ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI İletişim ve TasarımıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60213METOZ-ILT0353 Kavram Geliştirme 2 Güz 3 0 3 6
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Turkish
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Profesör Dr. PINAR SEDEN MERAL
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:




Dersin Kategorisi:

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: öğrencinin farklı yaratıcı düşünme metodlarını öğrenerek, tasarım projelerini daha tutarlı bir şekilde geliştirmelerini ve yenilikçi fikirlerin ortaya çıkmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği: Dersin temel konuları yeni bir fikre ulaşmak için ilişkilendirme, kavramsallaştırma, "design thinking", analoji yaratma, öyküleştirme, beyin fırtınası yapmak, yaratıcı problem çözümü ve görsel araştırma gibi konuları içermektedir.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) ● Tasarım problemlerine farklı yaklaşımları açıklar
  2) ● Problemin düzgün tespiti ve anlaşılmasını öğretir
  3) ● Yaratıcı fikir bulma metodolojileri ile ilgilenir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) ● Analitik düşünme yeteneğinin geliştirmesi
  2) ● Yaratıcı fikirleri farklı düşünme stratejileri ile bulması
  3) ● Problem çözümlerine daha korkusuz yaklaşması
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) ● Tasarım ve iletişim problemlerini tarifleme ve anlama.
  2) ● Tasarım için ön stratejiler planlama

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) 1. Ders oryantasyonu
2) Görselleştirme a. Fotoğraf i. Reklamcılıkta ürün fotoğrafı kullanımı ii. Stok fotoğraf iii. Online fotoğraf kaynakları b. İllustrasyon i. Reklamda illüstrasyon ve foto rötüş ii. Editoriyal illustrasyon
3) Moodboard Yaratımı Tasarım öncesi doğru görsel yaklaşımı bulmak için ön hazırlıklar. Branding örneği ile sınıf çalışması
4) Zihin Haritalama
5) Problem tanımının açımlanması, problem alt kırılmaları yaratma, bütünsel düşünme. Branding örneği ile sınıf çalışması
5) Problem tanımının açımlanması, problem alt kırılmaları yaratma, bütünsel düşünme. Branding örneği ile sınıf çalışması
6) Tasarım ve Brief Doğru brief yazma teknikleri Branding ile sınıf çalışması
7) SWOT Analizi SWOT analizi tanımı ve tekniği kullanarak tasarım problemi çözümü
8) Design Thinking / Tasarımsal Düşünme DT yöntemi tanıtımı ve tekniği kullanarak tasarım problemi çözümü DT şeması
9) Storyboard Öykü anlatma tekniği olarak görselleştirme
10) Çağrışımları kullanarak problem çözümü Problemin anahtar kelimelerini kullanma ve görselleştirme
11) Sunumlar
12) Kısıtlama ve çerçeveleme Yaratıcı süreci yeniden tanımlama biçimleri ve çözüme ulaşma
13) Öyküleme ve Anlatı İki kavramın kullanımı, farklı medya araçlarında örnekleme
14) Sunumlar
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ● David Cox, Yaratıcı Düşünme, Çev: Esra Ün, Nobel Yaşam


Diğer Kaynaklar: ● John Hagerty, Yaratıcılık, MediaCat
● Jack Foster, Fikir nasıl Bulunur, MediaCat
The product development challenge / edited with an introduction by Kim B. Clark and Steven C. Wheelwright.
Bean, Roger, Radford, Russell W. (2000), Powerful Products: Strategic Management of Successful New Product Development, eBook Academic Collection (EBSCOhost) - Worldwide.
İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer)

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İletişim ve Tasarımı’nın temel olgularını, kuramlarını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini tanımlama 5
2) Sanat ve tasarım kuramlarını açıklayarak görsel iletişimdeki yerini kavrama.
3) Grafik tasarım, tipografi, renk teorisi gibi alan bilgilerini tanımlama.
4) Sanat tarihi ve görsel kültür alanındaki temel kavramları sıralama.
5) Tasarım sürecinde kullanılan görsel ögeleri yorumlama.
6) Estetik değerlere sahip özgün tasarımlar yapılandırma.
7) Görsel tasarımları kültürel, toplumsal ve etik bağlamda değerlendirme.
8) Tasarım projelerini bireysel ya da ekip içinde yapılandırma.
9) Görsel iletişim alanındaki yenilikleri kullanma.
10) Belirli bir hedef kitle için uygun görsel dil ve tasarım stratejileri gerçekleştirme.
11) Multidisipliner takımlarla etkin iletişim ve yaratıcı iş birliği organize etme.
12) Tasarım problemlerine yönelik yaratıcı fikirler geliştirme.
13) Görsel iletişim tasarımının estetik, teknik ve fonksiyonel yönlerini değerlendirme.
14) Yeni tasarım yazılımlarını ve dijital teknolojileri kullanma.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Ödev
Soru Cevap

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Yarıyıl Sonu Sınavı
Ödev Değerlendirme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Ödev 3 % 30.00
Ara Sınavlar 1 % 20.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 3 20 60
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 102
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 162
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 6