Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, Microsoft Excel'i kullanarak veri düzenleme ve tablo oluşturma becerisine sahip olacaklardır.
|
2) Öğrenciler, temel bilgisayar sorunlarını tanıyıp çözüm üretme becerisi kazanacaklardır.
|
3) Öğrenciler, dijital ortamda verimli çalışabilmek için gerekli temel bilgi teknolojileri becerilerini edineceklerdir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler, Microsoft Word'ü kullanarak metin biçimlendirme ve profesyonel belgeler hazırlama yetkinliğini kazanacaklardır.
|
2) Öğrenciler, Microsoft PowerPoint ile etkili sunumlar hazırlayabilecek ve slayt düzenleme becerilerini geliştireceklerdir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Bilgi Teknolojilerine Giriş ve Temel Bilgisayar Kavramları
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
2) |
Microsoft Excel’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz tanıtımı
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
3) |
Excel’de Formüller ve Fonksiyonlar.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
4) |
Excel’de Veri Görselleştirme: Grafikler ve Çizelgeler.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
5) |
Excel’de Veri Analizi ve Pivot Tablolar
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
6) |
İleri Düzey Excel Fonksiyonları ve Veri Yönetimi.
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
7) |
Ara Sınav |
Yoktur.
|
Yoktur. |
8) |
Microsoft Word’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
9) |
Word’de Metin Biçimlendirme ve Düzenleme
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
10) |
Word’de Profesyonel Belgeler Oluşturma
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
11) |
Microsoft PowerPoint’e Giriş: Temel Özellikler ve Arayüz
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
12) |
Etkili Sunumlar Hazırlama
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
13) |
PowerPoint’in İleri Düzey Özellikleri
|
Yoktur.
|
Yoktur. |
14) |
Excel, Word ve PowerPoint’i Profesyonel Kullanım İçin Entegre Etme,
Üç programın birlikte nasıl kullanılabileceği, örneğin Excel’den veri alıp Word belgesine ekleme veya Word belgesini PowerPoint sunumuna dahil etme. Ayrıca, profesyonel rapor ve sunum hazırlama için uygulamalı çalışmalar yapılacaktır. |
Yoktur.
|
Yoktur. |
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını kavrama. |
|
2) |
Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Lojistik, dış ticaret, pazarlama ve gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
|
4) |
Dış ticaret ile ilgili süreçlerini (teslim ve ödeme şekilleri vs.) açıklama, INCOTERMS hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgileri pratik bilgi ile bütünleştirme. |
|
6) |
Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme |
|
7) |
Lojistik alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde karmaşık sorunları analiz edebilme, farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bakış açısı getirebilme. |
|
8) |
Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanında kullanabilme. |
|
9) |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilme. |
|
10) |
Lojistiğin tüm alanlarında İngilizce ve Türkçe terimlere hakim olarak operasyonel yetkinlik kazanabilme |
|
11) |
Sektörün değerlerine saygılı olmasının yanı sıra, sosyal sorumluluk konusunda farkındalık kazanması ve iş hukuku ile mesleki etik bilince sahip olması |
|
ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
3 |
7 |
21 |
Derse Özgü Staj |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Sunum / Seminer |
0 |
0 |
0 |
Proje |
0 |
0 |
0 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
49 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri |
Etkinlik Sayısı/Yarıyıl |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü |
Kısa Sınav |
2 |
10 |
20 |
Ara Sınavlar |
1 |
15 |
15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
1 |
18 |
18 |
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü |
- |
- |
53 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) |
102 |
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) |
4 |