ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI PsikolojiSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

DERSİN GENEL BİLGİLERİ

Ders Kodu Ders Adı Yıl Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
60231MEEOZ-ING2184 Mesleki İngilizce 2 Bahar 3 0 3 4
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi: Lisans      TYYÇ:6. Düzey      QF-EHEA:1. Düzey      EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Ön/Yan Koşulu: Yoktur
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EDA YILMAZER
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı: Dr. Öğr. Üyesi EDA YILMAZER
Dersin Kategorisi: Yetkinlik Geliştirme (YÖK Zorunlu)

BÖLÜM II: DERSİN TANITIMI

Dersin Amacı ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin psikoloji alanındaki kavramları ve terimleri kullanabilme becerilerini geliştirmek; psikolojinin ana alanlarıyla ilgili konularda sözcük kazanma, okuma, kavrama ve çeviri yapma uygulamaları üzerinde beceri ve yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında genel psikoloji ve psikolojinin alt alanları çerçevesinde kavram ve terimlerinin kazanımı; sözcük gelişimini; bağlamı koruyarak çeviri yapma uygulamalarını; bilimsel dilin kullanımı ve makale analiz becerilerinin edinilmesi konuları ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Çıktıları (DÖÇ)

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler psikoloji alanında kullanılan İngilizce kelime ve kavram bilgileri gelişir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1)
    2.1) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edineceklerdir. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkabileceklerdir.
    2.2) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
    2.3) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edineceklerdir. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkabileceklerdir.
  2) İngilizce okuma, kavrama ve çeviri yetkinlikleri artar.
  3)
    4.4) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
    4.5) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edineceklerdir. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkabileceklerdir.
    4.6) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edineceklerdir. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkabileceklerdir.
  4)
    5.7) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edineceklerdir. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkabileceklerdir.
    5.8) Students learn about the use of English in their respective professions. In addition, they develop their English proficiency in their professional field and learn to deal with real professional situations.
    5.9) Öğrenciler ilgili mesleklerinde İngilizce kullanıma dair bilgi edineceklerdir. Bunun yanında mesleki alanlarına dair İngilizce yeterliliklerini geliştirip, gerçek mesleki durumlarla başa çıkabileceklerdir.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) İngilizce-Türkçe alan çevirileri yapabilme yetkinlikleri artar.
  2) Öğrenciler İngilizce-Türkçe çevirilerde anlam ve konu bağlamında kalırlar.
  3)
    4.1) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
  4) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
    5.2) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
  5) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
    6.3) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
  6) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
    7.4) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
    7.5) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
  7) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
  8) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
  9) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
  10) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
  11) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması
  12) Öğrenciler psikoloji literatürüne dair önemli kavramların İngilizcelerine hakim olur ve yabancı yayınları okuyup anlayabilme yeterliliğine sahip olunması

Haftalık Ders Planı

Hafta Konu
Materyal Paylaşımı *
Ön Hazırlık Pekiştirme
1)
1) Tanışma, Türkçe-İngilizce çeviri esasları
2) Psikoloji Video Analizi – Akademik çeviri
2) Adli Psikoloji hakkında video izleyip tartışma tedx video link
3) Resilience-psikolojik sağlamlık içerikli İngilizce makale okuma
3) Psikoloji Video Analizi – Akademik çeviri
4) Psikoloji Video Analizi – Akademik çeviri
5) Akademik Makale-Teknik kelime bilgisi çalışmaları
6) Akademik Makale-Teknik kelime bilgisi çalışmaları
7) Akademik Makale-Teknik kelime bilgisi çalışmaları
8) Ara sınav
9) Paragraf çeviri çalışmaları
10) Paragraf çeviri çalışmaları
11) Paragraf çeviri çalışmaları
12) Paragraf çeviri çalışmaları
13) Akademik yayın hazırlama çalışmaları
14) Akademik yayın hazırlama çalışmaları
15) Akademik yayın hazırlama çalışmaları
16) Final sınavı
*Bu alan öğrencilerin ders öncesi hazırlık ve sonrası dersi pekiştirme için paylaşılan ders materyallerini içerir.

Ders İçin Zorunlu/Önerilen Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Voltan Acar, N. (Ed.) (2020). Dictionary of Psychological Counselling and Guidance Terms English/Turkish. Ankara: Nobel Akademik Yayınları
• Budak, S. (2019). Psikoloji Sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
Diğer Kaynaklar: • APA Dictionary of Psychology https://dictionary.apa.org/
• Glossary of Psychology Terms and Definitions https://psychologenie.com/glossary-of-psychology-terms-definitions
Career paths

BÖLÜM III: DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE İLİŞKİSİ

(Aşağıdaki matris, ders öğrenme çıktıları (DÖÇ) ile program öğrenme çıktıları (KPÖÇ ve APÖÇ) ile bağını ve (varsa) onlara hangi düzeyde katkı sağladığını sayısal olarak göstermektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Öğrenme Çıktıları İlişki Matrisi

