Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) İletişim kavramının kökeni, amaçları, işlevleri, niteliklerini hakkında bilgiye sahip olur.
|
2) Sözel iletişim, sözsüz iletişim, yazılı iletişim gibi iletişim türlerinin insan hayatındaki önemine vurgu yaparak, ayırt edici özelliklerini bilir.
|
3) İletişimi etkili yapacak becerileri kuramsal olarak öğrenir. Eğitim ve iş hayatında etkili iletişimin önemine dikkat çeker.
|
4) İşbirliği kavramının iletişim sürecine etkisini açıklar. Bireyler arası iletişimin toplumsal sonuçlarına dikkat çeker.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Teknolojik gelişmeleri iletişim çerçevesinde yorumlar ve eleştirel bakar.
|
2) Etkili iletişim sürecini, bireysel ve toplumsal kazanımları ile hayatına uygular.
|
3) İletişim becerilerini geliştirerek, sosyal hayatına uygular. Eğitim ve iş yaşamında insan ilişkilerini düzenler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Araştırma, sorgulama, eleştirme yetkinliğini geliştirerek öğrenme merakını arttırır.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları.
Merih Zıllıoğlu, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi.
Nüket Güz, Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yayınları.
Nezih Orhon, Ufuk Eriş, İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları.
Merih Zıllıoğlu, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi.
Nüket Güz, Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yayınları.
Nezih Orhon, Ufuk Eriş, İletişim Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçleri ile ilgili temel bilgileri ana hatları ile belirtir. |
|
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
|
1.4 Taşıma tipleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
|
1.8 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
|
|
1.9 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
|
|
1.10 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
|
|
1.11 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar |
|
|
|
|
2) |
Havacılık ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
|
2.1 Havacılık ile ilgili mevzuat ve düzenlemeleri açıklar |
|
|
2.2 Havacılık ile ilgili teknoloji ve ekipmanları bilir ve ilgili süreçler ile eşleştirir. |
|
|
2.3 Yer Hizmetleri ve Bilet Satış ve Check-in işlemlerini tanımlar |
|
|
2.4 Havacılık ile ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
3) |
Ulusal ve uluslar arası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar |
|
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
|
4.2 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.3 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
|
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
5.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
5.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|