Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Tasarım problemlerine farklı yaklaşımları açıklar
|
2) ● Problemin düzgün tespiti ve anlaşılmasını öğretir
|
3) ● Yaratıcı fikir bulma metodolojileri ile ilgilenir
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Analitik düşünme yeteneğinin geliştirmesi
|
2) ● Yaratıcı fikirleri farklı düşünme stratejileri ile bulması
|
3) ● Problem çözümlerine daha korkusuz yaklaşması
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) ● Tasarım ve iletişim problemlerini tarifleme ve anlama.
|
2) ● Tasarım için ön stratejiler planlama
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
1. Ders oryantasyonu |
|
|
2) |
Görselleştirme
a. Fotoğraf
i. Reklamcılıkta ürün fotoğrafı kullanımı
ii. Stok fotoğraf
iii. Online fotoğraf kaynakları
b. İllustrasyon
i. Reklamda illüstrasyon ve foto rötüş
ii. Editoriyal illustrasyon
|
|
|
3) |
Moodboard Yaratımı
Tasarım öncesi doğru görsel yaklaşımı bulmak için ön hazırlıklar.
Branding örneği ile sınıf çalışması
|
|
|
4) |
Zihin Haritalama |
|
|
5) |
Problem tanımının açımlanması, problem alt kırılmaları yaratma, bütünsel düşünme.
Branding örneği ile sınıf çalışması
|
|
|
5) |
Problem tanımının açımlanması, problem alt kırılmaları yaratma, bütünsel düşünme.
Branding örneği ile sınıf çalışması
|
|
|
6) |
Tasarım ve Brief
Doğru brief yazma teknikleri
Branding ile sınıf çalışması
|
|
|
7) |
SWOT Analizi
SWOT analizi tanımı ve tekniği kullanarak tasarım problemi çözümü
|
|
|
8) |
Design Thinking / Tasarımsal Düşünme
DT yöntemi tanıtımı ve tekniği kullanarak tasarım problemi çözümü
DT şeması
|
|
|
9) |
Storyboard
Öykü anlatma tekniği olarak görselleştirme
|
|
|
10) |
Çağrışımları kullanarak problem çözümü
Problemin anahtar kelimelerini kullanma ve görselleştirme
|
|
|
11) |
Sunumlar |
|
|
12) |
Kısıtlama ve çerçeveleme
Yaratıcı süreci yeniden tanımlama biçimleri ve çözüme ulaşma
|
|
|
13) |
Öyküleme ve Anlatı
İki kavramın kullanımı, farklı medya araçlarında örnekleme
|
|
|
14) |
Sunumlar
|
|
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini tanımlama |
5 |
2) |
Sanat ve tasarım kuramlarını açıklayarak görsel iletişimdeki yerini kavrama. |
|
3) |
Grafik tasarım, tipografi, renk teorisi gibi alan bilgilerini tanımlama. |
|
4) |
Sanat tarihi ve görsel kültür alanındaki temel kavramları sıralama. |
|
5) |
Tasarım sürecinde kullanılan görsel ögeleri yorumlama. |
|
6) |
Estetik değerlere sahip özgün tasarımlar yapılandırma. |
|
7) |
Görsel tasarımları kültürel, toplumsal ve etik bağlamda değerlendirme. |
|
8) |
Tasarım projelerini bireysel ya da ekip içinde yapılandırma. |
|
9) |
Görsel iletişim alanındaki yenilikleri kullanma. |
|
10) |
Belirli bir hedef kitle için uygun görsel dil ve tasarım stratejileri gerçekleştirme. |
|
11) |
Multidisipliner takımlarla etkin iletişim ve yaratıcı iş birliği organize etme. |
|
12) |
Tasarım problemlerine yönelik yaratıcı fikirler geliştirme. |
|
13) |
Görsel iletişim tasarımının estetik, teknik ve fonksiyonel yönlerini değerlendirme. |
|
14) |
Yeni tasarım yazılımlarını ve dijital teknolojileri kullanma. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
3 |
20 |
60 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
102 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınavlar |
1 |
30 |
30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
30 |
30 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
60 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
162 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
6 |