Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Deneysel psikolojinin tarihsel gelişimini açıklar.
|
2) Deneysel psikoloji çalışma alanlarını tanır
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Deneysel olan ve olmayan metotları ayrımını yapabilir.
|
2) Bilimsel araştırmaları kuramsal altyapı, metodolojik ve etik açıdan eleştirir.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Deneysel çalışma tasarlayabilirler
|
2) Deneysel araştırmanın temel ilkelerini tanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Deneysel Psikolojiye Giriş: Tanım, Kapsam ve Kısa Tarihçe
|
|
|
2) |
Bilimsel Yöntem: Temel İlkeler |
|
|
3) |
Araştırma Teknikleri : Gözlem ve Korelasyon |
Kantowitz, B. H., Roediger III, H. L., & Elmes, D. G. (2019). Deneysel Psikoloji. (Çev: Nurhan ER, Yalçın Akın Duyan). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
|
4) |
Araştırma Teknikleri: Deneyler |
Kantowitz, B. H., Roediger III, H. L., & Elmes, D. G. (2019). Deneysel Psikoloji. (Çev: Nurhan ER, Yalçın Akın Duyan). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Milgram, S. (2015)Deney:İnsanın Gerçek Doğasını İfşa Eden. Kafe Kültür Yayıncılık
Hartdavis,A. (2019). Pavlov'dan Günümüze Psikoloji. Epsilon Yayınları |
5) |
Araştırma Teknikleri: Deney Dizaynı II (Veri Toplama, Veri Analizi, Raporlama) |
Kantowitz, B. H., Roediger III, H. L., & Elmes, D. G. (2019). Deneysel Psikoloji. (Çev: Nurhan ER, Yalçın Akın Duyan). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Pallant, J. (2016). SPSS Kullanma Kılavuzu: SPSS ile adım adım veri analizi. Anı Yayıncılık |
6) |
Literature Tarama; Araştırma Raporu Okuma |
|
|
7) |
Deneysel Düzen Alıştırmaları |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Deneysel Psikolojide Etik İlkeler |
|
|
10) |
Psikofizik |
Kantowitz, B. H., Roediger III, H. L., & Elmes, D. G. (2019). Deneysel Psikoloji. (Çev: Nurhan ER, Yalçın Akın Duyan). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
|
11) |
Algı |
|
|
12) |
Dikkat ve Tepki Süresi |
|
|
13) |
Koşullanma ve Öğrenme |
Kantowitz, B. H., Roediger III, H. L., & Elmes, D. G. (2014).Deneysel Psikoloji. Nobel Yayınevi
|
Ormrod, J. E. (2013). Öğrenme psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
14) |
Hatırlama ve Unutma |
|
|
15) |
Final Sınavı |
Kantowitz, B. H., Roediger III, H. L., & Elmes, D. G. (2019). Deneysel Psikoloji. (Çev: Nurhan ER, Yalçın Akın Duyan). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Kantowitz, B.H., Roediger, H.L., Elmes, D.G. (2019) Deneysel Psikoloji. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık
|
Diğer Kaynaklar: |
Ayçiçeği, A. (Tercuman ve Editor) (2005). Psikolojide Deneysel Yönteme Giriş: Vaka Yaklaşımı, (Introduction to Experimental Methods in Psychology: A Case Approach), İstanbul: Kitapevi
Myers, A. & Hansen, C. (2012). Experimental Psychology. USA: Cengage Learning
Er, N. & Duyan Y.A. (2014) Deneysel Psikoloji. Ankara: Nobel Yayınevi
Bulduk, S. (2003). Psikolojide Deneysel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Çantay Kitabevi.
Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2014). Research methods, Design, and Analysis. Pearson
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
4 |
|
1.1 Psikolojinin diğer sosyal bilim alanları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgisine dayanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz eder. |
4 |
|
1.2 Veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir. |
5 |
|
1.3 Psikolojinin farklı alt dallarında akademik, klinik ve diğer uygulama alanlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi, beceri ve deneyim sahibidir. |
5 |
|
1.4 Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklar; psikoloji süreçlerini analiz eder. |
5 |
2) |
Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir. |
4 |
|
2.1 Bireysel özellikleri ve sorunları sosyal bağlamı dikkate alarak değerlendirir. |
4 |
|
2.2 Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamaya çalışır. |
2 |
|
2.3 Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar ile ilgili yeni bilgi edinir. |
3 |
|
2.4 Psikoloji alanındaki eğitimlere katılarak bir psikolog olarak becerilerini geliştirir. |
4 |
3) |
Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır. |
5 |
|
3.1 Mesleki çalışmalarında ileri düzeyde analiz etme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gösterir. |
5 |
|
3.2 Akademik ve uygulamalı çalışmalarda önyargılı olmadan, ayrımcılık yapmadan ve mesleki etik ilkeleri temel alarak hareket eder. |
5 |
|
3.3 Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar yapar, mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlar. |
3 |
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
5 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
5 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
3 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
5 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
2 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
5 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
5 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
5 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
2 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
3 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
2 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
4 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosu’nda en az B1 düzeyinde tanımlanan yabancı dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|