Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler mitolojiyle bağlantılı temel terim ve kavramları tanır.
|
2) Öğrenciler mitlerin ortak noktaları ve farklılaşan işlevlerine dair özet ve açıklama sunabilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler mitlerin dönüşümünü ve günümüzdeki tezahürlerini yorumlayıp tartışabilme becerisi kazanır.
|
2) Öğrenciler edindikleri kültürel birikimi esin kaynağı olarak kendi tasarımlarıyla birleştirir.
|
3) Öğrenciler hikaye oluşturulmasına yönelik altyapıyı geliştirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler ders içerisinde not tutarak, sonrasında araştırma yaparak farklı disiplinlerde bağımsız çalışabilme ve öğrenme yetkinliği kazanır.
|
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanına ait temel kavramları, tarihsel gelişimi ve kuramları açıklayabilir. |
|
2) |
Animasyon üretim süreçlerini ve ilgili teknikleri tanımlayabilir. |
|
3) |
Çizgi film ve animasyonun sanat, kültür ve eğlence endüstrisindeki yerini analiz edebilir. |
|
4) |
Animasyon karakterleri ve sahne tasarımları oluşturabilir. |
|
5) |
Temel animasyon tasarımı ilkelerini etkili bir şekilde uygulayabilir. |
|
6) |
Farklı animasyon tekniklerini kullanarak özgün projeler geliştirebilir. |
|
7) |
Bireysel ve ekip çalışmaları içinde animasyon projeleri geliştirebilir ve yönetebilir. |
|
8) |
Kendi animasyon tarzını ve anlatım dilini oluşturabilir. |
|
9) |
Animasyon alanındaki yeni teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve uygulamalarına entegre edebilir. |
|
10) |
Görsel anlatım ve hikâye anlatımı tekniklerini sürekli geliştirebilir. |
|
11) |
Animasyon prodüksiyon süreçlerinde etik kurallar ve fikri mülkiyet haklarına uygun hareket edebilir. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon projelerinde kültürel çeşitlilik ve toplumsal duyarlılığı gözetebilir. |
|
13) |
Animasyon projelerini etkili bir şekilde sunabilir ve profesyonel ağlar geliştirebilir. |
|
14) |
Farklı disiplinlerle iş birliği yaparak animasyon projelerinde yenilikçi çözümler üretebilir. |
|
15) |
Dijital medya ve interaktif platformlar için animasyon içerikleri tasarlayabilir. |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14 |
1 |
14 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
1 |
2 |
2 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
44 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
2 |
4 |
Ara Sınavlar |
1 |
2 |
2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
8 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
52 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |