Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilerin sanatçıları, sanat eserlerini, izleyicileri ve sanat pratiklerini ve bunlar arasındaki ilişkiyi anlamalarını, sentezlemelerini ve iletişim kurmalarını sağlamak için öğrencileri sanatçıların ve tasarımcıların pratikleri ve stratejileri ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Sanat eserleri, reklamlar, posterler, grafikler, animasyonlar, film klipleri, web sayfaları vb. dahil olmak üzere sabit ve hareketli görüntü metinlerini yorumlamak ve anlamlandırmak - görsel işaret sistemleri, modlar ve metinler arasındaki ilişkiler ve görsel kültürde bilmenin yolları hakkında bilgi ve anlayış geliştirmek -bir dizi kültürlerarası ve çok kültürlü, çok metinli, çok anlamlı ve çok modlu görsel temsilleri yorumlamak ve bunlardan anlam çıkarmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Dijital Oyun Tasarımında gerekli olan bilgisayar bilimleri ve tasarım tekniklerine dair kavramları tanımlayabilme. |
|
2) |
Analog ve dijital oyunlara ilişkin tarihsel ve kuramsal bilgiyi yorumlayabilme. |
|
3) |
Oyun tasarım ilkeleri, oyun mekanikleri, dinamikleri ve bölüm tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. |
|
4) |
Avrupa Dil Portfolyosunun en az B1 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanabilme |
|
5) |
Teorik bilgisini kullanarak oyun içerisinde yer alan tasarım ögelerini çözümleyebilme. |
|
6) |
Çizim ve animasyon tekniklerini disiplin bağlamında sıralayabilme. |
|
7) |
Oyun geliştirme sürecinde yapay zeka tekniklerini kullabilme, matematik ve fizik kurallarına dayalı olasılıkları hesaplayabilme. |
|
8) |
Farklı platformlarda sunulmak üzere tasarlanan dijital oyunlar için kod yazma ve animasyon bilgisini kullanabilme. |
|
9) |
Serbest el çizim ve dijital çizim tekniklerini kullanabilme. |
|
10) |
İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip edebilme. |
|
11) |
Etik ve Sosyal Sorumluluk bilincine sahip olabilme. |
|
12) |
Oyun tasarımını ve oyun ögelerini oyun olmayan alanlarda kullanarak yapılandırabilme. |
|