ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI PsikolojiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

PSİKOLOJİ LİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Lisans Derecesi


4


240


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Lisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 6. Düzey
  • QF-EHEA: 1. Düzey
  • Yönelim: Akademik
  • Sınıflandırma (ISCED 2013): Temel Öğrenme Alanı:31
  • Kategori: Ana Yeterlilik

PROGRAM EĞİTİM HEDEFLERİ (PEH)

Program Eğitim Hedefleri (PEH), programdan mezun olan öğrencilerin mezuniyetlerinden birkaç yıl sonra iş ve/veya akademik yaşamlarında ulaşmaları beklenen hedefleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için belirlenmiş olan Program Eğitim Hedefleri aşağıda verilmektedir:
1 Öğrencilerin psikoloji alanında sağlam bir kuramsal altyapı kazanmalarını ve disiplinler arası bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamak.
2 Öğrencilerin kuramsal bilgilerini uygulamaya geçirmeleri, psikolojinin farklı alt alanlarında araştırma ve klinik deneyimi kazanmaları için olanaklar sunmak, mesleki etik ilkelere göre çalışmalarını yürüten, ayrımcılık yapmayan ve önyargısız mesleki değerlendirmelerde bulunabilen psikologlar yetiştirmek.
3 Psikolojinin farklı alt alanlarında bilgi sahibi olan; veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi bilimsel araştırma yapabilmek için gerekli becerilere sahip, insan gelişimini hem bireysel hem de sosyal değişkenler bağlamında değerlendirebilen psikologlar yetiştirmek.
4 Psikoloji alanındaki gelişmeleri takip eden, bilimsel ve eleştirel düşünebilen, yeni fikirlere ve öğrenmeye açık psikologlar yetiştirmek.
5 Öğrencilerin sorumluluklarını yerine getirme bilinci kazanmalarını ve bağımsız çalışabilme becerilerini geliştirmelerini sağlamak.
6 Liderlik ve iletişim becerileri gibi sosyal becerileri etkili bir şekilde kullanabilen, toplumsal duyarlılığı yüksek, toplumsal sorunların çözümüne katkıda bulunabilen psikologlar yetiştirmek.