Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Görsel evreni algılama ve değerlendirme biçimlerini tanımlar.
|
2) Görsel algıyı grafik tasarımı ve iletişim bilimleri kapsamında ifade eder.
|
3) Öğrenci görünenin ötesini algılar.
|
4) Görsel imgeyi, yalıtılmış bir olgu olarak değil, yaratıcı alanların iletişim tasarımı olarak değerlendirir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yaşam, sanat ve tasarım arasındaki ilişkileri görsel iletişim tasarımı alanında değerlendirebilir.
|
2) Günlük yaşam, görsel imge ve iletişim arasındaki ilişkileri günlük yaşam olgularında ayırt edebilir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Edindiği görsel sanat ve tasarım bilgisini görsel iletişim tasarımı alanında proje olarak değerlendirebilir
|
2) Tasarımlarında, edindiği kuramsal bilgiyi uyarlayabilir
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Ders oryantasyonu ve ders içeriği tanıtımı. |
|
|
2) |
İkonoji ve üzerinde uzlaşılmış anlamın taşıyıcısı olan imgenin algısı. Erwin Panofsky yaklaşımıyla Kuzey Rönesans ve CD kapağı analizi. |
|
|
3) |
Roger Fry ve Clement Greenberg ve biçimsel analiz. |
|
|
4) |
Gombrich ve sanat tarihsel analiz; kronolojik analizin yarar ve dezavantajları. |
|
|
5) |
İdeoloji. John Berger ve Laura Mulvey’in bakış açılarından kadın imgelerinin algısı. |
|
|
6) |
Göstergebilim ve anlambilim. Ferdinand de Saussure ve Roland Bartes yaklaşımları. |
|
|
7) |
Yorumbilim, Clifford Geertz ve yorumbilimin sınırları. |
|
|
8) |
Arasınav |
|
|
9) |
Güzel sanatlar ve gerçeklik yanılsaması. |
|
|
10) |
Fotoğraf ve gerçeklik; fotoğrafın sanat olup olmadığı ve Roger Scruton tezi. Dorothea Lange ve fotoğrafta öznellik |
|
|
11) |
Film ve gerçeklik, film ve tiyatro, film ve roman; okur ve izleyicinin konumu. |
|
|
12) |
Televizyon ve gerçeklik; kültürel bir yapı olarak televizyon. Televizyon dizi örnekleri. |
|
|
13) |
Yeni medya ve ‘yeni’ tartışması, müzik kaydından dijital fotoğrafa dağıtım sistemleri. |
|
|
14) |
Ders analizi. |
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
● Berger, John (2016). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis.
● Howells, Richard (2019). Visual Culture. Wiley.
● Howells, Richard (2012). Outrage. Art, Controversy, and Society.
● Mirzoeff, Nicholas (2016). How to See the World. Basic Books.
● Ders Notları ve makaleler (Dersin Öğretim Üyesi tarafından sağlanacaktır.)
|
Diğer Kaynaklar: |
● Arnheim, Rudolf (2004). Art and Visual Perception. University of California Press.
● Berger, John (2016). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis.
● Howells, Richard (2019). Visual Culture. Wiley.
● Howells, Richard (2012). Outrage. Art, Controversy, and Society.
● Mirzoeff, Nicholas (2016). How to See the World. Basic Books.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim bilimleri, İletişim tasarımı ve iletişim tasarımının ilintili olduğu beşeri ve toplumsal bilimler alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri eşgüdümlü olarak kullanır. |
3 |
|
1.1 İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini kullanır. |
3 |
|
1.2 Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelere buna bağlı olarak değişen sanatsal ve kültürel üretim ve algılama biçimlerini yorumlar. |
3 |
|
1.3 Çağdaş sanat pratiklerini tartışır. |
|
|
1.4 İletişim ve tasarım alanında kavram geliştirir. |
|
2) |
İletişim, tasarım, sanat, toplum ve birey arasındaki ilişkinin yapısı ile yönünü saptayabilir. |
3 |
|
2.1 Tasarımsal düşünme metodlarını kullanır. |
3 |
|
2.2 Görsel iletişim sorunlarına yaratıcı çözüm türetir. |
5 |
|
2.3 Tasarımda görme ve şekillendirmeye ilişkin yeni formlar ve biçimler geliştirir. |
5 |
|
2.4 Birbirinden farklı endüstriyel ve sanatsal üretim tekniklerini bir araya getirir. |
5 |
3) |
İletişim tasarımı alanında proje döngüsünü tasarlar. |
5 |
|
3.1 Çoklu-ortamda bütüncül iletişim ve tasarım için strateji geliştirebilir. |
5 |
|
3.2 Yaratıcı fikirlerini çoklu-ortam uygulamalarına uyarlayabilir. |
5 |
|
3.3 Geleneksel ve yeni medya ortamlarında görsel tasarım ve içerik çalışmaları uygulayabilir. |
5 |
|
3.4 Proje sürecinde sanatın ve tasarımın görsel dilini estetik duyarlılıkla tasarımlarına uyarlar. |
5 |
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
5 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
4 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
4 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
5 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşamboyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. (Öğretim dili İngilizce olan programlar için B2/B2+ düzeyinde) |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
10 |
10 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
52 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
5 |
10 |
Ara Sınavlar |
1 |
20 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
112 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |