Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Biyomedikal model ile sağlık psikolojisinin sağlık ve hastalığa bakış açısındaki farkları açıklar.
|
2) Sağlıkta eşitsizlik ile ilişkili faktörleri anlar.
|
3) Sağlık ve hastalıkta değişkenliği açıklayan tıbbi müdahaleler, çevresel faktörler ve davranışların rolünü açıklar.
|
4) Sağlık davranışlarını, sağlık inançlarını ve ilgili modelleri anlar.
|
5) Bağımlılık yapan davranışları, bağımlılık modellerini ve madde bağımlılığının aşamalarını açıklar.
|
6) Yeme davranışı ve yeme davranışı ile ilgili modelleri açıklar.
|
7) Egzersizin sağlık ile ilgili önemini ve egzersiz yapmayı yordayan faktörleri anlar.
|
8) Hastalık bilişlerini ve kendini düzenleme modelini açıklar.
|
9) Sağlık için yardım arayışında gecikme ve tedaviye uyum ile ilişkili faktörleri açıklar.
|
10) Stresin hastalık ile ilişkisini, ağrı tedavisinde ve kronik hastalıkta psikolojinin rolünü açıklar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sağlık Psikolojisine Giriş
Biyomedikal Model ile Sağlık Psikolojisinin Karşılaştırılması
|
|
|
2) |
Sağlıkta Eşitsizlikler |
|
|
3) |
Sağlık İnançları |
|
|
4) |
Bağımlılık Yapan Davranışlar |
|
|
5) |
Yeme Davranışı |
|
|
6) |
Egzersiz |
|
|
7) |
Hastalık Bilişleri-Baş Etme ve Adaptasyon |
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Sağlık Hizmetlerine Erişim: Yardım Arayışı/Gecikme, Tarama |
|
|
10) |
Sağlık Hizmetlerine Erişim: Konsültasyon, Hasta-Hekim İlişkisi, Karar Verme, Tedaviye Bağlılık |
|
|
11) |
Stres İle İlgili Teoriler
Stres İle Baş Etme, Fizyolojik Değişiklikler, Psikolojik Faktörler
Stres-Hastalık İlişkisi
|
|
|
12) |
Ağrı ve Plasebo Etkisi |
|
|
13) |
Hastalık Sürecinde Psikoloji,
Kronik Hastalık ve Psikoloji İlişkisi,
Kanser Sürecinde Psikoloji
|
|
|
14) |
Kronik Hastalık ve Ölüm Karşısında Çocuk ve Ergen |
|
|
15) |
Sağlık Psikolojisi Konularını Gözden Geçirme |
|
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar. |
|
|
1.1 Psikolojinin diğer sosyal bilim alanları ile ilişkileri hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgisine dayanarak psikolojik süreçleri disiplinler arası bir yaklaşım ile analiz eder. |
|
|
1.2 Veri toplama, veriyi analiz etme ve yorumlama gibi araştırma yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir. |
|
|
1.3 Psikolojinin farklı alt dallarında akademik, klinik ve diğer uygulama alanlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi, beceri ve deneyim sahibidir. |
|
|
1.4 Temel psikoloji kavramlarını, modellerini ve kuramlarını açıklar; psikoloji süreçlerini analiz eder. |
|
2) |
Mesleki yetkinliklerinin ve sınırlılıklarının bilincindedir. |
|
|
2.1 Bireysel özellikleri ve sorunları sosyal bağlamı dikkate alarak değerlendirir. |
|
|
2.2 Mesleki bilgisine ve sosyal becerilerine dayanarak toplumsal sorunların çözümüne katkı sağlamaya çalışır. |
|
|
2.3 Güncel psikoloji araştırmalarını takip ederek psikoloji ile ilişkili konular ve uygulamalar ile ilgili yeni bilgi edinir. |
|
|
2.4 Psikoloji alanındaki eğitimlere katılarak bir psikolog olarak becerilerini geliştirir. |
|
3) |
Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır. |
|
|
3.1 Mesleki çalışmalarında ileri düzeyde analiz etme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gösterir. |
|
|
3.2 Akademik ve uygulamalı çalışmalarda önyargılı olmadan, ayrımcılık yapmadan ve mesleki etik ilkeleri temel alarak hareket eder. |
|
|
3.3 Psikoloji uygulamalarında karşılaşılabilecek sorunların azaltılmasına yönelik önleyici çalışmalar yapar, mesleki uygulamaların iyileştirilmesine katkı sağlar. |
|
|
|
|
4) |
Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. |
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri ileri düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Problemleri analiz edebilme, çözebilme ve çatışmaları yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.2 Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda ekip üyesi olarak görev ve sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar. |
|
|
5.3 Etik ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
|
5.4 Öğrendiklerini nicel ve nitel veriler ile destekleyerek; yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, sistemli ve etkileyici bir biçimde alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.5 Sorumluluk aldığı çalışmalarda var olan normları ve standartları eleştirel bakış açısıyla değerlendir. |
|
|
5.6 Stratejik, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. |
|
|
5.7 Değişimi yönetebilme yetkinliği kazanır. |
|
|
5.8 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle kişisel ve sosyal gelişim gösterir. |
|
|
5.9 İleri teknolojileri ve dijital dönüşüm ile ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
5.10 Kültürel bilince sahiptir ve bunu alanı ve alanı dışındaki gruplara aktarır. |
|
|
5.11 Yurttaşlık yeterliliği konusunda bilinç sahibidir. |
|
|
5.12 Avrupa Dil Portfolyosu’nda en az B1 düzeyinde tanımlanan yabancı dilde (İngilizce) iletişim kurma yetkinliği kazanır. |
|