ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI LojistikSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
50612METOZ-BLP0081 Temel Bilgi Teknolojileri 2 Bahar 1 1 2 4
Dersin Türü:
Dersin Düzeyi: Önlisans      TYYÇ:5. Düzey      QF-EHEA:Kısa Düzey      EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü: Öğretim Görevlisi FATİH ZAHİD GENÇ
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı:
Dersin Kategorisi: Mesleki Alan

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere temel bilgi teknolojileri becerilerini kazandırarak, Microsoft Excel, Word ve PowerPoint programlarını etkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında, veri düzenleme, tablo ve grafik oluşturma gibi Excel'in temel işlevleri; metin düzenleme, biçimlendirme, belge hazırlama gibi Word'ün temel özellikleri; ve sunum hazırlama, slayt düzenleme gibi PowerPoint'in temel kullanım alanları işlenecektir. Bu programlar sayesinde öğrenciler, dijital ortamda verimli çalışabilme yeteneklerini geliştirecek ve günlük yaşamda karşılaşabilecekleri birçok dijital problemi çözme becerisi kazanacaklardır.

Derse Özgü Kurallar

Temel bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, Microsoft Excel'i kullanarak veri düzenleme ve tablo oluşturma becerisine sahip olacaklardır.
  2) Öğrenciler, temel bilgisayar sorunlarını tanıyıp çözüm üretme becerisi kazanacaklardır.
  3) Öğrenciler, dijital ortamda verimli çalışabilmek için gerekli temel bilgi teknolojileri becerilerini edineceklerdir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, Microsoft Word'ü kullanarak metin biçimlendirme ve profesyonel belgeler hazırlama yetkinliğini kazanacaklardır.
  2) Öğrenciler, Microsoft PowerPoint ile etkili sunumlar hazırlayabilecek ve slayt düzenleme becerilerini geliştireceklerdir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Bilgi Teknolojilerine Giriş ve Temel Bilgisayar Kavramları Yoktur. Yoktur.
2) Microsoft Excel’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz tanıtımı Yoktur. Yoktur.
3) Excel’de Formüller ve Fonksiyonlar. Yoktur. Yoktur.
4) Excel’de Veri Görselleştirme: Grafikler ve Çizelgeler. Yoktur. Yoktur.
5) Excel’de Veri Analizi ve Pivot Tablolar Yoktur. Yoktur.
6) İleri Düzey Excel Fonksiyonları ve Veri Yönetimi. Yoktur. Yoktur.
7) Ara Sınav Yoktur. Yoktur.
8) Microsoft Word’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz Yoktur. Yoktur.
9) Word’de Metin Biçimlendirme ve Düzenleme Yoktur. Yoktur.
10) Word’de Profesyonel Belgeler Oluşturma Yoktur. Yoktur.
11) Microsoft PowerPoint’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz Yoktur. Yoktur.
12) Etkili Sunumlar Hazırlama Yoktur. Yoktur.
13) PowerPoint’in İleri Düzey Özellikleri Yoktur. Yoktur.
14) Excel, Word ve PowerPoint’i Profesyonel Kullanım İçin Entegre Etme, Üç programın birlikte nasıl kullanılabileceği, örneğin Excel’den veri alıp Word belgesine ekleme veya Word belgesini PowerPoint sunumuna dahil etme. Ayrıca, profesyonel rapor ve sunum hazırlama için uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. Yoktur. Yoktur.
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları "onlinebeykoz" platformunda mevcuttur. / The course notes are available on the "onlinebeykoz" platform.






Materyal
Diğer Kaynaklar: 1- Bilgisayar ve İnternet Kullanımı - Atilla Bıyık, Seçkin Yayıncılık, 2021.
2- Microsoft Office 365 & Office 2019 - Uğur Gelişken, Kodlab Yayıncılık, 2020.
3- Excel Öğreniyorum - Nermin Şen, Dikeyeksen Yayıncılık, 2019.
4- Microsoft Word ve PowerPoint: Adım Adım - Aslı Doğan, Pusula Yayıncılık, 2022.
5- Temel Bilgi Teknolojileri - Faruk Doğan, Nobel Yayıncılık, 2023.

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama.
2) Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma.
4) Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklama, INCOTERMS hakkında bilgi sahibi olma.
5) Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme.
6) Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme
7) Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme.
8) Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme.
9) Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme.
10) Lojistiğin tüm alanlarında İngilizce ve Türkçe terimlere hakim olarak operasyonel yetkinlik kazanabilme
11) Sektörün değerlerine saygılı olmasının yanı sıra, sosyal sorumluluk konusunda farkındalık kazanması ve iş hukuku ile mesleki etik bilince sahip olması

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Problem Çözme

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 3 7 21
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 49
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 10 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 18 18
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 53
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 102
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4