 |
4) |
Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklama, INCOTERMS hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
6) |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme |
|
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
|
10) |
Lojistiğin tüm alanlarında İngilizce ve Türkçe terimlere hakim olarak operasyonel yetkinlik kazanabilme |
|
11) |
Sektörün değerlerine saygılı olmasının yanı sıra, sosyal sorumluluk konusunda farkındalık kazanması ve iş hukuku ile mesleki etik bilince sahip olması |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
1 |
8 |
8 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
3 |
8 |
24 |
Sunum / Seminer |
1 |
15 |
15 |
Proje |
1 |
15 |
15 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
100 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
12 |
12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
15 |
15 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
37 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
137 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |