Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Psikolojik bozukluklar ve tedavi yöntemleri hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
|
2) Zeka, duygu ve kişilik kuramlarını, bilişsel süreçleri ve bellek türlerinin işlevlerini açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Yaptığı akademik ve klinik çalışmalarda bilişsel yaklaşımdan yararlanır.
|
2)
3.1) Akademik çalışmaları eleştirel gözle inceler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Derse ilişkin tüm çalışmalarda sorumluluk alır ve araştırma ödevini bireysel olarak etkili bir şekilde hazırlamak için çaba gösterir.
|
2) Bilişsel, gelişim ve klinik psikoloji alanlarında yapılan araştırmaları takip eder.
|
3) Bireyin tutum ve davranışlarını bilişsel becerilere, belleğe, duygulara, zekaya ve kişiliğe ilişkin bireysel farklılıkları dikkate alarak değerlendirir.
|
4) Psikolojik bozuklukların belirtilerini ve farklı terapi yöntemlerini tanımlar.
|
5) Mesleki ilişkilerinde iletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş |
Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara.
Bölüm 1-6 tekrarı
|
|
2) |
Bellek |
Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara.
7. Bölüm
|
|
3) |
Bilişsel Süreçler |
Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara. Bölüm 8
|
|
4) |
Zeka ve Zeka Ölçümü |
Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara. Bölüm 9
|
|
5) |
Yaşam Boyu İnsan Gelişimi |
Bölüm 10. Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara.
|
|
6) |
Yaşam Boyu İnsan Gelişimi II |
Bölüm 10. Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara.
|
|
7) |
Motivasyon |
Bölüm 11. Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara.
|
|
8) |
Vize |
Bölümler: 5, 7, 8 ve 9
|
|
9) |
Duygular, Duygu Kuramları, Stres |
12. Bölüm Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara.
|
|
10) |
Kişilik Kuramları I |
13. Bölüm. Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara.
|
|
11) |
Kişilik Kuramları II |
13. Bölüm. Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara.
|
|
12) |
Psikolojik Bozukluklar |
Psikolojik Bozukluklar: 14. Bölüm
|
|
13) |
Klinik Psikoloji |
15. Bölüm. Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara.
|
|
14) |
Sosyal Psikoloji |
Bölüm 16. Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara.
|
|
15) |
Dönem Değerlendirmesi-Tekrar |
Gerrig, R. J., & Zimbardo, P. G. (2012). Psikoloji ve yaşam. Çev. Ed. Sart, G.). Nobel Yayıncılık. Ankara. Bölüm 7-16
|
|
16) |
Final |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
4 |
|
1.1 Psikolojinin diğer sosyal bilim alanları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgisine dayanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz eder. |
4 |
|
1.2 Veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir. |
3 |
|
1.3 Psikolojinin farklı alt dallarında akademik, klinik ve diğer uygulama alanlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi, beceri ve deneyim sahibidir. |
5 |
|
1.4 Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklar; psikoloji süreçlerini analiz eder. |
5 |
2) |
Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir. |
5 |
|
2.1 Bireysel özellikleri ve sorunları sosyal bağlamı dikkate alarak değerlendirir. |
5 |
|
2.2 Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamaya çalışır. |
4 |
|
2.3 Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar ile ilgili yeni bilgi edinir. |
4 |
|
2.4 Psikoloji alanındaki eğitimlere katılarak bir psikolog olarak becerilerini geliştirir. |
4 |
3) |
Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır. |
5 |
|
3.1 Mesleki çalışmalarında ileri düzeyde analiz etme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gösterir. |
5 |
|
3.2 Akademik ve uygulamalı çalışmalarda önyargılı olmadan, ayrımcılık yapmadan ve mesleki etik ilkeleri temel alarak hareket eder. |
5 |
|
3.3 Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar yapar, mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlar. |
5 |
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
4 |
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
4 |
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
2 |
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
3 |
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
2 |
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
4 |
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
4 |
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
4 |
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
3 |
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
4 |
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
2 |
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
2 |
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
5 |
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
5 |
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
4 |
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosu’nda en az B1 düzeyinde tanımlanan yabancı dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|