Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler mesleki etik ve farklı meslekler için geliştirilmiş etik çerçeveler konusunda bilgi sahibi olurlar.
|
2) Öğrenciler etik davranış ilkelerini ve etik dışı davranmanın sonuçlarını bilirler.
|
3) Öğrenciler bir mesleki alanda uzman olmanın anlamını kavrar, mesleki yozlaşmanın nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilirler.
|
4) Sorumluluk ve kurumsal sosyal sorumluluk hakkında kapsamlı bilgi sahibi olurlar. Kurumsal sosyal sorumluluğun sadece hayırseverlik kampanyaları değil bir yönetim modeli olduğunu kavrarlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Öğrenciler büyük işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk modellerini ve kampanyalarını inceler, bunların benzerlerini tasarlayabilirler.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Etik ve Ahlak Kavramlarının Tanımları
Etik-Birey, Etik-Toplum İlişkisi |
Ders notları okunacak.
İoanna Kuçuradı'nin Etik, Ahlak ve Etikler adlı kitabı önerilir.
|
|
2) |
Etik Düzeyleri ve Etik Sistemleri
Etik Kuralları ve Etik Davranış İlkeleri |
|
|
3) |
Meslek Etiği
Meslek Etiğinin Tarihçesi
Türk Kültüründe Meslek Etiği ve Ahilik |
|
|
4) |
Ekonomik Sistemler ve Ahlak
Kapitalizm ve Etik
Sosyalizm ve Etik |
|
|
5) |
Yozlaşma ve Mesleki Yozlaşma
Mesleki Yozlaşma ve Etik Dışı Davranışlar |
|
|
6) |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk |
|
|
7) |
İşletme Etiği ve Sosyal Sorumluluk |
|
|
8) |
İnsan Hakları ve Etik
|
|
|
9) |
Ekoloji ve Etik: Çevre Etiği |
|
|
10) |
Medya ve İletişim Etiği |
|
|
11) |
Tıp Etiği |
|
|
12) |
Hukuk Etiği |
|
|
13) |
Siyaset Etiği |
|
|
14) |
Basın Etiği |
|
|
15) |
İş Etiği |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimine dair temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Satın alma ve tedarik süreçleri ile ilgili temel bilgileri ana hatları ile belirtir. |
|
|
1.2 Depo iş süreçlerini, sipariş yönetimini, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme işlemlerini listeler |
|
|
1.3 Stok yönetiminin gereklerini sıralar. |
|
|
1.4 Taşıma tipleri ile ilgili temel bilgileri hatırlar. |
|
|
1.5 Lojistik yönetiminin gerektirdiği güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde eşleştirir. |
|
|
1.6 Lojistik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve düzenlemeleri hatırlar. |
|
|
1.7 Lojistik alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
|
1.8 Tedarik zinciri boyunca yer alan tüm tarafların görev ve sorumluluklarını listeler. |
|
|
1.9 Tedarik zincirinde bilgi paylaşımının ve güvenin önemini değerlendirir. |
|
|
1.10 Tedarik zinciri yönetimi içindeki tüm lojistik faaliyetlerini birbiri ile ilişkilendirir. |
|
|
1.11 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimini açıklar |
|
|
|
|
2) |
Havacılık ile ilgili temel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar |
|
|
2.1 Havacılık ile ilgili mevzuat ve düzenlemeleri açıklar |
|
|
2.2 Havacılık ile ilgili teknoloji ve ekipmanları bilir ve ilgili süreçler ile eşleştirir. |
|
|
2.3 Yer Hizmetleri ve Bilet Satış ve Check-in işlemlerini tanımlar |
|
|
2.4 Havacılık ile ilgili gerekli görülen iş sağlığı ve güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini açıklar. |
|
3) |
Ulusal ve uluslar arası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar |
|
|
3.1 Ülke ve dünya ekonomisi hakkındaki bilgileri yorumlar. |
|
|
3.2 Temel işletme fonksiyonlarını ve işletme süreçlerini anlatır. |
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler |
|
|
4.2 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.3 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
|
|
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır |
|
|
5.1 İş Yapma, Problem Çözme ve Çatışma Yönetimi yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.2 Liderlik ve Takım Çalışması yetkinliği kazanır. |
|
|
5.3 Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.4 Yazılı ve Sözlü İletişim ve Etkileşim yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.5 Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.6 Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.7 Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Değişimi Yönetebilme yetkinliği kazanır |
|
|
5.9 Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim yetkinliği gösterir. |
|
|
5.10 Küresel Bakış Açısı Geliştirme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.11 Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.12 Kültürel Bilinç ve İfade yetkinliği geliştirir. |
|
|
5.13 Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği kazanır. |
|
|
5.14 Avrupa Dil Portfolyosunun en az A2 düzeyinde tanımlanan Yabancı Dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|