ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI PsikolojiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

PSİKOLOJİ LİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Lisans Derecesi


4


240


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Lisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 6. Düzey
  • QF-EHEA: 1. Düzey
  • Yönelim: Akademik
  • Sınıflandırma (ISCED 2013): Temel Öğrenme Alanı:31
  • Kategori: Ana Yeterlilik

PROGRAM AMACI

Beykoz Üniversitesi Psikoloji Bölümü Lisans Programı öğrencilerin psikolojinin farklı alanlarında kuramsal alt yapı kazanmalarını, bireyleri ve toplumu etkileyen sosyal değişimler ile ilgili bilgi edinmelerini amaçlanmaktadır. Öğrencilerin bireyi; aile ve toplum gibi farklı sosyal sistemlerin bir parçası olarak ele alabilen, bireyi ve toplumu disiplinler arası bir yaklaşım ile değerlendirebilen psikologlar olmaları hedeflenmektedir.

Psikoloji Lisans Programı’nın en önemli amaçlarından birisi; öğrencilerin bilimsel araştırma ve staj gibi farklı uygulamalarda yer almalarının desteklenerek kuramsal bilgilerini uygulamaya geçirme ve psikolojiye ilişkin bilgilerini zenginleştirme olanağının sunulmasıdır. Programın diğer önemli bir amacı; farklı bölümlerden alınacak dersler ile sadece psikoloji değil, sosyoloji ve antropoloji gibi alanlarda öğrencilerin bilgi edinerek bireyi sosyal bağlam içinde değerlendirmelerinin desteklenmesidir. Diğer yandan öğrencilerin psikoloji konularını kapsamlı bir bakış açısı ile değerlendirebilmeleri açısından sadece klinik psikoloji değil gelişim, sosyal ve bilişsel psikoloji gibi psikolojinin farklı alanlarında bilgi ve deneyim kazanmalarına olanak verilmesi amaçlanmaktadır.

Psikoloji Lisans Programı’nın diğer bir amacı bilgisayar destekli istatistik eğitimi ile öğrencilerin bilimsel araştırma yürütebilmek için gerekli donanımı kazanmaları ve aynı zamanda psikoloji konularını bilimsel yöntem ile analiz etme becerisi edinmelerinin desteklenmesidir. Ayrıca öğrencilerin kongre ve sempozyum gibi bilimsel toplantılara katılmaları, sosyal projeler üretmeleri ve toplumsal duyarlılık çalışmaları yürütmeleri için desteklenerek, teorik bilgilerini uygulamaya geçirmelerini, sosyal becerilerini geliştirmelerini ve toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamalarını olanaklar sunulması amaçlanmaktadır.