Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) İnsan davranışının altında yatan nörobilişsel süreçleri açıklar.
|
2)
3.2) Nöropsikolojinin klinik ve araştırma uygulama alanlarına ilişkin teorik ve pratik temeller hakkında bilgi sahibi olur.
|
3)
4.3) Nöropsikoloji alanındaki yeni gelişmelerin ve çalışmaların farkında olur.
|
4)
5.4) Genel nöropsikolojik değerlendirmenin ilkeleri, klinik uygulamaları ve raporlandırması hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1)
2.1) Bazı spesifik nörobilişsel bozuklukların nöropsikolojik profillerini predikte eder.
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Derse Giriş: Temel Kavramlar, Kısa Tarihçe, Amaç ve Kapsam. |
Öktem,Ö(1994): Nöropsikolojik Testler ve Nöropsikolojik Değerlendirme. Türk Psikoloji Dergisi (Özel Sayı Psikolojik Testler I), 9(33), 33-44.
|
|
2) |
Klinik Nöropsikolojik Değerlendirme ve Bilişsel Alanlar |
1. Öktem,Ö(1994): Nöropsikolojik Testler ve Nöropsikolojik Değerlendirme. Türk Psikoloji Dergisi (Özel Sayı Psikolojik Testler I), 9(33), 33-44.
2. Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş-Öget Öktem (2006). Nobel Tıp Kitabevleri.
3.Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri-Marsel Mesulam (Çev. Edt. Hakan Gürvit) (2004). Bölüm 2: Mental Durumun Nöropsikolojik Değerlendirmesi (syf: 121-164). Yelkovan- Pfizer Yayınları.
|
|
3) |
Dikkat, Dikkatin Farklı Bileşenleri ve Dikkatin Mekansal Dağılımı: Kuramsal Çerçeve |
1. Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri- Marsel Mesulam (Çev. Edt. Hakan Gürvit) (2004). Bölüm 3: Dikkat Şebekesi, Konfüzyonel Durumlar ve İhmal Sendromları (syf: 174-238). Yelkovan- Pfizer Yayınları.
2. Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notu ve önerilen bilimsel makaleler.
|
|
4) |
Dikkat, Yönelim ve Mekansal Dikkat: Klinik Uygulamalar |
Bilnot Bataryası-Yetişkin (2 Cilt) Nöropsikolojik Testlerin Yetişkinler için Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları-Prof. Dr. Sirel Karakaş (2017). Eğitim Yayınevi.
|
|
5) |
Bellek ve Amnezi |
Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri-Marsel Mesulam (Çev. Edt. Hakan Gürvit) (2004). Bölüm 4: Bellek ve Amnezi (syf: 257-283). Yelkovan- Pfizer Yayınları.
|
|
6) |
Sözel ve Görsel Belleğin Klinik Değerlendirmesi: Uygulamalar |
Bilnot Bataryası-Yetişkin (2 Cilt) Nöropsikolojik Testlerin Yetişkinler için Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları-Prof. Dr. Sirel Karakaş (2017). Eğitim Yayınevi.
|
|
7) |
Görsel Mekansal İşlevler
&
1. Ara Değerlendirme |
Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri-Marsel Mesulam (Çev. Edt. Hakan Gürvit) (2004). Bölüm 7: Karmaşık Görsel İşlemleme Bozuklukları (syf: 332-363). Yelkovan- Pfizer Yayınları.
|
|
8) |
VİZE |
|
|
9) |
Karmaşık Görsel-Mekansal İşlevler: Karmaşık Algısal Bozukluklar ve Agnoziler (Tanıma Bozuklukları) |
1.Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri-Marsel Mesulam (Çev. Edt. Hakan Gürvit) (2004). Bölüm 7: Karmaşık Görsel İşlemleme Bozuklukları (syf: 332-363). Yelkovan- Pfizer Yayınları.
2. Gerçek Bir Yanılsama Bilinç: Tevfik Alıcı (2019) Metisi BilimYayınları.
|
|
10) |
Görsel-Mekansal İşlevlerin Değerlendirilmesi: Uygulamalar |
Bilnot Bataryası-Yetişkin (2 Cilt) Nöropsikolojik Testlerin Yetişkinler için Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları-Prof. Dr. Sirel Karakaş (2017). Eğitim Yayınevi.
|
|
11) |
Yürütücü İşlevler ve Değerlendirilmesi |
1. Bilnot Bataryası-Yetişkin (2 Cilt) Nöropsikolojik Testlerin Yetişkinler için Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları-Prof. Dr. Sirel Karakaş (2017). Eğitim Yayınevi.
2. Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders sunusu ve önerilen ilgili bilimsel makaleler.
|
|
12) |
Afazi ve Dilin Nöral Temeli. ve Dil İşlevlerinin Klinik Değerlendirilmesi |
Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri-Marsel Mesulam (Çev. Edt. Hakan Gürvit) (2004). Bölüm 5: Afazi ve Dilin Nöral Temelleri (syf: 294-307). Yelkovan- Pfizer Yayınları.
|
|
13) |
Spesifik Nörokognitif/Nöropsikiyatrik Bozuklukların Nöropsikolojik Profillerine İlişkin Bir Özet & İkinci Küçük Sınav |
|
|
14) |
Nöropsikolojik Test Raporu: Yazım ve Yorumlamada Genel İlkeler
Örnek bir Raporlama ve Yorumlama
|
|
|
15) |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
|
|
1.1 Psikolojinin diğer sosyal bilim alanları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgisine dayanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz eder. |
|
|
1.2 Veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir. |
|
|
1.3 Psikolojinin farklı alt dallarında akademik, klinik ve diğer uygulama alanlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi, beceri ve deneyim sahibidir. |
|
|
1.4 Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklar; psikoloji süreçlerini analiz eder. |
|
2) |
Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir. |
|
|
2.1 Bireysel özellikleri ve sorunları sosyal bağlamı dikkate alarak değerlendirir. |
|
|
2.2 Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamaya çalışır. |
|
|
2.3 Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar ile ilgili yeni bilgi edinir. |
|
|
2.4 Psikoloji alanındaki eğitimlere katılarak bir psikolog olarak becerilerini geliştirir. |
|
3) |
Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır. |
|
|
3.1 Mesleki çalışmalarında ileri düzeyde analiz etme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gösterir. |
|
|
3.2 Akademik ve uygulamalı çalışmalarda önyargılı olmadan, ayrımcılık yapmadan ve mesleki etik ilkeleri temel alarak hareket eder. |
|
|
3.3 Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar yapar, mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosu’nda en az B1 düzeyinde tanımlanan yabancı dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|