Dersin Amacı: |
• Proje teslim sistemleri (Geleneksel, Yapım Yönetimi, Tasarım Yapım Proje teslim sistemleri) hakkında bilgi sağlamak.
• Proje yönetimi ve proje başarısına etki eden anahtar yönetim konuları hakkında bilgi vermek.
• Proje yönetimi fonksiyonları hakkında temel bilgi sağlamak.
• Proje yönetimine bağlı programlama ve optimizasyon (kaynak ataması, zaman-maliyet dengesi) problemleri hakkında bilgi vermek.
• Zaman yönetimi ve maliyet analizi konularında bilgi vermek.
|
Dersin İçeriği: |
•Proje / İnşaat Yönetimi kavramları
•Yönetim süreci ve kavramları
•İnşaat yönetimi sürecindeki bilgi alanları, roller, teknikler (kapsam yönetimi, zaman yönetimi, maliyet yönetimi, kalite yönetimi, insan kaynakları yönetimi, bilgi sistemleri yönetimi, sözleşme idaresi )
•Mal sahibinin proje ve yapım yöneticilerinin temel görevleri.
•İnşaat firmalarının genel yapısı ve iş çevreleri
•İnşaat firmalarının organizasyonel yapıları
•Zaman ve maliyet yönetimi için kullanılan tekniklerin uygulamaları ve tanımları •Proje finansı
•Uluslararası inşaat. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) - Proje / yapım / inşaat yönetimi sürecini anlamak.
|
2) -Mimarlık-inşaat firmalarının ve sektörün genel yapılarını anlamak.
|
3) - Zaman ve maliyet yönetimi tekniklerinin uygulamalarını anlamak.
|
4) -Uluslararası inşaat projelerinin yönetimini anlamak.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Project Management for Engineering and Construction, Oberlender G.D.: 2nd ed., McGraw-Hill, Boston, Mass., 2000
Modern Construction Management, Frank Harris & Ronald McCaffer, 5th Ed., 2001, Blackwell Science
Critical Path Analysis, Keith Lockyer & James Gordon, 5th Ed., 1991, Pitman Publishing
The Standard for Organizational Project Management (OPM), 2018, Project Management Institute, ISBN:9781628255546.
A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK Guide), 2021, Project Management Institute.
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
|
|
1.1 Yapı yönetimi alanında uygulanan ileri düzeydeki güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
|
|
|
|
2) |
Yapı yönetimi alanında ileri düzeyde bilimsel araştırma yapar, yeni bilgi üretir, bilgiye ulaşır, değerlendirir ve uygular. |
|
|
2.1 Yapı yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, yeni bilgiler üretir, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
|
|
|
|
3) |
Yapı yönetimi alanında güncel problemleri çözmek üzere problemi tanımlar, veriye erişir, farklı disiplinlerdeki bilgileri kullanır, araştırmalar tasarlar, sistem ve süreç tasarlar, çözüm yöntemleri geliştirir ve liderlik yapabilir. |
|
|
3.1 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. |
|
|
3.2 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. |
|
|
3.3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
|
|
3.4 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. |
|
|
3.5 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. |
|
|
|
|
4) |
Mesleğini en etkin bir şekilde icra etmek ve kendini sürekli geliştirmek için gerekli beceri ve yetkinliklere sahiptir. |
|
|
4.1 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
|
|
4.2 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
|
4.3 Yapı yönetiminin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
|
|
4.4 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
|
|
4.5 Yapı yönetimi uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların yapı yönetimi uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
|
|
4.6 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
|
|
4.7 Beykoz Üniversitesi tarafından tanımlanan yüksek lisans düzeyindeki kurumsal yetkinliklere sahiptir. |
|
|
|
|