Dersin Amacı: |
Temel düzeyde İngilizce konuşma, yazma, okuduğunu ve
dinlediğini anlama becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği: |
Kendinizi sınıfa tanıtırken, sayılar 0-100, alfabe ve yazım, 'be' fiili (I/you/he/she/it), uluslararası İngilizce ve sınıf dili, geniş zaman: 'be', bu/şu, bunlar/şunlar, iyelik yapıları, ülkeler ve uyruklar, nesneler, turistik yerler, yapılan aktivitelerle ilgili konuşma, istekte bulunma, günlük rutinler ve meslekler hakkında konuşma, geniş zaman: I/you/we/they, geniş zaman: he/she/it, bilgi alma, aile, 'have/has got', sıklık bildiren zarflar, karakter, zaman ifadeleri, etkinlik ayarlama, 'there is/are', odalar ve mobilya, edatlar, şehirdeki yerler, can; ihtimal ve yetenek, alışveriş, bir mağazada sohbet etme, sayılabilir ve sayılamaz isimler, isimler, 'how much/many'; niceleyiciler–konteynerler, bir restoranda sipariş verme, geçmiş zaman ('was/were'), geçmiş zaman (düzenli fiiller), geçmiş zaman (düzensiz fiiller), Tekrar: Speakout Extra Elementary dilbilgisi üniteleri 3-6. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce temel dilbilgsisi yapısını kavrar.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını kullanabilirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, günlük yaygın kullanılan belirli sayıda nesnelerin adlarını bilirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve temel düzeyde konuşulanları anlar.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, isim, zamir, sıfat, zarf, eylemlerin cümlede nasıl kullanacakları hakkında bilgi sahibidirler.
|
3) Bu dersi alan öğrenciler, geçmiş zamana ait yapıları bilir, geçmiş yaşantılardan bahsedebilir.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, kendi ülkelerin, uyruklarını ve dillerini tanıyıp söyleyebilirler ve başkalarına uyruklarını sorabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Belli ve bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
2) Bu dersi alan öğrenciler, belli bir seviyeye geldikten sonra kendi çalışmalarıyla seviyesini ilerletebilir.
|
3) Avrupa Dil Portfolyosunda tanımlı A1 düzeyi kelime bilgisine sahiptirler.
|
4) Bu dersi alan öğrenciler, dinleme becerisiyle yaygın kullanılan kelimeleri fark eder ve A1 düzeyde diyalogları anlar.
|
5) Alanındaki temel kavramları keşfeder.
|
6) Bu dersi alan öğrenciler, isim cümlelerine ('to be' kullanılan), geniş zamana ve geçmiş zamana ait cümle yapılarını bilirler.
|
7) Temel düzeyde okuyabilir, yazabilir ve dinlediğini anlayabilir.
|
8) Bu dersi alan öğrenciler, sayıların, alfabenin, kişi/yer/eşyaların özelliklerinin, ülke ve milliyetlerin, mesleklerin, aile ilişkilerinin, zaman ifadelerinin, yiyecek-içeceklerin, geçmiş yaşantıların anlatımında kullanılan İngilizce sözcükleri bilir.
|
9) Bu dersi alan öğrenciler, basit talimatları, telefon konuşmalarını, kişisel detayları yazılı ve sözlü olarak takip edebilir.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Introduction of the Course Materials |
|
|
2) |
Kendini sınıfa tanıtma, sayılar 0- 100, alfabe ve yazım, be: I/you/ he/she/it, uluslararası İngilizce ve sınıf dili. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
3) |
Geniş zaman: be, bu/şu, bunlar/şunlar, iyelik yapıları, ülkeler ve uyruklar, nesneler. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
4) |
Turistik yerler, yapılan aktiviteler ile ilgili konuşma, istekte bulunma, günlük rutinin ve meslekler hakkında konuşma. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
5) |
Bilgi alma, saatler. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
6) |
Aile, have/has got, sıklık bildiren zarflar, karakter. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
7) |
Zaman ifadeleri, etkinlik ayarlama. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
8) |
ARASINAV |
|
|
9) |
There is/are, odalar ve mobilya, edatlar, şehirdeki yerler, can; ihtimal & yetenek. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
10) |
Alışveriş, bir mağazada muhabbet etmek.
|
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
11) |
Sayılabilir ve sayılamaz isimler, isimler, how much/many; niceleyiciler– konteynerler. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
12) |
Bir restoranda sipariş verme. |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
13) |
Geçmiş zaman(was/were), geçmiş zaman(düzenli fiiller) |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
14) |
Geçmiş zaman(düzensiz fiiller). |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
My English Lab |
15) |
Tekrar: - National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com |
- National Geographic Reflect 1 R&W
-sparkonline.com
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
|
|
1.1 Psikolojinin diğer sosyal bilim alanları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgisine dayanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz eder. |
|
|
1.2 Veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir. |
|
|
1.3 Psikolojinin farklı alt dallarında akademik, klinik ve diğer uygulama alanlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi, beceri ve deneyim sahibidir. |
|
|
1.4 Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklar; psikoloji süreçlerini analiz eder. |
|
2) |
Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir. |
|
|
2.1 Bireysel özellikleri ve sorunları sosyal bağlamı dikkate alarak değerlendirir. |
|
|
2.2 Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamaya çalışır. |
|
|
2.3 Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar ile ilgili yeni bilgi edinir. |
|
|
2.4 Psikoloji alanındaki eğitimlere katılarak bir psikolog olarak becerilerini geliştirir. |
|
3) |
Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır. |
|
|
3.1 Mesleki çalışmalarında ileri düzeyde analiz etme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gösterir. |
|
|
3.2 Akademik ve uygulamalı çalışmalarda önyargılı olmadan, ayrımcılık yapmadan ve mesleki etik ilkeleri temel alarak hareket eder. |
|
|
3.3 Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar yapar, mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
3 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosu’nda en az B1 düzeyinde tanımlanan yabancı dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
3 |