Dersin Amacı: |
Bu ders, entegrasyonun pazarlama iletişim sürecine katkılarını gösterecek ve öğrencilere bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyaları geliştirmek için gerekli bilgi ve donanımını sağlayacaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Ders, bütünleşik pazarlama iletişimi ilkeleri ve bileşenleri konusunda kapsamlı bir temel sağlamayı, geleneksel olmayan yöntemlerin, geleneksel yöntemlerden ayrışma noktalarını, pazarlama iletişim sürecini oluşturan unsurları, tanıtım karması unsurları ve baştan sona bütünleşik pazarlama iletişim kampanyalarının nasıl yürütüldüğünü, pazarlama iletişimini şekillendiren teknik, yaratıcı, medya, etik ve sosyolojik faktörler, konularına açıklık getirmeyi içerir. Markanın, bütünleşik pazarlama iletişimindeki yerini kavramak ve bütünleşik pazarlama iletişim stratejilerini planlamak, bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımları ile uygulamaların nasıl yönetileceği konularının açıklanmasını ve uygulanmasını içermektedir.
|
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Satış, Pazarlama, Marka tanıtım ve iletişimine yönelik bütün kavramları ve bütünleşik pazarlama iletişimi süreçlerini bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bütünleşik pazarlama iletişimi faaliyetlerini planlar ve uygular.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İşinde bütünleşik pazarlamanın ne kadar önemli olduğunun ve sorumluluklarının farkındadır.
|
2) Yeni bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarını takip eder ve içinde bulunduğu örgüt ve hizmet ettiği markaya bu uygulamaları adapte edip, uyarlar.
|
3) Bütünleşik pazarlama iletişimi geliştirilmesi ve uygulamasında tüketici/hedef kitle ve markanın rolünü bilir ve uygun çözümler üretebilir.
|
4) Bütünleşik pazarlamanın uyumlu bir ekip çalışması gerektirdiğinin farkındadır ve tüm iç ve dış iletişimi başarılı bir şekilde yürütebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Tanımı ve Tarihsel Gelişimi |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
2) |
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Fonksiyonları ve Tanıtım Karması |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
3) |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Reklam |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
4) |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
5) |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Kişisel Satış |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
6) |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Satış Promosyonları |
Ders Notları
|
|
7) |
Marka Konumlandırma ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Yeni Medyanın Kullanımı |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
10) |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Postmodern Pazarlama |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
11) |
İletişim Karması Öğelerinin Yönetimi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Planlama Modeli |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
12) |
Pazarlama Karması diğer Öğelerinin (Ürün-Fiyat-Dağıtım) İletişim Boyutu |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
13) |
Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Sosyal Sorumluluk ve Sponsorluk |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
14) |
Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Uygulamalı Yaklaşımlar |
Ders Notları, İnternet Araştırmaları ve Literatür Taramaları
|
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Bütünleşik pazarlama iletişimi ders sunumları, internet araştırma ve görselleri, akademik çalışmalar.
|
Diğer Kaynaklar: |
Prof.Dr. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta yayınları, İstanbul, 2012
Kenneth E. Clow, Bütünleşik Reklam Tutundurma ve Pazarlama İletişimi – Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, Nobel Akademik Yayıncılık,
Prof.Dr.Yavuz Odabaşı, Yrd.Doç.Dr.Mine OymanPazarlama İletişimi Yönetimi, Mediacat Yayıncılık, İstanbul, 2011
Metehan Tolon, Asude Yasemin Zengin,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi,Detay Yayıncılık, 2016
İzzet Bozkurt, BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ, Mediacat Yayınları, İstanbul
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İşletmenin; yönetim- organizasyon muhasebe-finans, pazarlama ve insan kaynakları olmak üzere temel alt alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanımına sahip olabilme. |
|
2) |
İşletme biliminin matematik, istatistik, davranış bilimleri, hukuk, bilişim teknolojileri gibi tamamlayıcı/destekleyici alanlarında bilgi sahibi olabilme. |
|
3) |
Uygun teori ve yöntemleri kullanarak işletmelerde ekonomik, teknolojik ve bilgi kaynak ve araçlarını etkin şekilde planlama ve kullanma becerisine sahip olabilme. |
|
4) |
Bölgesel ve küresel konulara/sorunlara, bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
5) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme. |
|
6) |
Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarabilme. |
|
7) |
Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme. |
|
8) |
Problemleri analiz edebilme, çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alma, gerektiğinde liderlik yapabilme, çatışmaları ve değişimi yönetebilme yetkinliği kazanabilme. |
|
9) |
İşletme alanındaki uygulamalarda etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili dünyadaki değişen yönelimleri yorumlayabilme, yeniliği ve yenilikçi çalışma prensiplerini uygulamaya koyabilme. |
|
11) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde). |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
15 |
15 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
57 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
25 |
25 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
117 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
5 |