Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Yolcu Hizmetlerinde yaygın Kullanılan Kodlar, kullanım yerleri, örnek ve uygulamalar, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
2) |
Yolcu Hizmetlerinde, Pasaport ve Vize kontrol İşlemleri , tanım ve kavramlar, örnek ve uygulamalar, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
3) |
Havayolu Yolcu Hizmetlerinde Check-İn İşlemleri, kavram ve tanımlar,SHGM havaalanı ter hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
4) |
Havayolu Yolcu Hizmetlerinde Check-İn İşlemleri, çeşitleri, uygulamalar, ve Uçuşun Check-İn'e Kapatılması işlemleri, uygulama, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
5) |
Havayolu Yolcu Hizmetlerinde,Bagaj İşlemleri,kavram ve tanımlar, uygulamalar, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
6) |
Yolcu Hizmetlerinde Bagaj İşlemleri, kilo ve Parça Sistemi , diğer bagaj işlemleri , |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
7) |
Uçuş Aksaklıkları Manifestosu (FIM) kavram ve tanımlar, havayolu uygulamaları, hazırlanması, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
8) |
Ara sınav |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,
|
|
9) |
check-in işlemleri |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
10) |
Check-in işlemlerinde oluşan uçuş Kuponu Aksaklıkları Giderme ve Değerlendirme işlemleri, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
11) |
Yolcu hizmetlerinde Varış İşlemleri(ARRİVAL), Bagaj Teslim işlemleri, kayıp eşya ünitesi,Transfer ve Transit Yolcu İşlemleri işlemleri, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
12) |
Yolcu Hizmetleri ve check-in aşamasında Özel Yolcu Kategorılerine verilen hizmetler, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
13) |
Özel Yolcu Kategorıleri, Özel Yolcu Programları(miles &smiles) çeşitleri ve uygulamalar, |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
14) |
Özel Yolcu Kategorileri, Firmalara yönelik Corporate Teşvik Programı , |
Ders notları,IATA dökümanları, havayolları kurs notları,SHGM havaalanı yer hizmetleri el kitabı(shgm.gov.tr),AUZEF ders notları,Havayolu Endüstrisinde Yer Hizmetleri Yönetimi/Dr.Öğr.Üyesi Emre Bahar
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçleri ile ilgili temel bilgileri ana hatları ile belirtir. |
|
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
|
1.4 Taşıma tipleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
|
1.8 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
|
|
1.9 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
|
|
1.10 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
|
|
1.11 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar |
|
|
|
|
2) |
Havacılık ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
3 |
|
2.1 Havacılık ile ilgili mevzuat ve düzenlemeleri açıklar |
3 |
|
2.2 Havacılık ile ilgili teknoloji ve ekipmanları bilir ve ilgili süreçler ile eşleştirir. |
5 |
|
2.3 Yer Hizmetleri ve Bilet Satış ve Check-in işlemlerini tanımlar |
5 |
|
2.4 Havacılık ile ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
3 |
3) |
Ulusal ve uluslar arası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar |
|
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
|
4.2 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.3 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
2 |
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
2 |
|
5.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
5.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
5.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|