(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
DÖÇ/PÖÇ KPÖÇ 1 KPÖÇ 2 KPÖÇ 3 KPÖÇ 4 KPÖÇ 5
1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 1 2 3 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
DÖÇ1
DÖÇ1
DÖÇ1
DÖÇ1
DÖÇ1
DÖÇ2
DÖÇ2
DÖÇ2
DÖÇ2
DÖÇ2
DÖÇ3
DÖÇ3
DÖÇ3
DÖÇ3
DÖÇ3
DÖÇ4
DÖÇ4
DÖÇ4
DÖÇ4
DÖÇ4
DÖÇ5
DÖÇ6
DÖÇ7
DÖÇ8
DÖÇ9
DÖÇ10
DÖÇ11
DÖÇ12
DÖÇ13
DÖÇ14

Dersin Program Öğrenme Çıktılarına Katkı Düzeyi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Oranı (1-5)
1) İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar.
2) Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir.
3) Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır.
4) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
5) İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır.

BÖLÜM IV: DERSİN ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ İLE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ

Dersin Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm öğrenme ve öğretme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların öğrenme ve öğretme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
Anlatım
Tartışma
Vaka Çalışması
Problem Çözme
Gösterip Yaptırma
Gösterim
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Proje Hazırlama
Tez Hazırlama
Akran Eğitimi
Seminer
Teknik Gezi
Ders Konferansı
Beyin Fırtınası
Soru Cevap
Bireysel ve Grup Çalışması
Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
Stüdyo Uygulamaları
Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(Üniversitemiz genelinde kullanılan tüm ölçme ve değerlendirme yöntemleri sistematik olarak yönetilmektedir. Akademik birimlerden gelen talepler doğrultusunda bölüm/programların ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili kurullarımız tarafından değerlendirilmekte ve uygun bulunursa, üniversite havuzunda toplanmaktadır. Bölüm ve programlar, kendileri için program tasarımlarına uygun olan yöntemleri bu havuzdan seçebilmektedirler. Benzer şekilde, dersler için kullanılması uygun görülen yöntemler de programlar düzeyinde belirlenmiş olan yöntemler arasından seçilebilmektedir.)
Programa Genelinde Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ders İçin Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
Ara Sınav
Sunum
Yarıyıl Sonu Sınavı
Kısa Sınav
Rapor Değerlendirme
Ödev Değerlendirme
Sözlü sınav
Tez Sunma
Jüri Değerlendirmesi
Uygulama Sınavı
İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
Derse Aktif Katılım
Tartışmalara Katılım

DÖÇ İle Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Ölçme-Değerlendirme Yöntemleri İlişki Matrisi

(Aşağıdaki matris, dersin öğrenme çıktıları ile ilişkili olarak ders için belirlenmiş olan öğrenme ve öğretme yöntem(leri) ile ölçme ve değerlendirme yöntem(leri)ni göstermektedir.)
ÖĞRENME VE ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
DÖÇ1 DÖÇ1 DÖÇ1 DÖÇ1 DÖÇ1 DÖÇ2 DÖÇ2 DÖÇ2 DÖÇ2 DÖÇ2 DÖÇ3 DÖÇ3 DÖÇ3 DÖÇ3 DÖÇ3 DÖÇ4 DÖÇ4 DÖÇ4 DÖÇ4 DÖÇ4 DÖÇ5 DÖÇ6 DÖÇ7 DÖÇ8 DÖÇ9 DÖÇ10 DÖÇ11 DÖÇ12 DÖÇ13 DÖÇ14
-Anlatım -Ara Sınav
-Tartışma -Sunum
-Vaka Çalışması -Yarıyıl Sonu Sınavı
-Problem Çözme -Kısa Sınav
-Gösterip Yaptırma -Rapor Değerlendirme
-Gösterim -Ödev Değerlendirme
-Laboratuvar -Sözlü sınav
-Okuma -Tez Sunma
-Ödev -Jüri Değerlendirmesi
-Proje Hazırlama -Uygulama Sınavı
-Tez Hazırlama -İşyerinde Uygulama Eğitimi Değerlendirmesi
-Akran Eğitimi -Derse Aktif Katılım
-Seminer -Tartışmalara Katılım
-Teknik Gezi
-Ders Konferansı
-Beyin Fırtınası
-Soru Cevap
-Bireysel ve Grup Çalışması
-Rol Oynama-Canlandırma-Doğaçlama
-Stüdyo Uygulamaları
-Derse Aktif Katılım

Dersin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerinin Başarı Notuna Katkısı

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Uygulama Sayısı / Yarıyıl Katkı Oranı
Kısa Sınavlar 2 % 20.00
Ara Sınavlar 1 % 30.00
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50.00
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
YARIYIL SONU SINAVININ BAŞARI NOTUNA KATKI ORANI % 50
Toplam % 100

BÖLÜM V: DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Öğrenme ve Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 84
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ İŞ YÜKÜ
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik Sayısı/Yarıyıl Süresi (saat) Toplam İş Yükü
Kısa Sınav 2 6 12
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Öğrenme ve Öğretme + Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri) 109
DERSİN AKTS KREDİSİ (Toplam İş Yükü/25.5 Saat) 4